Нові можливості для бізнесу: корпоративні онлайн закупівлі

Сьогодні в рамках засідання Комітету підприємців малого та середнього бізнесу при ТПП України відбувся семінар, на якому керівники бізнес-асоціацій, підприємці та роботодавці України ознайомились з особливостями і перевагами корпоративних онлайн закупівель на електронному торговельному майданчику, а також проаналізували можливі ризики при переході бізнесу на систему ЕТМ.

14 квітня 2016 року у Торгово-промисловій палаті України пройшов семінар на тему: «Корпоративні онлайн закупівлі на електронному торговельному майданчику. Нові можливості для малого та середнього бізнесу». Проведення заходу обумовлено тим, що із 1 серпня цього року вводиться в дію Закон «Про публічні закупівлі», проте більшість підприємців і досі належним чином не ознайомлені із системою ЕТМ, її особливостями, перевагами та принципом роботи.

Відкриваючи семінар, президент ТПП України Геннадій Чижиков сказав, що для Торгово-промислової палати питання, що стосується впровадження корпоративних онлайн закупівель є дуже важливим. Він відмітив, що, не дивлячись на деякі недоліки та недосконалість цієї системи, вона відкриває нові перспективи для українського бізнесу.

«Ми сподіваємось, що система ЕТМ буде ставати більш прозорою і, як і у багатьох країнах, надасть можливість доступу до електронних закупівель більшості українським підприємствам» , – сказав Геннадій Чижиков.

Під час семінару науковці, лідери всеукраїнських та регіональних об’єднань підприємців та роботодавців, а також фахівці аналітичних центрів з’ясовували, що отримує бізнес,  перейшовши на механізм ЕТМ. У першу чергу, до таких переваг належить мінімізація часових та ресурсних витрат.

«Головна ціль системи електронного торговельного майданчика – спростити процес взаємодії між підприємствами, між постачальником та замовником, незалежно від їх місцезнаходження. Компанія, яка бажає здійснити закупку, розміщує на ЕТМ свої умови, з бази даних система підбирає підходящий варіант постачальника та відправляє цій компанії запит на участь у конкурсі. Постачальник, який бажає прийняти участь у конкурсі, виставляє свою пропозицію, вказуючи ціну та умови поставки. Далі за результатами конкурсу здійснюються закупівлі. Тобто механізм функціонування ЕТМ дуже простий, зрозумілий та прозорий», – розповіла керівник юридичного обслуговування  групи компаній «PARASOL» Анна Лиса.

Разом з тим вона зауважила, як і будь-який механізм, ЕТМ має свої недоліки. Зокрема, це стосується недосконалості законодавчої платформи. Крім цього, замовники не бачать товар, який купують, а отже ризикують.

«З очевидних причин не усі підприємці готові так швидко перейти на систему електронних закупівель. Тому це, напевно, велика проблема, що Закон зобов’язує нас усіх з 1 серпня перейти на цю систему. На моє глибоке переконання, це викличе великий резонанс та протидію з боку бізнесу», – відмітила Анна Лиса.

У свою чергу, генеральний директор аудиторського центру «INFORM PLUS» Світлана Домащенко розповіла про особливості оподаткування при операціях з ЕТМ, а також порадила підприємцям, як себе убезпечити.

«Якщо ваш покупець буде купувати товар за рахунок бюджетних коштів, то ви маєте своєрідну пільгу з оподаткування ПДВ. Адже зазвичай оподаткування коштів проходить відразу після відвантаження товару, а в цьому випадку – кошти будуть оподатковуватись тільки за фактом їх надходження. Для того, щоб захистити себе від можливих махінацій та ризиків, я раджу слідкувати за тим, щоб між вами та покупцем були укладені усі договори, більше того – ці договори мають бути переглянуті вашими юристами і перевірені бухгалтерами. Звертайте також увагу на всю первинну документацію – акти, накладні, тоді онлайн закупівлі будуть для вас це безпечними»,  – наголосила Світлана Домащенко.

Загалом учасники семінару дійшли спільної згоди у тому, що корпоративні онлайн закупівлі відкривають нові можливості для малого та середнього бізнесу, але цю систему слід вдосконалювати та зробити максимально зрозумілою для бізнесу.

Поділіться корисною інформацією з друзями: