Які ціни на пальне будуть у цьому році

Депутати об’єднали базову ставку акцизу на бензин з роздрібної та очікують, що в бюджет надійде більше коштів. Про це повідомляють Autonews.
Усім учасникам ринку нафтопродуктів доведеться платити однакові податки. Якщо раніше дрібним операторам вдавалося повністю уникати роздрібного акцизу і штучно занижувати ціни на бензин, і його складно було контролювати, то тепер це неможливо. За словами президента Асоціації об’єднання ринку нафтопродуктів Леоніда Косянчука, об’єднання ставок акцизу ніяк не вплине на вартість бензину.
«Те, що роздрібний акциз об’єднали з базисної ставкою – нічого в вартості не замінить. Змінилиточки адміністрування – раніше їх було по ринку нафтопродуктів більше 7,5 тис, а на сьогоднішній день їх скоротили до двох. Це унеможливить роботу «розливах» під парканами, оскільки вони виживали за рахунок того, що не платили 1,27 з кожного літра у вигляді роздрібного акцизу. Тобто пропадає сама база корупційної складової, якою вони ділилися з чиновниками», – пояснює експерт.
Через погане адміністрування роздрібний податок мало хто платив, після об’єднання податок стане обов’язковим для всіх учасників ринку.
«Включення податку в базову ставку дозволить збирати більше грошей, а також буде зменшувати кількість недобросовісних учасників ринку, які ухилялися від сплати податку в повному обсязі», – додає заступник директора науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.
Через уніфікації акцизу для дизпалива з 1 квітня 2017 воно може подорожчати, вважають експерти.
«Ця уніфікація може привести до подорожчання роздрібного дизпалива. Якщо компанії будуть ввозити той же дизель, як і раніше, то тоді це буде плюс гривня до вартості. Якщо компанії будуть надавати переваги менш якісного палива, тоді подорожчання буде близько 60 коп. », – Прогнозує Рябцев.
А ціна на бензин буде залежати виключно від курсу валют і рішень НБУ.
«Ціна у сумлінних учасників ринку, які платили податки – не поміняється, а може і впаде, оскільки ми входимо в мертві сезон – попит зменшується. А у «розливав» не буде підстав займатися демпінгом. Тобто будуть вирівнюватися конкурентні умови на ринку – це неймовірно позитивне явище », – вважає Леонід Косянчук.
За прогнозами рейтингового агентства S & P Global Ratings, в 2017 середньорічна вартість нафти марки Brent може скласти 45 доларів за барель, а в 2018 році піднятися до 50 доларів. Як відзначають експерти, це практично не вплине на вартість бензину в Україні, оскільки наша країна не закуповує нафтопродукти в промислових масштабах.
Якщо нафта дешевшає на 1%, це дає підстави для зниження вартості бензину на 10 копійок через два тижні, а зміна курсу національної валюти на гривню призводить до зміни вартості палива на 60 коп, зазначає Геннадій Рябцев. Інші фактори, які можуть впливати на вартість бензину – попит і оподаткування.
«Близько 80% бензину в Україну завозиться, це означає, що все буде визначатися вартістю палива на кордоні. По-друге, паливо – це імпортний товар і за нього доводиться розплачуватися в доларах і євро, до того ж акциз також в бюджет сплачується в євро. Плюс все буде залежати від того, що у нас з оподаткуванням, чи будуть зміни попиту. Зараз попит низький і споживач звертає увагу на дешеве паливо, а значить і низької вартості, ймовірно, на ринок буде збільшуватися частка сурогату », – додає експерт.
За словами Леоніда Косянчука, орієнтуватися на вартість нафти не варто – все буде залежати від котирувань на європейській біржі нафтопродуктів і стабільності національної валюти.
Якщо нафта буде дорожчати, то в наступному році вартість бензину для українців може піднятися на 1-3 гривні, вважає співголова Фонду енергетичних стратегій Дмитро Марунич: «Ймовірно, буде дорожчати нафта і слідом бензин. До яких параметрів, можливо, на гривню-три ».
Очікується, що попит на бензин почне підніматися вперше за останні три роки, разом з українською економікою після падіння з 2014 приблизно на 15%. «Сподіваюся, що в 2017 році ринок стабілізується, тому що далі падати нікуди. Це визначалося станом економіки країни, оскільки падало все і вантажоперевезення і інше. Можливо, в 2017 році цей стан зламається. Все буде залежати від української економіки », – зазначає експерт.
Микола
Завжди читаю коментарі фахівців-економістів стосовно вартості пального на АЗС після введення нових акцизів тощо. Стає цікавим, чи читають ці коментарі власники брендових і не брендових АЗС. Долар піднявся на 1 гривню – пальне з 1 січня 2017р підскочило на брендових заправках 2-3 гривні. Невже ніхто в НАШІЙ державі невзмозі керувати процесом. Це не ринкові відносини, це неконтрольований грабіж автовласників.