Українсько-єгипетський форум: Україна налагоджує експорт до Єгипту

Україна може збільшити свій експорт до Єгипту за рахунок галузей машинобудування, фармацевтики та меблевої промисловості. Перспективним для нас є співробітництво також у металургійній та аграрній сферах. На цьому наголосили учасники українсько-єгипетського бізнес-форуму, що відбувся у Торгово-промисловій палаті України 19 грудня. Захід зібрав урядовців обох країн, представників 19 єгипетських та 80 українських компаній.

Єгипет на сьогоднішній день є одним із найбільших покупців української продукції та розглядає Україну як надійного стратегічного партнера. Водночас учасники форуму наголосили, що весь потенціал взаємовигідного двостороннього співробітництва ще не вичерпано. Тому серед тем, які обговорювали на зустрічі представники бізнесу обох країн, були наступні: прогрес реформ в українській економіці, єгипетський досвід у банківському секторі, проекти міжнародних фінансових інституцій та перспективи співпраці в сільському господарстві, сферах інфраструктури, енергетики, виробництва й ІТ-індустрії.

Слід зазначити, що до складу  єгипетської бізнес-делегації ввійшли представники підприємств, які зацікавлені в налагодженні співпраці з вітчизняними компаніями у таких напрямках, як сільськогосподарська продукція та продукти харчування; послуги комерційного права та аудиторські послуги; співробітництво в банківській сфері; експедиторських послугах. Приїхали налагодити тісні зв’язки з українськими партнерами також єгипетські рекламні агентства, компанії з моніторингу ринків, ІТ компанії,  провідні туристичні компанії, імпортери свіжих овочів та фруктів, імпортери будівельних матеріалів, імпортери фармацевтичних товарів та експортери машинного та промислового обладнання.

«Єгипет сьогодні називають воротами до Африки та Близького Сходу. Тому ця країна є одним із найважливіших партнерів України на Африканському континенті. Україна має з Єгиптом найбільше позитивне сальдо двосторонньої торгівлі серед своїх партнерів у світі», – наголосив президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чижиков.

Водночас заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева відмітила, що торгівля продукцією сільського господарства між Україною та Єгиптом на сьогоднішній день стала основною складовою торговельно-економічних відносин. Але на цьому не варто зупинятися, адже обидві країни мають великий потенціал для співпраці у багатьох інших сферах, зокрема за рахунок кооперації підприємств.

«За 10 місяців цього року товарообіг в аграрній сфері між Україною і Єгиптом вже сягнув 1 млрд доларів. При цьому основними продуктами до єгипетського ринку стали зернові та олійні культури. Єгипет є головними «воротами» для виходу українських товарів на інші африканські ринки. Я хочу наголосити, що ми зацікавлені не тільки в диверсифікації товарної структури нашого експорту до Єгипту, але й у збільшенні імпорту якісної продукції, у якій в нас є потреба, із Єгипту. Ми переконані, що подібні заходи, де бізнес обох країн може зустрітися та обговорити стратегію подальшого співробітництва, створюють надійний фундамент для розвитку стосунків між Єгиптом та Україною на усіх рівнях», – сказала пані Трофімцева.

Своєю чергою, Посол Єгипту в Україні Хоссам Ельдін М. Алі наголосив, що єгипетський бізнес зацікавлений інвестувати в Україну, особливо у такі галузі, як сільське господарство, туризм, наукові проекти тощо.

Він також розповів, що в Єгипті функціонує ефективна система підтримки як місцевого, так і іноземного бізнесу. Законодавство цієї країни лояльно ставиться до залучення іноземних капіталовкладень в мале підприємництво. Це полягає у відсутності будь-яких перешкод для закордонних інвестицій. В Єгипті вільно можна реєструвати свій бізнес та займатися його веденням. Обмеження стосуватиметься кількох сфер. По-перше, імпорту. Так, для того щоб потрапити в реєстр імпортерів, потрібно або бути єгиптянином, або прожити в країні протягом десяти років після отримання громадянства. Те ж саме правило поширюється і на діяльність торгових агентів. У єгипетському законі «Про організацію туристичних компаній» прописано, що генеральний директор подібних організацій повинен бути єгиптянином. Інакше підприємству відмовлять в реєстрації. У перших двох пунктах йдеться про прагнення країни збільшувати обсяги виробництва, а не імпорту, шляхом залучення інвестицій. Третій пункт стосується ролі туризму в економіці Єгипту.

Слід зазначити, що законодавство Єгипту категоричне по відношенню до віку власника бізнесу. Останньому повинен виповнитися 21 рік на момент відкриття власної справи. Місцевими органами в обов’язковому порядку також проводиться перевірка благонадійності особи-підприємця. Людина, що реєструє власну справу, не повинна працювати на державній службі.

У Єгипті існують такі юридичні організаційно-правові форми підприємств:

Приватне підприємництво. Відкрити цю форму власності дозволено одній фізичній особі. При цьому в статутному капіталі немає необхідності.

Товариство з обмеженою відповідальністю. Заснувати таке суспільство можуть від 2 до 50 чоловік. Обов’язковим є створення Наглядової Ради компанії, в яку повинні входити три засновника. На відміну від приватного підприємства, тут вже встановлено мінімальний розмір статутного капіталу  –  50 тис доларів, внести які потрібно обов’язково до моменту реєстрації компанії. Партнери компанії несуть відповідальність в межах коштів, які вони інвестували. Керувати суспільством може один або кілька менеджерів, але як мінімум один з них повинен бути єгиптянином.

Умови створення як відкритого, так і закритого акціонерного товариства в Єгипті однакові: мінімальна кількість акціонерів має нараховувати три особи, розмір статутного капіталу має бути не менше 250 тис доларів, половина якого може вільно використовуватися компанією після реєстрації. Щоб зареєструвати акціонерне товариство, в середньому, потрібно 4-5 місяців. За єгипетським законодавством, акціями можуть повністю володіти іноземні громадяни, проте, вони повинні оплатити вартість цих акцій в конвертованій валюті. При будь-якому акціонерному товаристві повинна створюватися Рада Директорів, кількість членів якої має бути від трьох чоловік і вище.

Партнерства. У Єгипті можна створювати два види партнерств – генеральне і обмежене. У першому випадку мінімальна кількість засновників дорівнює трьом, а мінімальний розмір статутного капіталу не встановлено. У другому випадку засновників повинно бути мінімум троє, а мінімальний статутний капітал – 250 тис доларів. Відповідальність кожного партнера визначається сумою їхніх вкладів. Перед початком діяльності компанії, її необхідно зареєструвати в Торговому Реєстрі, там же проводиться реєстрація статусу компанії. Якщо ви вже є власником компанії на території своєї країни, то ви маєте можливість відкрити в Єгипті представництво або філію своєї фірми. Звичайно, представництва не володіють усіма правами, які є у єгипетських компаній. Представництвам і філіям дозволяється займатися дослідженнями структури ринку і проводити необхідні дії для підготовки до реалізації товарів, проте самостійно вести комерційну діяльність вони права не мають.

Важливо, що на сьогоднішній день Єгипет займає лідируючі позиції за обсягом інвестицій в нерухомість і туризм, серед безлічі інших туристичних країн. На це є ряд вагомих причин. Перша – це звичайно економічна складова. Єгипетський ринок нерухомості вважається відносно молодим, але досить активно розвиваються. Для покупців, які вкладають свої кошти з метою їх швидкого примноження, це є важливим фактором. У багатьох інших туристичних країнах, де ринок нерухомості досить зрілий  за кілька років ціни вже встигли значно вирости, практично досягнувши максимуму, що, безумовно, знижує інвестиційну привабливість вкладень. У Єгипті ціни на нерухомість залишаються гранично доступними, в порівнянні з іншими туристичними країнами.

Окрім цього, єгипетська нерухомість є такою популярною завдяки комбінації низької вартості і стабільному економічному зростанню країни. Економічне зростання відбувається завдяки зростанню туристичного сектора і сфери послуг. А ринок нерухомості, як відомо, нерозривно пов’язаний з розвитком сфери туризму. За офіційними даними міністерства туризму Єгипту, в останні роки, кількість іноземних туристів, які відвідали Єгипет, зростає нереальними темпами. Єгипетські курорти розвиваються і будуть активно розвиватися, щоб приймати все більшу кількість туристів. А відповідно інвестиції в будівництво і нерухомість будуть приносити високі доходи завдяки зростанню вартості і можливості цілорічної здачі в оренду. На відміну від більшості інших туристичних країн, де в даний час також активно ведеться продаж нерухомості , де сезон триває всього 3-4 місяці, в Єгипті сезон круглий рік.

Другою важливою причиною є політика держави, яка максимально спрямована на створення ідеального інвестиційного клімату для зарубіжних покупців та інвесторів в сферу нерухомості, туризму і відпочинку, тому Єгипет відрізняється особливою прихильністю до громадян іноземних держав. Практично відсутні будь-які обмеження на покупку нерухомості іноземними громадянами. Величезним плюсом є мізерні розміри податків на нерухомість, придбану за рахунок іноземних коштів, проста і швидка процедура оформлення покупки і реєстрації нерухомості. Від моменту прийняття рішення про покупку до отримання заповітних документів може пройти кілька днів.

Держава також надає різні пільги і преференції для іноземних громадян, які бажають зареєструвати і почати свій власний бізнес в Єгипті (швидка процедура реєстрації, проста система оподаткування, відсутність податку на прибуток для нерезидентів від 3 до 9 років в залежності від роду діяльності та багато інших). Придбання нерухомості в Єгипті дає можливість не тільки круглий рік насолоджуватися прекрасним місцем для проживання і відпочинку, але отримувати стабільний дохід від здачі в оренду житла і від приросту капіталу, завдяки високим темпам зростання його вартості. Стабільні темпи зростання цін на нерухомість в Єгипті, а так само можливість придбання не тільки готових, але і споруджуваних об’єктів, в залежності від регіону і конкретного проекту, здатні забезпечувати прибутковість від 30% до 100% в рік.

Наприкінці зустрічі, члени єгипетської  делегації наголосили, що Єгипет налаштований реалізувати низку проектів, до яких могли б долучитись українські підприємства. Тож для вітчизняних компаній єгипетський ринок може стати плацдармом для виходу на ринок африканських країн.

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *