Українська податкова реформа: коли очікувати світлого майбутнього?

1 липня 2016 року повинні були набрати чинності податкові зміни, проте цього не відбулося. До сьогодні ще триває робота над податковою реформою: відповідно до доручення Прем’єр-міністра України у Міністерстві фінансів було створено робочу групу для доопрацювання положень довгоочікуваного Податкового кодексу

За ініціативи новоутвореної коаліції галузевих та регіональних бізнес-об’єднань “Громадська платформа “Податки для економічної свободи” у Торгово-промисловій палаті України відбулася дискусійна панель “Українські реформи: податки та економіка”, де представники Уряду презентували та обговорили свої напрацювання щодо податкової реформи із представниками бізнесу.

Головними завданнями заходу було формування єдиного пакету змін до податкового  законодавства від бізнесу і його задля найшвидшої імплементації у законодавство та практичного впровадження в життя.

Заступник міністра фінансів Євген Капінус представив всім присутнім концепцію Міністерства фінансів щодо податкових змін, зокрема це:

  • перехід на однорівневу систему оскаржень рішень ДФС;
  • запровадження повноцінного електронного кабінету платника податків і посилення онлайн-сервісів;
  • покращення системи електронного адміністрування ПДВ і створення єдиного прозорого реєстру.

На сьогодні основне питання не стільки в ставках і розмірах наших податків, а скільки в процедурах адміністрування, в діяльності самого контролюючого органу. І на ці запитання ми намагаємося дати відповідь у тому проекті, з яким працювали, — зазначив Євген Капінус

Крім того, учасники робочої групи з доопрацювання податкової реформи представили модель податку на виведений капітал, яка змінює класичний підхід до оподаткування доходу.

Модель базується на принципах надання економічної свободи бізнесу. Якщо бізнес виплачує дивіденди — він сплачує податок, якщо ці гроші реінвестуються у розвиток — податок не сплачується. Тобто сама назва “податок на виведений капітал” відповідає його суті, — розповіла Тетяна Шевцова, голова податкових комітетів громадських рад Мінфіну і ДФС

Тетяна Шевцова пропонує рівнятися на Естонію, яка займає перше місце в світі за простотою адміністрування і може послужити хорошим прикладом ефективного та збалансованого оподаткування.

Значна частина обговорення була присвячена реформуванню роботи Державної фіскальної служби, бо на сьогоднішній день майже половина всіх скарг від бізнесу стосується незадовільної та неправомірної роботи ДФС.

Без реформ фіскальної служби всі інші реформи будуть неефективні. Перше, що ми повинні зробити, – це звільнити Насірова та Білана, — зазначив учасник дискусійної панелі,  народний депутат Андрій Журжій

За його словами, головний чинник гальмування якісної податкової реформи — це корупція у фіскальній службі та податковій міліції.

Державні податкові інспекції повинні бути ліквідовані, а їх функції — або ліквідовані, або передані на більш вищий рівень. У Києві 10 державних податкових інспекцій. Вони потрібні комусь? Якщо вони завтра зникнуть, хтось відчує що вони зникли? Ви подасте звітність в електронному вигляді, а консультацію отримаєте за телефоном єдиного call-центру. Все, — наголосив Журжій

Учасник дискусії Володимир Дубровський, старший економіст CASE Ukraine, заявив, що ключовою проблемою в Україні залишається дискреція, тобто можливість подвійного трактування норм, чим відверто зловживає ДФС. Така свавільна поведінка фіскалів призводять до збільшення корупції і “тінізації” економіки.

По-перше, бізнес повинен мати чіткі та зрозумілі податки, не двозначні, де ніякий інспектор не зможе будь-яким чином придертися. По-друге, ці зобов’язання повинні бути передбачуваними. Тобто не повинно бути такого, що ми не можемо сказати, скільки потрібно буде сплатити податку в наступному році, через два-три роки, бо ми не знаємо, який план буде у податкової і що вона нам раптом “підготує”, — наголосив Володимир Дубровський

Отже, наразі йде активна підготовка податкової реформи і, вірогідно, вже у вересні 2016 року парламент буде розглядати цей її проект. Бізнес повинен активізуватися та висловлювати свої пропозиції, долучившися до вкрай важливого процесу змін у податковому законодавстві.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *