Мінфін змінить процедуру адміністративного оскарження для платників податків

8 серпня Міністерство фінансів України презентувало зміни для публічного обговорення до Порядку оформлення і подання скарг платників податків та їх розгляду органами ДФС.

Мінфін прагне зробити співпрацю ДФС та платників податків максимально відкритою та ефективною, саме тому ми даємо можливість кожному не лише дізнатись про наші ініціативи, а й безпосередньо вплинути на процес.

В чому суть?
Для того щоб підвищити прозорість та ефективність процесу розгляду скарг, Мінфін пропонує удосконалити процедуру оскарження платниками податків рішень органів ДФС.

Що це дасть?
Функціонування цього механізму мінімізує кількість судових спорів, а відповідно, витрати платників та держави в судовому процесі. Це також підвищить прозорість розгляду скарг, а також гарантуватиме реалізацію прав платників податків.

Додаткова інформація:
Прозорість процесу гарантується правом платника податків:
• заявляти клопотання про:
– відкритий розгляд скарги;
– присутність під час розгляду скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації;
• здійснювати технічну фіксацію засідання за допомогою фото-, відеозйомки, звукозапису;
• ознайомлюватись із матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів.

При цьому контролюючий орган нижчого рівня зобов’язаний надіслати до контролюючого органу вищого рівня (що розглядає скаргу), в електронній або письмовій формі всі документи, що стосуються розгляду скарги. Це позбавить платників необхідності “шукати” матеріали справи по різним інстанціям розгляду скарги в ДФС.

Важливим є запровадження додаткових інструментів гарантування об’єктивності розгляду скарги:
– у розгляді скарги тепер мають право приймати участь представники Мінфіну, Державної регуляторної служби, Уповноважений з питань підприємництва при ДФС та представники Ради бізнес-омбудсмена;
– крім того, позиція таких осіб та мотиви не врахування такої позиції (якщо вона не була врахована) повинні бути вказані у рішенні за результатами розгляду скарги.

Окрім більш зваженого підходу до прийняття рішень в ДФС, така зміна також посилить позиції платників податків при подальшому судовому розгляді спору.

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *