Топ-10 правових подій тижня для бізнесу

– Жителі Криму прирівняні до нерезидентів України;
– Грошові перекази з материкової території України в Криму і назад здійснюються в порядку переведення коштів за межі України / в Україну;
– На території України заборонено відкривати депозити і видавати кредити в російських рублях;
– Заборонено перевозити російські рублі через кордон СЕЗ «Крим»;
– Закон «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» застосовується з особливостями;
– Рахунки юросіб з місцезнаходженням у Криму, відкриті в українських банках до 27 вересня, будуть закриті, операції по ним повинні бути зупинені;
– Забороняються інвестиції резидентів в об’єкти інвестиційної діяльності, розташовані (зареєстровані) на території Криму. 2. Валютні обмеження не можуть бути форс–мажоромВіце–президент Торгово–промислової палати України Михайло Непран роз’яснив, що недавно внесеної до Закону «Про торгово–промислові палати в Україні» статтею 14-1 чітко визначається перелік форс–мажорних обставин (обставин непереборної сили), і до цього переліку не входять валютні обмеження і будь-які інші нормативно–правові акти, що видаються НБУ. Тому твердження про те, що ТППУ визнала або може визнати постанову НБУ № 540 форс–мажорними обставинами, не відповідає дійсності. 3. Роботодавці будуть видавати трудові книжки переселенцям
4 листопада набув чинності спільний наказ Мін’юсту та Мінсоцполітики № 720/1642/5 про внесення змін до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників. Встановлено, що дублікат трудової книжки може бути виданий за новим місцем роботи у зв’язку з відсутністю доступу до трудовій книжці працівника внаслідок надзвичайної ситуації або проведення АТО на території, де працював працівник. Дублікат видається на підставі заяви працівника і отриманої їм у письмовому вигляді інформації зі штабу з ліквідації наслідків НС про виникнення надзвичайної ситуації або Антитерористичного центру при СБУ про проведення АТО.
4. Підприємствам обіцяють компенсації за відмову від газу
Мінрегіону продовжує опрацьовувати питання стимулювання заміщення газу і найближчим часом винесе на розгляд уряду відповідну програму. Передбачається, що будь-яке підприємство (приватне, комунальне або державне), яке поставило котел, що працює на альтернативному паливі, після завершення опалювального сезону при підтвердженні облгазу отримає компенсацію половини замістного газу. «У нас є 440 млн. Грн європейських коштів під цю програму, – розповів перший заступник міністра регіонального розвитку Володимир Кістіон. – Ці кошти не «вилетять в трубу», а залишаться в Україні і працюватимуть на вітчизняну економіку ».
5. Що робити мобілізованим підприємцям для списання податкового боргу?
ГУ ДФС в м.Києві роз’яснює, що протягом 10 днів після демобілізації підприємці повинні подати у фіскальний орган за місцем податкової реєстрації заяву та копію військового квитка або іншого документа із зазначенням даних про призов на військову службу під час мобілізації на особливий період. Після надання зазначених документів контролюючі органи будуть списувати таким платникам податковий борг як безнадійний, без нарахування штрафних санкцій та пені. Крім того, в документі нагадується, що такі особи будуть звільнені від сплати ЄСВ за себе.
6. Кабмін унормував скасування обов’язкового техогляду сільгосптехніки
7 листопада набула чинності постанова № 587, яким скасовано Порядок здійснення обов’язкового технічного контролю тракторів та іншої сільськогосподарської і дорожньо–будівельної техніки. Документом також внесено зміни до Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, с / г техніки та інших механізмів. Встановлюється, що на ТЗ видається один номерний знак (було два), відповідно, відкориговано місце його установки. Також зазначено, що при знятті машини з обліку у зв’язку з її відчуженням чи вибракуванням до заяви власника більше не потрібно докладати документи, що підтверджують сплату податків.
7. Бізнесу хочуть встановити податкові правила на 5 років
Податкова система повинна бути зрозумілою та стабільною, тому необхідно розробити правила гри як мінімум на 5 років і накласти мораторій на зміни, – таку думку висловив віце–прем’єр–міністр Володимир Гройсман. «Адже як можна планувати будь-які бізнес–процеси, коли постійно перебуваєш під загрозою? Цю систему «гачка» необхідно зняти », – зазначив Міністр. За словами чиновника, для бізнесу, який працював під час правління Віктора Януковича, необхідно провести податкову амністію.
8. Аграріїв забезпечать бланками складських документів на зерно
Новопризначеним керівництвом ДП «Держреєстри України» для придбання необхідної кількості бланків складських документів на зерно (у тому числі подвійних складських свідоцтв, що видаються зерновим складам) розроблений проект документації конкурсних торгів на придбання бланків і створений комітет з держзакупівель. Незабаром буде офіційно оголошено про конкурсні торги, оскільки договір на публікацію інформації про державні закупівлі на веб–порталі tender-me.gov.ua вже підписана. Таким чином, вже в наступному місяці ДП зможе закупити необхідну кількість бланків і забезпечити ними зернові склади.
9. Затверджено форму інформації про державний відшкодуванні ПДВ
З 4 листопада діє наказ Мінфіну № 1016, яким затверджено форму інформації про обсяги відшкодування ПДВ з державного бюджету та Порядок формування та оприлюднення податкової інформації, пов’язаної з відшкодуванням ПДВ. Так, інформація складається з залишку сум вимог на відшкодування на початок періоду (року) (активних до відшкодування); відшкодованого податку, виплаченого в грошовій формі, у тому числі автоматичного відшкодування; зарахованих сум податку, заявлених на рахунки платників, у зменшення податкових зобов’язань; відхилених вимог на відшкодування, заявлених на поточний рахунок; нових вимог на відшкодування податку на рахунок платника в банку; залишку сум вимог на відшкодування податку на кінець періоду (активних до відшкодування), у тому числі неврегульованих вимог на відшкодування ПДВ, які були подані раніше ніж за 74 дні до закінчення періоду. ДФС формує і оприлюднює на офіційному сайті інформацію не пізніше 10–го робочого дня, наступного за останнім днем звітного місяця.
10. Фіскали нагадали про відповідальність за порушення термінів розрахунків у ЗЕД
ДФС нагадує що порушення резидентами термінів здійснення розрахунків в інвалюті при здійсненні експортно–імпортних операцій тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3% суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у гривню за валютним курсом Нацбанку на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару). Виручка резидентів в інвалюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в терміни виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (витягу вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності – з моменту підписання акта або іншого засвідчує документа. У роз’ясненні наголошується, що санкції не поширюються на суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення АТО.
Залишити відповідь