Упаковка має значення. Як українські технології завойовують виробництва Європи

Про те, як працює промисловий дизайн на підприємствах України, чому упаковка товарів грає не меншу роль, ніж сам товар, і як із цього зробити міжнародний бізнес

Яків Усенко, директор «Термо-Пак»

Обсяги машинобудування спадають, проте досі є окремі підприємства, які розвиваються не лише в Україні, а й постачають товари за кордон. Одним із таких є завод пакувального обладнання, де виготовляють продукцію, яка не має аналогів на ринку країни. Про інноваційне обладнання підприємства та історію його успіху розповідає директор «Термо-Пак» Яків Усенко.

Checkpoint: «Термо-Пак» побудував один із найсучасніших машинобудівних заводів у Європі. Це неабияке досягнення для бізнесу, тим паче такої специфіки. Що вас спонукало обрати виробництво пакувального обладнання як власну справу?

Яків Усенко: Мені якось потрібно було придбати пляшки на одному з вітчизняних заводів скляних виробів. І мене здивувало, що їх упаковують у звичайні мішки. Ти не бачиш, що ти береш, скільки там тих пляшок, якої вони якості.

До того ж таке пакування призводило до чималих втрат під час перевезення продукції в транспорті. І тоді в мене виникла ідея – встановити на завод скляних виробів пакувальну машину. Адже відсоток «бою» при упаковці в термоусадку мінімізується практично до нуля.


Першу машину ми привезли з Польщі, успішно встановили її на Пісківському заводі скляних виробів. Згодом я вирішив випускати машини у Білій Церкві.

Перша пакувальна машина була нами виготовлена в 1995 році. Але постійно зростаючий попит на упаковку європейського рівня та запити покупців підштовхнули нас до проектування та виготовлення досконаліших високопродуктивних та універсальних машин. І вже в 1997 році на нашому заводі з’явився перший автомат.

Checkpoint: За досить короткий час завод «Термо-Пак» став одним із найпотужніших підприємств із виготовлення обладнання для упаковки продукції в термостатичний поліетилен. Обладнання, яке виготовляє «Термо-Пак», не має аналогів в Україні. Розкажіть про нього докладніше.

Яків Усенко: Сучасні системи на нашому заводі – це високопродуктивні, автоматизовані комплекси, які виконують максимум операцій, пов’язаних із підготовкою та автоматичною упаковкою продукту. Вони оснащені інноваційними системами управління та контролю, а також надійними виконавчими механізмами.

Такі комплекси мають широкий діапазон регулювань технічних характеристик для можливості упаковки різної продукції. Уже шість років ми випускаємо комплексні лінії розливу під воду, соки, пиво.

Checkpoint: Комплексні лінії розливу, створені на заводі «Термо-Пак», працюють на провідних українських підприємствах, а також на заводах Молдови, Прибалтики, Казахстану, Туреччини, Іраку, Греції, Польщі та багатьох інших країн. Ваше обладнання обирають через якість або через вартість?

Яків Усенко: Такі лінії — економічно вигідне рішення для виробників ринку напоїв. Адже вони призначені для комплексного виконання низки технологічних операцій: виробництва тари, фасування, етикетування, а також групового пакування. Усі процеси циклу пов’язані між собою єдиною конвеєрною системою.

Обладнання для розливу в ПЕТ та скляну тару розроблене за новітніми технологіями, воно якісне, бо відповідає європейським стандартам.

Checkpoint: Скільки виробляє завод за рік? Чи залежите ви від інших виробників, або пораєтеся самі?

Яків Усенко: «Термо-Пак» виробляє лінії розливу продуктивністю до 12 тисяч пляшок на годину. Сюди входить конвеєр для подачі порожньої пляшки, блоки розливу різної модифікації, різної потужності, етикетувальне обладнання та пакувальне обладнання.

На рік ми випускаємо 6 великих машин розливу, 40-50 машин етикетувального обладнання і близько сотні машин пакувального обладнання. Тобто навантаження достатньо серйозне. Тим більше, що деталі для обладнання ми виготовляємо самостійно. Один тільки триблок розливу складається з семи тисяч деталей. Якщо взяти в комплексі, то близько 20 тисяч деталей ми виготовляємо одночасно.

Checkpoint: Яка частка цього йде на експорт?

Яків Усенко: 60% виготовленого обладнання. У кожній частині світу є наша продукція.

Завод надає повний комплекс послуг. Це не тільки проектування та виготовлення пакувальних апаратів, а й їхня установка, налагоджувальні роботи, супровід і технічне обслуговування.

Checkpoint: За прорив у машинобудуванні в нашій країні ви отримали почесну відзнаку Торгово-промислової палати України. Крім цього, саме продукцію «Термо-Пак» чимраз частіше обирає європейський споживач. У чому ваш секрет?

Яків Усенко: Впроваджена система управління якістю ISO 9001-2000 дозволяє Термо-Паку боротися за найвищі рейтинги як українського, так і європейського виробника товарів та послуг. Ми активно представляємо Україну на міжнародних виставках. Ніхто з іноземців до цього й подумати не міг, що в Україні є таке машинобудування. А ми довели – у нас виготовляють високоякісне обладнання, яке може гідно конкурувати на світовому ринку продукції машинобудівної галузі.

Checkpoint: Що вас надихає і мотивує?

Яків Усенко: Найважливішим для будь-якого підприємства і для кожного працівника цього підприємства є його клієнт, його споживач. Це і є наш стимул. Адже якщо немає споживача — підприємство мертве. Тому саме заради своїх споживачів ми купуємо нове обладнання, запроваджуємо на виробництві різні ноу-хау, удосконалюємо продукцію та розробляємо нові продукти.

Checkpoint: Що надихає вас як керівника?

Яків Усенко: Наш колектив. Це переважно молоді конструктори, молоді інженери. Адже я перспективу бачу саме в молоді. Нехай вони навіть приходять до нас на завод не з тими знаннями, що потрібно, але вони тут здобувають ці знання, ми їх навчаємо. Якщо взяти звичайного зварювальника, то він тут проходить навчання на новому німецькому обладнанні. Цих знань він не зможе отримати в училищі, в ПТУ, а в нас отримує.

Цікаво випускати нову продукцію, цікаво, коли всі ці машини працюють, завод працює. Це живий механізм. Я просто живу цим заводом.

Checkpoint: Ви чимало досягли. Але, з огляду на замовлення та інтенсивну роботу, можна бути певним, що у вас великі плани.

Яків Усенко: Ми не зупиняємося, а в найближчій перспективі — старт серійного виробництва комплексних ліній розливу рослинного масла й молока.

До того ж ми прагнемо виробити найбільш вигідні умови в області інжинірингової підтримки вітчизняних виробників і надання комплексних рішень щодо ліній розливу.

Checkpoint: Серед численних нагород і визнання іноземцями чим іще ви пишаєтеся?

Яків Усенко: Тим, що ми є національним українським виробником. Тим, що про Україну дізнається весь світ. Україна — дуже багата та прекрасна держава, яка має величезний потенціал. Ми нічим не гірші за європейського виробника, а десь навіть і кращі. І я вірю, що наше машинобудування відродиться. Адже це наше кредо — розвивати вітчизняне машинобудування.

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *