Усі магістри-правники складатимуть єдиний іспит

Міносвіти презентувало проект Концепції вдосконалення юридичної освіти.

Проект Концепції передбачає введення єдиного кваліфікаційного іспиту для всіх правників, описує компетентності, якими повинна володіти людина з юридичною освітою, та містить вказівки щодо нових методик викладання.

“Зараз ми повинні налагодити нормальне життя нашої країни. Це можливо тільки тоді, коли в нас буде справедливе правосуддя і буде реально забезпечено верховенство права. Якщо визначати пріоритети – це одне з першорядних завдань, і його неможливо здійснити без нової якості правничої освіти”, – наголосила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич у своєму вітальному слові перед презентацією Концепції.

Серед запропонованих нововведень – запровадження  єдиного кваліфікаційного іспиту для всіх здобувачів юридичної освіти. Таким чином,  лише після успішного зовнішнього оцінювання майбутній  юрист зможе отримати диплом магістра.

Адміністрування цього іспиту автори проекту Концепції пропонують здійснювати спеціальній державній правничій екзаменаційній комісії, що формуватиметься як незалежний колегіальний орган. До її складу пропонується  залучити представників правничих професій, Міністерства освіти і науки України та Міністерства юстиції України, а також представників академічного самоврядування правничих шкіл.

Також, у проекті Концепції надано перелік основних компетентностей, якими повинні володіти юристи, це:

  • здатність до абстрактного, логічного та критичного мислення, до творчого мислення і генерування нових ідей, до аналізу і синтезу;
  • уміння планувати, організовувати і контролювати свою діяльність;
  • знання і розуміння природи етичних стандартів, у тому числі етичних стандартів правничої професії та здатність діяти на їх основі;
  • знання державної мови та однієї з офіційних мов Ради Європи на рівні, що забезпечує можливість як усного, так і письмового їх застосування у тому числі у професійній сфері;
  • вміння грамотно і точно формулювати та висловлювати свої позиції, належним чином їх обґрунтовувати;
  • навички збору і аналізу інформації;
  • вміння працювати самостійно, працювати у команді колег за фахом, а також із залученням експертів з інших галузей знань;
  • здатність приймати неупереджені і мотивовані рішення;
  • здатність визначати інтереси і мотиви поведінки інших осіб;
  • вміння примирювати сторони з протилежними інтересами;
  • здатність учитися;
  • прагнення до утвердження академічної доброчесності.

Для того, щоб забезпечити належну якість навчання, до проекту Концепції також внесли вимогу, що загальний обсяг “контрактників” не може перевищувати бюджетне замовлення. Тобто загальний обсяг підготовки фахівців зі спеціальності «Право» буде на 50 % складатися з “контрактників”, а на інші 50% – з “бюджетників”.

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *