Приватні ЖКГ: рятівники чи здирники?

Що робити, якщо ви зіштовхнулися з недобросовісним комунальним обслуговуванням, а представники житлово-комунальних господарств відмовляються нести за це відповідальність, вдаючись до залякувань та погроз? Юрист ЮК “Центр Конфліктології і Права” Олена Садовець розповідає, як боротися із недобросовісними комунальниками

Щодня стрімко зростає попит на користування послугами приватних ЖКГ. Вони стають конкурентноздатними поруч із державними ЖКГ. Але не завжди альтернатива традиційному виправдовує себе.

Нерідко приватні ЖКГ, пропонуючи споживачам певний пакет послуг, ігнорують чинне законодавство та надають додаткові послуги, видаючи їх за обов`язкові. Звісно, такі “бонуси” є платними. Схожою схемою з витребування коштів користувалося й Приватне підприємство «Житлосервіс «Софіївка», яке проводило власну політику комунального обслуговування.

Представники столичного житлосервісу спритно обійшли межі закону. Охоронна діяльність, факт надання якої також є сумнівним, нав`язувалася приватними ЖКГ мешканцям житлового масиву. Водночас, житлосервіс самостійно встановлював ціни на непередбачену законом послугу. Дивовижно, але ПП «Житлосервіс «Софіївка» навіть не мало (!) ліцензії на здійснення охоронної діяльності. Про те, що мешканці підлеглої ЖКГ території користувалися охоронними послугами, стало відомо лише тоді, коли їм почали надходити повідомлення із заборгованості, а також про вимкнення всіх встановлених законом послуг взагалі. Чи не нагадує ця ситуація типове здирництво на споживчому ринку? Відповідь доволі прозора.

Звичайно, обурені мешканці житлового комплексу намагалися відмовитися від охоронних послуг, але марно — представники житлосервісу завжди знаходили привід не реагувати на звернення громадян. Урешті-решт «Житлосервіс «Софіївка» відреагували на численні скарги незадоволених, але досить дивним чином. Представники ЖКГ, видаючи себе за звичайних мешканців житлового масиву, завітали до мешканців житлового масиву, пропонуючи виїхати кудись “щоб поговорити”. Коли й це не спрацювало, “жегівці” вдалися до відвертих погроз, намагаючись переконати, що звернення споживачів до юриста не дадуть результатів, ба навіть погіршать справу.

Здавалося, ситуація була безнадійною. Натомість, завдяки зусиллям юриста справа змінила напрям на користь постраждалих:

Наступного дня після звернення клієнта позовна заява вже була направлена до суду, — зазначає Олена Садовець

Попри залякування представниками приватного ЖКГ споживачів, незважаючи на провокації у суді, надання представниками ЖКГ неправдивих свідчень, правозахисники довели незаконність дій представників “Житлосервісу “Софіївка” та виграли справу.

Юрист Центру Конфліктології і Права Олена Садовець наводить такі аргументи на знак підтвердження незаконної діяльності ПП «Житлосервіс «Софіївка»:

Згідно зі ст. 19, 26 Закону  України, від 24.06.2004,  № 1875-IV “Про житлово-комунальні послуги”, відносини між учасниками договору в сфері житлово-комунальних послуг здійснюються винятково на договірних засадах. Такий договір не може містити умов, що вводять додаткові види оплати послуг, не передбачені типовими договорами з надання житлово-комунальних послуг, затвердженими Кабінетом Міністрів України

Наголошуємо й на тому, що послуги з охорони не віднесені до категорії житлово-комунальних, а отже, вони не можуть бути викладені додатком до договору про надання житлово-комунальних взагалі. Та найголовніше: суб’єкт господарювання будь-якої форми власності, створений та зареєстрований на території України, має здійснювати охоронну діяльність на підставі отриманої у встановленому порядку ліцензії.

Велика кількість пропозицій  на ринку приватних житлово-комунальних послуг дає можливість обрати найзручніший варіант, але, якщо виникають труднощі у стосунках із житлосервісом, ви завжди можете звернутися по допомогу до кваліфікованого фахівця. В будь-якій ситуації необхідно боротися за свої права.

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *