Платні дороги в Україні: чи буде в нас, як в Європі?

За проїзд 500 км трасою Київ-Одеса збираються брати платню близько 900 грн з авто. Про це розповів начальник відділу інвестицій в інфраструктурні проекти Агентства інвестицій Одеської ОДА Володимир Шемаєв, повідомляє Finance.ua.
«Важливо зазначити, що поки ця ідея – тільки на стадії розвитку і конкретних дій не було. Можуть бути два варіанти розвитку подій: або буде встановлена плата за проїзд по існуючій трасі, що не логічно, бо вона в поганому стані, або побудують нову», – пояснив чиновник. І додав, що найближчим часом проект навряд чи втілять у життя, адже приватний інвестор не погодиться будувати дорогу, яка окупиться за 20 років. А в разі недостатнього трафіку країна повинна буде компенсувати інвесторові обумовлену суму виручки.
Зауважимо, що практика сплати за проїзд певними трасами в Європі є дуже популярною. Діє це так: водій сплачує за наклейки (віньєтки) на лобове скло свого автомобіля, які сканується в пунктах контролю. Вартість такої наклейки залежить від терміну її придатності. Така система діє у Словенії, Австрії, Чехії, Словаччині та Швейцарії. Італія, Польща та Хорватія мають іншу систему: водій сплачує за кожен відрізок траси, який проїхав. Кожна ділянка може мати свої тарифи.
За даними “Мои автопутешествия”, австрійська система оплати доріг вважається однією із найдосконаліших. Для авто вагою менше 3,5 т вартість проїзду становить у 2016 році 8, 80 євро. Віньєтка діє 10 днів. Річний дозвіл на проїзд коштує 34,10 євро.
Значно дорожчим є проїзд у Швейцарії: тут цього року за проїзд сплачують 40 франків, тобто близько 83 євро. Термін дії такої дорогої віньєтки – 14 місяців.
Про те, з яких міркувань розраховували тариф на траси Київ-Одеса, розповів начальник відділу інвестицій в інфраструктурні проекти Агентства інвестицій та розвитку Одеської ОДА Володимир Шемаєв:
“Виносячи за дужки питання викупу землі, 1 км сучасної дороги обходиться в $ 5 млн. Протяжність (траси Київ-Одеса – ред.) – 500 км. Давайте грубо порахуємо: $ 2,5 млрд. Ділимо на термін окупності – 20 років, це $ 125 млн в рік. Тобто $ 342,5 тисяч на день. Якщо по трасі їздять 10 тисяч машин (розрахунковий трафік для дороги 1-ї категорії) – то виходить по $ 34 з машини (856 грн). 2 гривні за кілометр”, – сказав він.
Залишити відповідь