Еластичний бізнес: приклад того, як знайти свою нішу

#стратегії

Як «Еластик», у минулому — простий філіал інституту, став державним підприємством, завоював нішове виробництво і спроектував завод, якому немає аналогів в Україні

Всеволод Яременко, директор ДП «НДІ «Еластик»

Ексклюзивна продукція під індивідуальні замовлення щораз упевненіше витісняє товари масового вжитку. Про те, як переорієнтувати бізнес і знайти свою нішу на ринку, розповідає Всеволод Яременко, директор науково-дослідного інституту «Еластик».

Checkpoint: Із невеликого філіалу Московського науково-дослідного інституту гумових і латексних виробів «Еластик» перетворився на багатопрофільне підприємство. Сьогодні ви, як мінімум, виготовляєте гумову продукцію для «Антонова», «Артема», Електротермометрії.

Всеволод Яременко: Так, історія інституту налічує майже півстоліття. 1968 року був створений технічний відділ гумових і латексних виробів. Там розробляли вироби санітарно-гігієнічного та побутового призначення. А в 1992 році, після реструктуризації, «Еластик» став окремим підприємством.

На той час інститут мав команду творчих людей, які були готові до нестандартних рішень та експериментів. Тож підприємство забезпечили спеціальним обладнанням.

Спочатку ми виготовляли різні герметики, прогумовані тканини, мастики, клеї. Утім стало відразу зрозуміло, що ми не можемо зупинятися на виготовленні тільки цього. Тому почали працювали над новими розробками, щоб відповідати вимогам ринку і стати більш конкурентними.

Checkpoint: Ваші фахівці швидко опанували понад сотні видів нової продукції.

Всеволод Яременко: Ми розуміли, що унікальність гуми в тому, що її застосовують усюди: у будівництві, в автомобільній сфері, у прокладанні комунікацій, у господарстві. Та й виник чималий попит окремих підприємств на вироби з вулканізованої гуми (трубки, рукава, шланги). Це був новий напрям для нас.

Checkpoint: Якщо взяти традиційні підприємства з виробництва гуми, загалом, вони виготовляють товари масового вжитку.

Всеволод Яременко: Наша філософія ведення бізнесу кардинально змінилася з настанням незалежності. Ми переорієнтували свій бізнес на індивідуальні замовлення. А гумотехнічні вироби виготовляємо за власними рецептурами. Саме так ми зайняли свою нішу на ринку.

Ми можемо миттєво перелаштуватися на випуск нової продукції. Тому більшість клієнтів працюють із нами десятки років поспіль. При цьому постійно додаються нові компанії, які прагнуть індивідуальної продукції під потреби своїх виробництв.

Checkpoint: Зараз підприємство виготовляє понад тисячі різновидів продукції. Тобто її кількість буде збільшуватися й надалі. Чи можливо реалізувати так багато товарів, узагалі різних за призначенням?

Всеволод Яременко: Сказати точно, скільки ми виробляємо товарів, складно. Адже, крім ущільнювачів, гумових трубок, силіконових герметиків, клеїв, гумових технічних пластин, виробів санітарно-гігієнічного призначення, ми отримуємо безліч дрібних індивідуальних замовлень, які можуть бути ексклюзивними. Але кожен із цих видів виробів може отримати сотні модифікацій з огляду на замовлення.

Checkpoint: Якщо подивитися на ваші вироби для промислового сектору, будівництва та конструювання техніки, серед них одразу вирізняються трубки для кальянів. Ви якийсь час виробляли їх.

Всеволод Яременко: Ми просто піймали хвилю. Коли кальяни тільки-но почали ставати популярними у країні, ми зрозуміли, що це перспективно.

Великі гумові заводи були не в змозі виготовляти маленькі партії трубок під замовлення, тому що їхні машини та устаткування були розраховані більше на великі партії продукції. Ми ж змогли підлаштовуватися під дрібні замовлення, ба більше – розробити покращену рецептуру виготовлення таких трубок. Цей проект став дуже успішним.

Checkpoint: Клієнтами вашого підприємства є компанії з різних куточків України, тому що ви виробляєте те, чого не може ніхто у країні.

Всеволод Яременко: Якість – обличчя будь-якого підприємства. Ми унікальні ще й тим, що на базі «Еластика» працює лабораторія, де проводять понад сотні випробувань. А кліматичні камери на нашому підприємстві, які імітують агресивну дію навколишнього середовища, не мають аналогів в Україні. Ми прогнозуємо терміни експлуатації виробів й оцінюємо вплив ультрафіолету на них.

А ще в своїй лабораторії ми перевіряємо та контролюємо якість продукції для інших підприємств.

Checkpoint: Цього року обсяги вашого виробництва зросли на 30%. Виходить, що нішова продукція має значний попит.

Всеволод Яременко: Майже щодня нам надходять індивідуальні замовлення. Ми є затребуваними на ринку, тому для нас дуже важливо миттєво реагувати на запити споживачів. Нові розробки – наша рушійна сила.

Checkpoint: Минулого року за проектом науковців «Еластика» у Білій Церкві було відкрито завод із виробництва мікродобрив та засобів захисту для рослин. Це надзвичайний, винятковий та унікальний проект. У цьому брав участь сам Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман. Але добрива — напрямок, який також вирізняється від того, що ви робите зазвичай.

Всеволод Яременко: Один з основних напрямків нашої роботи — розроблення проектної документації. З нами працюють талановиті науковці, ми залюбки залучаємо творчу молодь. Тому ми беремо участь у важливих соціальних та бізнесових ініціативах країни.

А відкриття такого підприємства означає, що додану вартість буде створено тут, в Україні. Завод зможе забезпечити 15% вітчизняного ринку продукції, якої неабияк потребують аграрії.

Представники уряду на відкритті заводу з виробництва мікродобрив та засобів захисту для рослин за проектом ДП «НДІ «Еластик» у Білій Церкві

Checkpoint: Завод мінеральних добрив було спроектовано рекордно швидко — за рік.

Всеволод Яременко: Сьогодні наша країна залежить від імпорту засобів захисту рослин. Понад 90% продукції ввозять з-за кордону. 2013-го ми розпочали проектування, а 2014-го — його вже почали будувати.

Checkpoint: А ще проект цього заводу — екологічний.

Всеволод Яременко: Так, на ньому неможливий витік пестицидів через каналізацію. Адже промислова каналізація на заводі відсутня — жодних стоків від виробничого процесу. А залишки виробництва транспортуються для утилізації на ліцензовані державою підприємства. Викид шкідливих речовин у повітря також зведено до мінімуму.

Checkpoint: Ви досліджуєте, експериментуєте, розробляєте та виробляєте водночас. Ви знайшли доволі незвичну й вузьку нішу, але вам вдалося зробити з цього справу широкого профілю, з багатьма напрямками. Інколи розмаїття вражає тим, що ці напрямки не схожі один до одного. На чому все це тримається і до чого призведе?

Всеволод Яременко: «Еластик» рухає вперед наш колектив. Завдяки нашим науковцям і фахівцям ми вчасно змінили вектор виробництва, ми не боїмося нового й невідомого. Успіх для нас — це те, що ми дуже любимо свою роботу. Це не просто робота, це наше життя. Ми працюємо з душею та кожного дня пишаємося тим, що ми є українським виробником і що ми потрібні нашим споживачам.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *