Майбутнє економіки залежить від розвитку математичної та природничої освіти – Гриневич

Інноваційне виробництво та високотехнологічний бізнес, які є головними двигунами сучасної економіки, не будуть розвиватися в Україні без належного рівня математичної та природничої освіти. Про це йшлося під час засідання Асоціації ректорів вищих технічних навчальних закладів України, яке відбулося 6 липня на базі Національного гірничого університету (м. Дніпро), пише Урядовий портал

У засіданні взяли участь Міністр освіти і науки Лілія Гриневич, ректори і представники понад 25 ВНЗ України, керівники великих промислових підприємств і компаній України.

«Ми всі розуміємо, що наша країна матиме майбутнє, якщо розвиватиме високотехнологічну інноваційну економіку. Тому, якщо ми не виведемо на новий рівень інженерно-технічну та природничу освіту, ми не зможемо рухатися далі. Аналізуючи загальні процеси в освіті, можу констатувати спадання інтересу до вивчення математичних та природничих дисциплін у середній школі і це потім негативно позначається на інженерно-технічній та природничій освіті у вищій школі. Це дуже небезпечно, оскільки технічні виші є джерелом для оновлення кадрів високотехнологічного бізнесу. Ми спільно повинні знайти точки росту, рецепти, моделі, щоб вийти з цієї кризи», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Керівники кращих українських технічних університетів висловили своє бачення перспектив розвитку України.

«Ми маємо сформулювати завдання для країни – подвоїти ВВП до 450 млрд доларів на рік, при цьому, зберігаючи стабільність суспільної та культурної систем. Для досягнення таких результатів країна має перейти на високотехнологічний шлях розвитку. Це можна зробити тільки, якщо активізувати головні кластери економіки, які є найбільш конкурентними. Сьогодні такими кластерами для України, за даними Світового центру даних з геоінформатики та сталого розвитку, є: аграрний сектор, військово-промисловий комплекс, створення нових речовин та матеріалів, ІТ, нова енергетика, високотехнологічне машинобудування, науки про людину, транзитна інфраструктура, туризм. Очевидно, що без визнання стратегічного значення технічної та природничо-математичної освіти розвивати ці кластери буде просто нікому», – розповів у своєму виступі голова Асоціації ректорів ВТНЗ України, ректор Національного технічного університету «Київський політехнічний інститут» Михайло Згуровський.

Учасники засідання відзначили, що проблема подолання кризових явищ в технічній та природничій освіті напрямку пов’язана з посилення співпраці з інноваційним бізнесом. Також у ході засідання обговорювалися проблеми забезпечення потреб держави фахівцями технічного і природничого профілю, принципи формування державного замовлення, стан підготовки до європейської акредитації інженерних програм в Україні, принципи удосконалення ЗНО, розширення співпраці між бізнесом, освітою і наукою тощо.

Читайте також:

NASA прогнозує зіткнення Землі з метеоритом довжиною 2,5 км

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *