Не міф, а реальність. Як відновити бізнес після бойових дій

#стратегії

Директор «Зевс Кераміка» Олександр Богославський розповідає, як слов’янське підприємство пережило важкі часи і повернулося на ринок одним із лідерів у виробництві керамограніту

Олександр Богославський, директор Zeus Ceramica

За древньогрецькими міфами, Зевса, голову богів-олімпійців, намагалися двічі скинути з престолу. Обидві спроби були невдалі, і Зевс відроджувався наново. Zeus Ceramica — це вже не міф, а реальна історія про бізнес, який відродився після бойових дій на Донбасі.

Це одне з небагатьох підприємств донецького регіону, якому вдалося повністю відновити своє виробництво після військових дій. Не дивлячись на те, що величезні виробничі цеха були схожі на решето, а загальні збитки становили близько $3 мільйонів, завод запрацював знову і став одним із лідерів українського ринку керамограніту.

Checkpoint: Слов’янськ здавна славився родовищами якісної глини, тому більшість населення регіону займається гончарним бізнесом. З чого почалася ваша історія?

Олександр Богославський: У 90-х ми почали постачали українську глину італійській компанії Emilceramica S.p.A. Протягом десяти років співпраці з італійцями ми виношували ідею власного виробництва.

Позаяк ми встигли зарекомендувати себе надійним партнером, у 2003 році італійці інвестували 50 млн грн у створення в Слов’янську заводу з виробництва плитки. Так народилося українсько-італійське підприємство «Зевс Кераміка».

Поки тривало будівництво заводу наші технічні фахівці проходили навчання на підприємствах Італії, паралельно вивчаючи й мову. У березні 2005 року ми випустили першу продукцію, а вже за два роки виробничі потужності підприємства було збільшено вдвічі.

Checkpoint: Ви починали з виробництва керамічної плитки. А що пропонує «Зевс Кераміка» сьогодні?

Олександр Богославський: Ми починали з простих речей: було лише десять артикулів і стільки ж кольорів плитки. Сьогодні – це близько 300 видів плитки, унікальні колекції та продукція під різними торговими марками.

Зараз наш рівень виробництва піднято настільки, що паралельно з продукцією бренду «Зевс Кераміка» ми виготовляємо керамічну плитку для найвідоміших італійських компаній.

Ми також спеціалізуємося на виробництві керамограніту. Він щільний, стійкий до стирання, не вбирає воду, тому витримує низькі температури без руйнування. Зазвичай така плитка служить понад 50-ти років.

Стіни заводу були у величезних дірах від снарядів, скрізь лежали нерозірвані міни, офіс згорів ущент

Checkpoint: Завод розташований біля підніжжя гори Карачун— однієї з ділянок активних бойових дій. Як ви боролися з наслідками цього і як це вплинуло на підприємство?

Олександр Богославський: Ці події стали для нас перевіркою на міцність. Коли ми повернулися сюди, побачили жахаючу картину: стіни заводу були у величезних дірах від снарядів, скрізь лежали нерозірвані міни, офіс згорів ущент. Матеріальні збитки склали понад $3 мільйони, до того ж ми втратили карколомну суму через зупинення виробництва.

Але завдяки спільним зусиллям наших працівників, наших партнерів та Донецької торгово-промислової палати ми змогли знову стати на ноги: відновили виробництво, повернулись на ринок, поставили нові цілі.

Checkpoint: Кількість замовлень та обсяги виробництва на заводі дуже великі. Ви ставите на кількість чи женетеся за lux-якістю?

Олександр Богославський: За весь час існування заводу ми жодного разу не проводили масштабної рекламації нашої продукції. Філософія компанії відразу будувалася на тому, щоб створювати якісну керамічну плитку відповідно до європейських вимог.

Саме якість нашої продукції є найкращою рекламою та запорукою довіри іноземних партнерів. Ми контролюємо кожен етап виробництва: від помолу сировини до упакування.

Наше виробництво повністю автоматизоване і контролюється промисловими комп’ютерами. Наші працівники по-дружньому називають їх «собаками»

Checkpoint: Італію вважають одним із тренд-мейкерів «керамічної моди». Чи впливає це на технології й дизайн українських плиток?

Олександр Богославський: Італія справді є лідером у сфері новітніх технологій з виробництва та дизайну керамічної плитки та керамограніту. Італійські дизайнери з їх особливою увагою до споживача втілюють у своїх виробах найоригінальніші ідеї.

Розробку дизайнів своїх колекцій ми замовляємо в італійських та інших європейських лабораторіях. Завдяки такій співпраці ми відразу втілюємо новації в керамічному виробництві на наших теренах.

Ми використовуємо інноваційне італійське обладнання, що дозволяє відтворювати текстуру природних матеріалів у фотографічній якості. Наше виробництво повністю автоматизоване і контролюється промисловими комп’ютерами. Наші працівники по-дружньому називають їх «собаками».

Checkpoint: Чим «Зевс Кераміка» відрізняється від інших вітчизняних виробників керамічної плитки?

Олександр Богославський: Завдяки своєму італійському партнеру, ми маємо доступ до нових технологій, а отже, – можемо створювати нові продукти для нашого ринку.

Ми одні з перших розпочали виробництво керамограніту, який можна укладати без клею на основу, або просто на гравій чи траву.

Наше виробництво повністю автоматизоване і контролюється промисловими комп’ютерами. Наші працівники по-дружньому називають їх «собаками».

Checkpoint: Хто втілює ідеї італійських майстрів у життя на вашому заводі? Адже для цього потрібні окремі фахівці.

Олександр Богославський: Наш колектив – найбільша цінність компанії. Це 300 працівників – професіоналів своєї справи, які регулярно проходять стажування в Італії та постійно співпрацюють із європейськими колегами.

Технічні фахівці «Зевс Кераміки» беруть участь у вітчизняних та міжнародних виставках. А показник заробітної плати на нашому підприємстві найвищий в області.

Checkpoint: «Зевс Кераміку» знають по всій Україні. Яку частку продукції ви віддаєте на експорт?

Олександр Богославський: Щороку «Зевс Кераміка» випускає близько 4,5 млн кв. м. плитки. Ми представлені в усіх регіонах країни. Загалом, на наші терени припадає близько 60-65% продажів. Усе інше постачається на зовнішні ринки. Найактивніше ми співпрацюємо з Європою та Канадою. Географія наших продажів сягає Південної Америки, Мексики, Саудівської Аравії, Південної Африки.

Checkpoint: Що сьогодні цікавить «Зевс Кераміку»?

Олександр Богославський: Будемо розширювати партнерську базу: наразі вже ведуться переговори з великими іноземними компаніями. Плануємо розширити й асортимент продукції. Сьогодні завод працює на повну.

Checkpoint: Що надихає вас особисто? Чим ви пишаєтеся?

Олександр Богославський: Секрет успіху «Зевс Кераміки» — у бажанні робити щось краще за інших. В Україні ми –  не найбільший виробник керамічної плитки, але наші дизайни, організація бізнесу випереджають конкурентів.

Бойові дії не змогли нас зламати. Ми зупинилися, струснулися та рушили вперед. Ми пишаємося тим, що виправдали надії та задуми власників. Ми пишаємося тим, що люди, які прийшли до нас працювати, виросли як фахівці.

Так, ми пережили нелегкі часи, але ми подивилися на кризу по-іншому: як на шанс ризикнути, експериментувати, запровадити щось нове. Й насамкінець саме це привело нас до успіху.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *