Як піти у відпустку без шкоди для роботи: 6 важливих порад

#відпустка

Період відпусток почнеться зовсім скоро. Тому ми зібрали кілька порад і рекомендацій, як піти у відпустку правильно, щоб не допустити аврал до поїздки й спокійно повернутися до роботи

21#1. Узгодьте юридичні питання

Згідно з опитуванням порталу HeadHunter, більшість українців планують свою відпустку влітку. 72% респондентів наголосили, що цей сезон є найбільш типовим для відпочинку. 12% опитаних зазвичай відпочивають від роботи навесні, приблизно стільки ж (11%) – восени, і лише 5% беруть відпустку взимку.

Але незалежно від того, на яку пору року ви запланували довгоочікуваний відпочинок, підготуватися до нього, зокрема юридично, слід заздалегідь.

Як це зробити? Спочатку визначіться, за чий кошт ви підете у відпустку – власний чи компанії. Якщо це не раптова поїздка на кілька днів, а два тижні запланованого повноцінного відпочинку, доцільно використати щорічну оплачувану відпустку. Це право гарантує Конституція.

Ви можете піти в щорічну оплачувану відпустку, якщо пропрацюєте на підприємстві півроку. Але навіть якщо пропрацюєте менше, також можете піти у відпустку. В останньому разі тривалість щорічної відпустки до закінчення шестимісячного терміну визначають пропорційно відпрацьованому часу. Зазвичай за місяць нараховують два дні такої відпустки, – каже адвокат АБ «Ципін та партнери» Тетяна Войнова

Щоб піти у відпустку юридично правильно, напишіть заяву на ім’я керівника компанії. Тоді не пізніше, ніж за три дні до початку відпочинку, вам виплатять відпускні.

А якщо ви отримуєте погодинну оплату, врахуйте, що найвигідніше буде піти у відпустку в ті місяці, які містять більше робочих днів. Адже розрахунок відпускних провадять за календарними днями, а зарплати — за робочими.

#2. Розставте пріоритети і заплануйте завдання

Напередодні відпустки хочеться встигнути купу справ, аби відпочивати з чистим сумлінням. Щоб не розпорошуватися та якісно вирішити всі заплановані завдання, складіть за тиждень-два до відпустки розклад і чесно йдіть за ним. При цьому відокремте великі проекти й дрібні справи, термінове, важливе та другорядне.

Залиште для себе запас часу на останні дні перед відпусткою. Адже часто в останній момент виникають термінові завдання, і краще, якщо ви виконаєте їх не поспішаючи.

Заздалегідь сплануйте перший тиждень після виходу з відпустки. Так, щоб кілька днів було відведено на «розгрібання» назрілих завдань. Це позбавить вас відчуття авралу після повернення й дозволить піти на відпочинок спокійно.

#3. Попередьте клієнтів і контрагентів

За тиждень, а краще два, повідомте партнерів та клієнтів, що йдете у відпустку. Проінформуйте, скільки часу вас не буде, до кого з колег у вашій компанії вони можуть звернутися для вирішення своїх питань, і як вони можуть з вами зв’язуватися в екстрених випадках. Найкраще повідомити це письмово.

#4. Попросіть колег підстрахувати

І постарайтеся зробити це не тільки у форматі дружнього прохання.

Щоб після відпустки не почути здивовання у відповідь на питання «Чому це не зроблено?», встановіть конкретний перелік завдань і терміни їх виконання.

Ваш керівник – та ланка в колективі, яка першою дізнається про вашу майбутню відпустку. Тому логічно, якщо начальник делегує ваші обов’язки іншому працівнику або кільком.

#5. Налаштуйте сповіщення

У відпустці якнайменше хочеться відволікатися на робочі питання. Але ви все одно маєте бути доступним. Особливо, якщо відповідаєте за важливі документи, маєте винятковий доступ до корпоративної інформації тощо. І, якщо станеться щось екстрене, а ви не встигнете зреагувати, наслідки можуть бути сумними.

Що робити? Найкраще виділити для перевірки пошти або робочих месенджерів одну годину на день. Знаючи, що можна терміново зв’язатися з вами й вирішити екстрене завдання, ваші колеги будуть спокійні, а ви убезпечите себе від зайвих хвилювань і неприємних ситуацій при поверненні до робочого процесу.

#6. Ви керівник? Роздайте завдання й призначте відповідальних

Основна проблема всіх власників бізнесу полягає в тому, що вони намагаються навіть під час відпочинку тотально контролювати все. Як наслідок, страждають усі: керівник не може повноцінно відпочити, а його підлеглі не можуть зосередитися на своїх завданнях, оскільки змушені щохвилини звітувати за кожен крок і прийняте рішення.

Значно краще дозволити своїм співробітникам бути самостійними. При цьому роздати їм чіткі завдання та призначити відповідального за кожен бізнес-процес. Що докладніші інструкції ви залишите, тим нижча ймовірність, що після повернення вас буде чекати хаос і плутанина у справах.

І наостанок: учені з’ясували, що під час відпустки мозок людини працює інакше. Тому візьміть із собою звичайний нотатник. Робіть у ньому потрібні нотатки, а повернувшись – реалізуйте нові ідеї та творчі рішення.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *