Держава обіцяє вирішити проблему фінансування ПТУ

У Будинку Уряду відбулась спільна зустріч міністра фінансів Олександра Данилюка, міністра освіти і науки Лілії Гриневич, заступника міністра фінансів Сергія Марченка та заступника міністра освіти і науки Павла Хобзея за участі керівника програм Європейського Фонду освіти Маргарети Ніколовської з представниками бізнес-асоціацій та великих компаній-роботодавців з метою вироблення спільної стратегії фінансування закладів профтехосвіти (ПТУ). У зустрічі взяли участь представники більше 30 компаній з аграрного, металургійного, енергетичного, телекомунікаційного та інших секторів, пише  Урядовий  портал

Міністерство фінансів України тісно співпрацює з Міністерством освіти і науки України з питань децентралізації системи освіти та вирішення питання фінансування професійної технічної освіти, що допоможе їм покращити якість своїх освітніх послуг та, як результат, готуватиме конкурентоспроможних висококваліфікованих робітників.

Сьогодні складається парадоксальна ситуація, коли випускники професійно-технічних закладів не можуть знайти роботу, в той час як ринок праці страждає від дефіциту кваліфікованих спеціалістів. У ході зустрічі обговорювались можливості нових підходів фінансування ПТУ на місцевих рівнях із залученням великих компаній-роботодавців, що відповідає кращому досвіду країн Європейського Союзу.

Міністр фінансів Олександр Данилюк відзначив, що потреба у фінансуванні професійно-технічних училищ, яку не здатні забезпечити на сьогодні місцеві бюджети, складає 1,2 млрд. грн. Проте досвід європейських країн показує, що бюджетні кошти – не єдине джерело фінансування професійної освіти. У країнах з успішною реформою професійної освіти представники відповідних навчальних закладів, місцевої влади, бізнесу та індустрії ведуть активний діалог. “Налагодження сучасної системи підготовки професійних кадрів, рівень яких не потребуватиме додаткових видатків на перенавчання чи підвищення кваліфікації, лежить у площині інтересів роботодавців. Тому участь роботодавців у співфінансуванні ПТУ може стати оптимальним рішенням для розв’язання проблем фінансування профтехосвіти. Ми цілком усвідомлюємо, що держава має зробити крок назустріч тим підприємствам, які долучаться до такої ініціативи”, – зазначив Олександр Данилюк.

Міністр освіти і науки Лілія Гриневич запропонувала об’єднати зусилля міністерств і роботодавців, щоб вибудувати єдину оптимальну систему професійної технічної освіти та уникнути дублювання функцій чи створення паралельних систем освіти. «Принциповим питанням для нас у рамках професійно-технічної підготовки фахівців є збереження державного фінансування загальної середньої освіти. Інша річ, що професійно-технічний компонент навчання може дофінансовуватися за рахунок державних програм, регіонального замовлення (від областей та міст) або галузевого замовлення (установ, підприємств, компаній). Зараз обласні державні адміністрації мають подати МОН свої регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти. Тоді ми зможемо побачити загальну картину по Україні, прийняти рішення щодо оптимізації мережі, зняти дублювання спеціальностей», – наголосила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Присутня на заході керівник програм Європейського Фонду освіти Маргарета Ніколовська зауважила, що питання недофінансування закладів професійного навчання є проблемою, яка потребує часу і залучення різних сторін.

«Діалог між компаніями і системою освіти є необхідним, адже така співпраця приводить до розвитку як громадян, так і країни», – сказала Маргарета Ніколовська.

Представники компаній-роботодавців також відзначили велику кількість проблем у системі професійно-технічного навчання, зокрема, невідповідності обсягів та напрямів профтехосвіти потребам економіки та ринку праці та відсутність стандартів і критеріїв професійного навчання, які б забезпечили якісну підготовку висококваліфікованих кадрів і задовольняли попит роботодавця. У цілому представники бізнесу відзначили необхідність в умовах складної економічної ситуації ретельно зважувати рентабельність підготовки робочих кадрів та висловили готовність долучатись до їхньої підготовки і співпрацювати з органами державної та місцевої влади.

Читайте також:

Напрями реформування української школи

 

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *