Як заробляють на відгуках про компанії в інтернеті

#маркетинг

Чому прості відгуки продають краще, ніж рекламні пропозиції, хто стоїть за фейковими відгуками в інтернеті та чим не гребують компанії, щоб на цьому заробити

Відгук незнайомця сильніше будь-якої реклами

Думку, висловлену у відгуку, клієнти цінують більше, ніж якісну рекламну пропозицію. Тому що відгукові реальної людини повірити легше, ніж знеособленому рейтингу або банерній рекламі.

А ще відгуки краще за інше вказують на лояльність і відкритість компанії, якість товару та сумлінність продавця. Вони обійшли й соціальні медіа, й особисті поради («сарафанне радіо»), й блоги, й рейтинги.

Так, американська платформа для розміщення, перегляду та реагування відгуків Yelp.com одержує 500 мільйонів доларів виторгу в рік. І капіталізацію на рівні 2,1 мільярда доларів.

А ось в Україні покупці використовують для прийняття рішень два найпопулярніших джерела інформації: рекомендації знайомих (81%) та відгуки інших споживачів в інтернеті (63%).

Вирішуючи, придбати чи не придбати товар, інтернет-користувачі зазвичай обирають із двох варіантів дій:

  • купують «наосліп», тобто ґрунтуючись на рекламно-інформаційних матеріалах виробника, на офіційні сторінки інтернет-магазину. Такий раціональний підхід властивий обмеженій кількості споживачів, які мислять критично
  • основна маса споживачів купують товар або послугу після отримання позитивного або нейтрального відгуку. А 70% споживачів, побачивши схвальний відгук, купують саме рекомендований товар

Реальні відгуки корисніші за маркетологів

Реальні інтернет-користувачі рідко залишають відгуки. Це просто не заведено, тому що більшість компаній не поспішають заохочувати своїх клієнтів за написання відгуків. Понад того, чимало з них не переймаються щодо відгуків або взагалі реагують на них, тільки коли це критична ситуація (21,1%).

Відгуки реальних покупців товару більш цінні, ніж сформовані дані про характеристики цього товару. Так можна швидко вивчити продукт з боку споживача на рівні, який залишається поза межами простого маркетингового дослідження.

Реальний споживач завжди бачить саме ту сторону продукту, яка актуальна для модернізації та просування на ринку. Це ті властивості товару, які відкриваються від об’єктивної оцінки його характеристик, а лише завдяки внутрішньому відчуттю покупця, його особистої думки.

Фальшиві відгуки теж непогано продають

Понад 68% відгуків мережа завдячує сервісам, а не людям. Солідні сервіси запрошують фахівців, які тестують продукцію або послугу. Щоправда, така робота потребує значних бюджетів.

А дешевші й простіші варіанти передбачають роботу з так званим «партизанським маркетингом». Це оплата фальшивих, часто позитивних, але вигідних замовнику відгуків, які пишуть копірайтери. Тому компанії самі планують потік штучних відгуків, аби створити видимість реакції клієнтів. Такі відгуки легко викрити. Наприклад, профіль користувача може бути фейком.

Навіть негативні відгуки — це добре

Постійний контроль та активне реагування на відгуки перетворилося на окрему посаду. Але тільки в 42% компаній є, як мінімум, сторінка бренду в соцмережах, профілі на окремих відгукових сервісах або відповідний розділ на сайті інтернет-магазину.

Адже навіть негативний відгук добре впливає на продаж послуги або продукту — він свідчить про зацікавленість інших людей і є своєрідною запорукою реальності таких відгуків.

Як відгуки впливають на відвідування та замовлення в інтернет-магазинах на місяць (загалом)

Оцінювання товарів за допомогою відгуків реальних споживачів різко збільшують довіру інших покупців. Зрозуміти, чи чесний цей відгук — справжня проблема і залежить від особистісних якостей споживача. Але вірогідність позитивного рішення та придбання через інтернет-магазин вища, ніж під час відвідування сайту із «закритими» описами товарів і просуванням без засвідчення якостей продукції.

Копірайтерів замінять нейромережі

На зміну копірайтерам скоро можуть прийти автоматизовані системи — нейромережі, результати роботи яких уже зараз важко відрізнити від написаних вручну текстів зі складним синтаксисом.

Добре сплановані рекламні компанії з використанням відгуків включають «агентів впливу» та групи з позитивними й негативними відгуками. Це віртуальна реальність, яка лише справляє враження відгуків справжніх користувачів.

Написання платних відгуків — послуга сумнівної якості. Заповнені згенерованими відгуками сторінки компаній та брендів справді можуть збільшити відвідування. Але водночас — не спонукати споживача до купівлі, а відштовхнути його своїми лестощами. І, якщо клієнт викриє брехливість відгуку, він навряд чи купить щось.

Однак відгуки можна збирати ще й в мобільних додатках. А якщо у вашого бізнесу ще немає додатку для мобільних пристроїв, саме час замислитися про це.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *