🔥 Шість ознак провального виступу і як їх позбутися

#спікерам

Ми зібрали шість найпоширеніших помилок у публічних виступах і склали поради того, як швидко прокачати ораторські навички

#1. Слабкий вступ

Згадайте, скільки цікавих виступів ви бачили у своєму житті? І які з них вам запам’яталися найбільше? Швидше за все, ті, що заворожували з першої секунди. Збуджували уяву та викликали безліч питань. Словом, змушували здригнутися й увімкнутися в процес.

І найчастіше, нам достатньо першої хвилини, щоб зрозуміти, наскільки цікавий спікер виступатиме перед нами. Тому вкрай важливо приділяти особливу увагу саме початку свого виступу.

Банальне «Привіт. Мене звуть Валентин Іванович, і сьогодні ми поговоримо про основні напрямки розвитку фінансового ринку» нікого не здивує. Після такого початку слухачі, зазвичай, починають гортати стрічку в Фейсбуці, або просто йдуть.

Куди ефективніше почати бесіду з аудиторією з питання: «А знаєте, коли я вперше зрозумів, що стану фінансовим аналітиком?». Це викличе, як мінімум, бажання скоріше дізнатися відповідь. А значить – увагу й інтерес до вашої персони.

Захоплива історія, риторичне питання, шокуюча статистика, жарт або ефектне фото – є безліч варіантів, як розбудити інтерес у слухачів.

Знайдіть доречний спосіб для себе, і вас неодмінно запам’ятають.

#2. Тотальна термінологія

Якщо ви володієте спеціальними термінами й вузькими визначеннями, публіка може бути вражена вашим професіоналізмом і знанням справи. Але тільки розмовляючи однією мовою з аудиторією, ви викличите більше розуміння та довіру на людському рівні.

Адвокат, директор Адвокатського бюро «Ципін та партнери» Денис Ципін переконаний, що кожен виступ має бути зрозумілим та цікавим не тільки для тих, хто «в темі», але й для новачків. Тому свою промову він вибудовує за принципом «більше сенсу – менше термінів»:

Аби донести свою головну думку до слухача, наводьте приклади. Й використовуйте добре знайомі для аудиторії поняття та ситуації. Адже вміти простими словами пояснити складні речі – одна з ключових складових переконливого виступу

#3. Слухачі не залучені до процесу

Дуже важливо встановити зв’язок з аудиторією. Зробити її активним слухачем, а не пасивним об’єктом своєї промови. Інакше навіть ідеально спланований виступ може виявитися провальним.

Зоровий контакт, питання – все це дозволить вам відчути настрій своєї аудиторії, зрозуміти її потреби і дати саме те, що їй потрібно.

Так ваш монолог стане діалогом зі слухачами. Адже отримуючи зворотний зв’язок, можна будь-коли відкоригувати свій виступ, зробити його більш ефективним.

Водночас фахівці радять кожні 5-8 секунд зосереджуватися на конкретному слухачеві, і таким чином намагатися охопити всю аудиторію.

#4. Надлишок інформації

Довгі пропозиції, часті паузи, зайві факти й цифри – ще одна поширена помилка початківців спікерів.

Бажання встигнути за короткий час розповісти якомога більше призводить до того, що аудиторія вже на перших хвилинах втомлюється і вже не сприймає вас.

Американський психолог Джордж Міллер підрахував, що в усному реченні має бути приблизно сім слів. Тоді як 20-30 слів на слух сприйняти практично неможливо.

Що робити? Приберіть зайву інформацію. Озвучте тільки ті факти та доводи, що пов’язані логічно й відповідають темі виступу.

#5. Погана презентація

Часто через брак часу спікери ледь встигають вивчити написану промову, а до того, щоб візуалізувати свої думки й доповнити розповідь цікавими слайдами – руки зовсім не доходять. Так, якщо і доходять, то максимум, щоб накидати кілька нудних картинок і пересічних фраз.

А даремно. Адже невдала презентація може завдати шкоди не тільки вашої особистої репутації, але й бренду загалом.

Тому, якщо вам потрібно підготувати важливу промову, а часу обмаль, краще довірити створення якісної презентації професіоналам.

#6. Відсутність фінальної крапки

Ви помічали, що під час святкового салюту найпотужніший заряд завжди залишають на кінець? Усе тому, що він запам’ятається глядачам найбільше.

Так і в публічних виступах. Якщо ви не доведете свою розповідь до логічного кінця та не поставите фінальну крапку – вас не запам’ятають і не зрозуміють.

Як краще завершити виступ? Добре сприймаються виступи, кінець яких перегукується з початком. Вони гармонійно завершують образ, що склався у свідомості слухачів, викликають позитивні емоції та піднімають настрій.

Можна також закінчити свій виступ закликом до дії.

Те, чого точно не треба робити, це закінчувати свій виступ на негативній ноті або через неправильно розрахований час не завершувати взагалі.

Пам’ятайте: у слухачів має зародитися надія, оптимістичний настрій і натхнення.

І наостанок. На перший погляд, усі перераховані помилки здаються очевидними. Але, повірте, саме на них найчастіше обпікаються оратори. Уникаючи їх у своїх виступах, ви зможете не тільки заявити про себе як професіонал, але також залучити клієнтів і зробити свій бренд упізнаваним.

Поділіться корисною інформацією з друзями: