Перший міжнародний конгрес. З’ясовуємо, як зробити українські дороги безпечними і хто за це відповідає

Серед європейських країн ми посідаємо перше місце за кількістю загиблих пішоходів і п’яте – за рівнем смертності в дорожньо-транспортних пригодах на дорогах. Як зробити українськи дороги безпечними, обговорювали на Першому міжнародному конгресі з питань реформування системи управління безпекою дорожнього руху в Україні 22-23 червня

За два дні міжнародного конгресу, який організувала Торгово-промислова палата України, на ньому виступили 120 спікерів — бізнесменів, можновладців, представників громадських організацій, експертів Світового банку, ЄІБ, ЄБРР і країн ЄС.

Від безпеки на дорогах залежить бізнес

Від ефективного управління безпекою дорожнього руху в Україні залежить не лише подолання проблеми високої смертності на автошляхах, а й інвестиції у країну. та як наслідок – розвиток нашого бізнесу.

Соціально-економічні втрати України від дорожньо-транспортного травматизму сягають $4,5 млн на рік. Це 3% валового внутрішнього продукту держави:

Це колосальна сума, що має значення на рівні держави і надзвичайно великий ефект для економіки країни. Для поліпшення ситуації затверджено Стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні до 2020 року, — перший заступник міністра інфраструктури України, Євген Кравцов

Стратегія передбачає вдосконалення доступу до громадського транспорту, зміну порядку перевірок водіїв і кандидатів у водії, контроль за технічним станом транспорту, розбудову інфраструктури, а також підвищення відповідальності за серйозні порушення на дорогах.


Реалізація цієї стратегії передбачає єдиний ефективний механізм аналізу та обліку всієї інформації про ДТП у країні, роботу над захистом комерційного транспорту, а також дієву державну політику щодо заходів безпеки та інформування населення про ризики на дорогах.

Експерти переконують, що якісна реалізація стратегії дозволить до 2020 року вдвічі зменшити кількість загиблих і травмованих на автошляхах.

Про безпеку на дорогах піклуватимуться місцеві бюджети та європейські інвестори

Із наступного року місцеві бюджети стабільно фінансуватимуть різноманітні заходи безпеки. Фінансову підтримку Україні готові надати і країни Європи:

Ми вже затвердили програму фінансування для «Укравтодору» щодо зміни деяких переїздів. І це лише початок, — Іштвайн Хайнзингер, старший спеціаліст ЄІБ департаменту транспорту та мобільності

Уряд планує залучати додаткові кошти на підвищення безпеки учасників дорожнього руху. Наприклад, можновладці розроблять план дій та окрему держпрограму. За останньою, 50% штрафів спрямовуватимуть на безпеку.

Ми плануємо залучати кошти на місцях і підключати до цієї роботи регіони. Ми маємо реалізувати дві цілі: виділити кошти на вирішення тих проблем, що вже існують сьогодні (підсвічення пішохідних переходів, створення додаткових  транспортних розв’язок), і закласти інституційні елементи безпеки (розробки науковців, робота з дітьми, підвищення освіти водіїв), — Ігор Діденко, голова підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету Верховної Ради України з питань транспорту

Для досягнення нульової смертності на дорогах не потрібна дорога інфраструктура

Позитивним досвідом реформування системи безпеки дорожнього руху поділилися міжнародні експерти. Член Представництва Європейського союзу в Україні Даніель Жак розповів, що європейські країни питанню безпеки на дорогах приділяють надзвичайно велику увагу. Це дієві програми та заходи, спрямовані на покращення освітнього інструменту, використання нових технологій, що роблять дороги безпечними, а також створення інструментів для збору та аналізу статистики ДТП:

Ми удосконалили законодавство і покращили підготовку водіїв. Україна може запозичити досвід Європи, а ми готові підтримати її в реалізації стратегії безпеки дорожнього руху. Зокрема, в таких напрямках, як покращення управління, розвиток інфраструктури, міжнародне фінансування, збір даних та підвищення рівня освіти водіїв

До того ж і Світовий банк готовий фінансувати заходи безпеки на дорогах в Україні:

Ми вже затвердили програму фінансування для Укравтодору щодо зміни деяких переїздів. Крім цього, ми співпрацюємо з урядом України, —Іштвайн Хайнзингер

Але якщо ми хочемо досягти таких показників смертності на дорогах, як і в європейських країнах, має бути створена законодавча база, як у Європі.

Наприклад, у Швеції розробили унікальний проект – Стратегію нульової смертності. Завдяки їй країні вже вдалося досягти нульової смертності серед дітей.

30 років назад в нас була така ж ситуація, як в Україні. Але після прийняття нової стратегії щороку вона почала знижуватися, не дивлячись на те, що кількість автомобілів у країні невпинно зростає, — Ларс Екман, представник Шведського управління транспорту

Суть стратегії полягає в тому, щоб зробити перебування дітей на дорогах безпечним. Дітям виокремлюють безпечне місце в автомобілі. Водії суворо дотримуються усіх правил дорожнього руху, особливо це стосується швидкості пересування транспортного засобу. На багатьох шведських автошляхах  діє обмеження швидкості.

Досвід Швеції показує, що задля досягнення нульової смертності на дорогах не потрібно дорогої інфраструктури. Достатньо встановити чіткі правила для водіїв і контролювати їх виконання.

У Києві вже запроваджують європейський досвід

На Київщині, не чекаючи затвердження держстратегії, вже почали впроваджувати досвід країн ЄС:

Ми розробили і прийняли в цьому році першу в Україні державну програму «Нульова смертність на дорогах Київщини». Вперше тут працюватиме аналітика. Ми готуємо технічне завдання, проведемо конкурс. Той, хто переможе в тендері, проведе глибоку аналітику всіх причин аварій, — Олександр Горган, голова Київської обласної державної адміністрації

За підсумками цієї роботи стане відомо, що призводить до ДТП і як із цим боротися.Програма передбачає модернізацію дорожньої інфраструктури, зокрема створення так званих «острівців безпеки». Вони обмежують рух автомобілів і зменшують час перебування пішохода в зоні ураження:

Результати досліджень демонструють, що коли водій регулярно змушений знижувати швидкісний режим, його загальна середня швидкість критично падає. Він звикає їздити значно повільніше, – Олександр Горган

Цього року в Київській області в усіх районних центрах спорудять близько 100 «острівців безпеки». 37 із них профінансує Київська обласна державна адміністрація, решту – місцеві бюджети.

Зараз Україна працює над тим, щоб змінити сумну статистику і захистити громадян на дорогах. Усі пропозиції та рекомендації експертів узагальнять та винесуть на розгляд державних органів влади.

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *