Зниження акцизу на вживані авто: чи дійсно це працює?

Чи змінилося щось на краще після прийняття закону про зниження акцизу на вживані авто? Розповідає Ukr.Media.

За статистикою Державної фіскальної служби, за перший місяць дії закону в Україні ввезли 1826 автомобілів за пільговим акцизом, а за даними “Укравтопрому” в серпні поставлено на облік – 270 вживаних автомобілів. Швидше за все, митники враховують всі автомобілі, водії яких заявили, що будуть розмитнювати транспорт, але ще не зробили цього, вважає голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. У вересні в Україні розмитнили майже на тисячу автомобілів більше, ніж в серпні – 2786. Але експерт зазначає, що це ніяк не впливає на авторинок.

Зменшення акцизу ніяк не вплинуло на український авторинок. Фіскальна служба і “Укравтопром” дають різні оцінки. Перші говорять, що в серпні ввезено 1300 автомобілів, а “Укравтопром” – 230. За вересень є дані, що ввезено близько 3000 автомобілів, з реєстрації ще не відомо. Я так розумію, що ввезений автомобіль – це розмитнений і поставлений на облік, а митниця, швидше за все, робить попередню декларацію і вважає, що це розмитнений автомобіль , який імпортується, але він не поставлений на облік”, – зазначає Олег Назаренко .

За словами експерта, з усієї кількості вживаних автомобілів з серпня – всього лише 5-7% були ввезені з-за кордону і не можуть вплинути на здешевлення автомобілів на внутрішньому ринку країни. Олег Назаренко відзначає, що українців обмежили у виборі автомобіля, заборонивши вивозити з України більше 10 тис. євро, а за таку вартість складно знайти хороший автомобіль, який був би не старше п’яти років, як того вимагає закон.

Закон для багатих?

Зниженням акцизу на підтримані автомобіля автори закону хотіли оновити автопарк українців. Але у експертів є зауваження.

“Депутати зробили закон для себе. Закон для багатих людей, у яких є шенгенська віза, можливість найняти консультантів. Більшість українців не мають закордонний паспорт, а шенгенську візу – кілька відсотків. До того ж автомобіль виробництва від 2010 року не може коштувати дешево”, – говорить Олег Назаренко.

Якщо в Україні будуть зберігатися нинішні темпи покупки закордонних вживаних автомобілів, то максимум, будуть досягнуті показники минулого року. Як зазначає директор департаменту маркетингу і економічного аналізу “Укравтопрому” Георгій Овсянников, після голосування за законопроект в квітні цього року, українці вичікували, поки зміни вступлять в силу. Так, в 2015 році ввезені в Україну автомобілі з пробігом зайняли 23% первинного ринку легкових авто. У першому кварталі 2016 року, незважаючи на підвищення екологічних вимог до автомобілів (введення ЄВРО-5), динаміка первинних реєстрацій були в експлуатації машин мала позитивне значення + 27% до I кв. 2015 р.

“З квітня, після прийняття в першому читанні проекту закону про зниження акцизів на авто з пробігом, реєстрації таких автомобілів різко впали. З квітня по серпень їх частка на первинному ринку склала всього 6 відсотків, тільки 1,5 тис. українців придбали такі машини, проти 6,5 тис. за той же період 2015 року. Очевидно, автомобілісти до остаточного вступу в дію закону зайняли вичікувальну позицію. Закон почав діяти з 1 серпня і вже у вересні кількість первинних реєстрацій іномарок з пробігом досягло показника – 2738 авто. Така активність може привести до того, що підтримані автомобілі за підсумками року повернуть своє минулорічне положення на первинному ринку, тобто частку в 23-25 відсотків”, – зазначає Георгій Овсянников.

Всього за 2015 рік в Україні розмитнено 23 114 автомобілів, за січень-вересень цього року – 10518 автомобілів. Якщо порівнювати з аналогічними періоду, в минулому році за дев’ять місяців українці оформили майже 17 тисяч уживаних автомобілів з-за кордону.

 

 

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *