Україна увійшла до топу світових постачальників меду

Україна зберігає тенденцію зростання поставок українського меду на закордонні ринки. Про це повідомляє Finance.UA.

Позитивна динаміка експорту обумовлена, перш за все, зростаючим споживчим попитом на натуральні продукти, наданням квот, що не потребують ліцензування, з боку ЄС (5 тисяч тонн на рік, які були вибрані вже в першому кварталі), девальвацією національної валюти, а також тим, що українська продукція має вдале співвідношення ціни і якості.

Цього року найбільше меду було експортовано у травні. Згідно з маркетинговим дослідженням “Ринок меду в Україні”, проведеним компанією Alliance Capital Management, три основні напрямки експорту української солодкої продукції залишилися незмінними.

Найбільшим зовнішнім ринком збуту меду, як і в минулому році, стала Німеччина. Туди було поставлено 42% всього експортованого меду, що на 13% більше, ніж у 2015 році.

На ринок США було поставлено 17% української продукції.  Третьою країною, де найбільше їдять український мед, є Польща з питомою вагою 17%, тоді як в 2015 році її частка була 20%.

Істотно впали обсяги постачання меду з України до Литви – з 1469 тонн в 2015 році до 42 тонн в першому півріччі нинішнього року, Словаччину – з 1164 тонни в минулому році до нинішніх 42 тонн і Чехію – з торішніх 968 тонн до скромних 21 тонни за перше півріччя 2016 року. Падіння експорту пов’язане з тим, що Чехія виявила заборонені (протимікробні) речовини в бджолиному меді українського походження. Після цього виробники провели аудит і підтвердили, що український мед відповідає міжнародному сертифікату з харчової безпеки FSSC 22000.

Серед компаній-виробників меду на першому місці компанія Бартнік (5% поставок було здійснено компанією Бартнік і 14% компанією Юкрейніан Бі).

На другому місці минулорічний лідер експорту – миколаївська компанія Агро Іст Трейд. Частка підприємства становила 14%, проти 16% в 2015 році. Третє місце з питомою вагою 12% посідає Багатогалузевий концерн Співдружність з Херсона. У минулому році компанія займала 13% всіх експортних поставок меду.

Четверте місце з часткою 10% належить донецькій компанії Український мед, яка спеціалізується на закупівлі меду у пасічників з центрального, східного та південного регіону країни. Замикає п’ятірку лідерів Асканія-Пак, що спеціалізується на фасуванні продуктів харчування. Експортувати мед компанія почала з минулого року, забезпечивши у 2015 році менше 1% від всього експортованого українського меду. У першому півріччі 2016 року частка компанії виросла до 6% в натуральному вираженні.

 

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *