Сага про успіх: як із майстерні зробити відомий бренд

#стратегії

Історія українського бренду SA&GA й розповідь про те, як ювелірний дім пережив бойові дії на Донбасі та розквітнув заново

Стародавні скандинави вірили, що в їхніх сагах, оповідях про подвиги народу, нащадки дізнаються про велич предків, історію свого роду і звершень.

Українська SA&GA — це бізнес-імперія, що виросла з невеличкої майстерні. Це історія про те, як діти продовжили й примножили справу своїх батьків. Директор ювелірного дому SA&GA Вікторія Чепелєва-Тертична розповідає, як це — зберігати сімейні цінності та будувати успішний бізнес.

Checkpoint: Ювелірний дім SA&GA на українському ринку з 1992 року. Як усе починалося?

Вікторія Чепелєва-Тертична, директор SA&GA

Вікторія Чепелєва-Тертична: Усе почалося з історії моєї мами. Позаяк вона має дуже граний смак і досвід у дизайні, її запросили на роботу до однієї ювелірну майстерню. Це було невелике ательє з випуску виробів зі срібла.

Згодом спільно зі співзасновником цього ательє вони створили підприємство з оптових продажів ювелірних виробів в Україні та за кордоном — «Ювелірсервіс».

А ми з чоловіком долучилися до управління компанією у 2008 році. Зареєстрували торгову марку SA&GA, зробили ребрендинг підприємства. З цього часу компанія почала роботу в новому форматі. Скільки вона існує, а це вже понад двадцять років, – як один організм, постійно розвивається.

Checkpoint: У 2014 році Краматорськ став епіцентром бойових дій. Як вам вдалося зберегти справу і втриматися на ювелірному ринку?

Вікторія Чепелєва-Тертична: Воєнні дії перевірили нас на міцність. Я вдячна тим, хто залишився з нами. Тому що це — кістяк, на якому побудовано все. І якби вони не залишилися, напевно, вже не було б і компанії.

Допомогла й Донецька торгово-промислова палата. Вони вже зробили все, що могли зробити для нас. Те, що люди самоорганізовуються в Україні, діляться досвідом, знаннями, допомагають один одному, влаштовують освітні семінари — дуже важливо для бізнесу. Таке спілкування всередині бізнес-середовища є джерелом позитиву, нових цілей і планів.

Checkpoint: SA&GA є одним із тих виробництв, де працюють із матеріалами, з якими ніхто в ювелірному бізнесі ще не працював.

Вікторія Чепелєва-Тертична: Ми перші в Україні, хто створив прикраси з австралійським опалом. Це приємно, коли керівники інших компаній стоять на виставці біля твоєї вітрини і довго розглядають виріб. Це говорить про те, що ми змогли зробити щось цікаве, чим здивували багатьох.

Сьогодні ж ми освоюємо виробництво прикрас із дерева та карбону.

Checkpoint: З чого ви починаєте створювати прикрасу?  

Вікторія Чепелєва-Тертична: Аналізуємо ринок, визначаємо, що людям потрібно саме зараз. Ми працюємо для людей, тому просимо, щоб наші клієнти висловлювали всі свої бажання.

Все це складає концепцію майбутнього виробу чи колекції, яку передаємо нашим художникам. Ілюстратори малюють ескізи, які ми обговорюємо. Далі працюють 3D-дизайнери над проектом виробу, а потім відбувається лиття, обробка, восківка.

Checkpoint: Ювелірна справа тонка та кропітка. Як це — працювати у вашій команді?

Вікторія Чепелєва-Тертична: Сьогодні в компанії працює близько 60-ти працівників. Ми постійно навчаємо своїх співробітників, розвиваємо їхні вміння. SA&GA — це місце, де можна реалізувати свій потенціал, мислити вільно, креативно та неординарно. Все, що ми робимо, —тим ми живемо 24 години на добу. Ми не просто колектив. Ми — сім’я.

Попереднє керівництво створило особливу корпоративну культуру, яку ми підтримуємо та розвиваємо дотепер.

Checkpoint: У вас є вірні поціновувачі вашого нестандартного підходу до дизайну та виробництва.

Вікторія Чепелєва-Тертична: У нас був спільний проект з Людмилою Бушинською [дизайнерка, засновниця українського етнічного бренду Ruta. — Checkpoint]. Ми виготовляли пояси, прикраси, цікаві конструкції для колекцій її одягу.

Дуже цікаво було створювати прикраси-трансформери, які можна було носити як пояс. Потім вони відстібалися: десь це залишалося тільки намисто, десь це трансформувалося у браслет, а десь було частиною сукні або елементом костюма.

Checkpoint: На яких покупців ви орієнтуєтеся?

Вікторія Чепелєва-Тертична: Ми створюємо продукцію для людей різного достатку. Для цього у нас є дві лінії продукції. Перша – це ексклюзивні прикраси, в яких ми втілюємо свої оригінальні задуми та ідеї, не заощаджуємо на матеріалі та не намагаємось домогтися мінімального чеку. Друга – більш масова лінія.

Продаємо вироби оптом ювелірним крамницям по всій Україні. Тут ми якраз намагаємося зробити прикраси якісними, але такими, які б не били відчутно по гаманцях покупців. Ми розуміємо, що сьогодні люди потребують доступних прикрас.

Checkpoint: Розмаїття матеріалів, з яких зроблені ваші вироби, вражає.

Вікторія Чепелєва-Тертична: Щомісяця ми випускаємо 30 моделей срібних та золотих прикрас із діамантами, сапфірами, коралами. Ми не зупиняємося на тому, чого досягли, —  орієнтуємося на потреби ринку та експериментуємо.

Checkpoint: Бренд став дуже популярним. Ви відразу знали, що оберете справою життя родинний бізнес?

Вікторія Чепелєва-Тертична: Ще з 12 років мене мама постійно брала з собою на виставки. Я подорожувала з нею, як маленький рюкзачок. Мене знали директори всіх компаній. На той час ювелірна галузь була дуже згуртованою. Мені здавалося, що всі живуть як одна велика родина. А я хотіла бути частиною її. Тому влітку замість відпочинку на шкільних канікулах я працювала. Долучалася до будь-яких процесів на ювелірному виробництві.

Checkpoint: Ваші діти також цікавляться сімейним бізнесом?

Вікторія Чепелєва-Тертична: Сьогодні мама так само навчає своїх онуків долучатися до спільної справи: вони в нас сортують дорогоцінне каміння, займаються інвентаризаційними описами. Це розвиває працелюбність та інтерес. Наше завдання – зробити все для того, щоб дітям було цікаво.

Checkpoint: За роки існування ювелірний дім SА&GA отримав всеукраїнське та міжнародне визнання. Чим ви пишаєтеся найбільше?

Вікторія Чепелєва-Тертична: Найважливіше, що ми отримали, — кредит довіри від наших постачальників і репутація якісного виробника. Тому що це не купиш за гроші, це можна зруйнувати за п’ять хвилин та ніколи не відновити. Я працювала з дитинства поруч із батьками, тепер працюю з чоловіком, і далі передам справу своїм дітям. А от коли це передається — передаються й усі зв’язки. А це найцінніше. Доки в нас є довіра в самому колективі, доки ми — одна сім’я, ця компанія ітиме вперед.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *