В Україні створено нову освітню платформу Open Data Science

Проект передбачає серію безкоштовних семінарів для викладачів українських вищих навчальних закладів, які навчатимуть своїх студентів аналізу великих даних. Перший цикл семінарів пройшов 12-15 серпня в НТУУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» та зібрав понад 200 викладачів із 40 вишів України

Гіганти IT-індустрії IBM і Tableu надають нашим вузам свої інструменти та методики

Проект Open Data Science реалізовано в межах програми «Цифрова адженда України». Організатори – компанії IBM, Integrated Technology Laboratory (Intela, США) і Торгово-промислова палата України.

Ініціатори освітньої платформи розповідають, що значення фахівців, які оперативно обробляють великі обсяги даних, у світі стрімко зростає. І якщо Україна розпочне на базі вищих навчальних закладів їхню підготовку за сучасними програмами, то зможе швидко інтегруватися у глобальний цифровий простір.

Хмарні технології вже зараз є одним із суттєвих чинників міжнародного розвитку. І Україна, як держава, яка прагне інтегруватися у світові інформаційні процеси, не може залишитися поза цим впливом.

Ця ініціатива сприятиме підвищенню конкурентоспроможності українських IT-фахівців та впровадженню отриманих результатів в реальний сектор національної економіки. Те, що такі світові гіганти, як IBM і Tableu готові безкоштовно надавати свої методики і програми, розповідати про особливості роботи з великими даними нашим викладачам – це великий шанс для України вирватися уперед та зайняти одну з провідних позицій на глобальному цифровому ринку. Ми маємо великий потенціал у вигляді наших молодих та креативних IT-фахівців і це чудова можливість його максимально реалізувати, – наголосив голова Комітету з електронних комунцікацій при ТПП України Володимир Коляденко

Володимир Коляденко розповів, що до платформи вже долучилися провідні вищі навчальні заклади України, такі як Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Одеська Національна академія зв’язку імені Олександра Попова та інші заклади.

Під час інтенсивного курсу тренінгів викладачі вишів проаналізували особливості Artificial Intelligence, Machine Learning, Big Data, Distributed Computing, Internet of Things, які широко використовують у світі.

Ми привезли унікальних «спортсменів», «чемпіонів світу» в цих науках. Учасники семінарів отримали багато інформації не лише про те, як працювати з такими програмами, як Tableu, а й дізналися про останні тренди у Big Data. Які нові рішення у сфері цифрових технологій сьогодні може запропонувати Канада, США та інші провідні країни? Викладачі українських вишів отримали відповіді на ці питання з перших вуст, – розповів засновник компанії Intela Solutions Ендрю Москальов

Чому користувачі обирають хмари?

Учасники заходу наголосили, що в Україні поняття хмарних технологій тільки-но набуває популярності. Чимало компаній ще не наважилися зробити істотний крок уперед та освоїти новий для України, але вже такий популярний у світі вид збереження даних.

Водночас хмарні технології мають низку переваг у порівнянні з традиційним способом збереження даних. Вони суттєво зменшують витрати на побудову центрів обробки даних, закупівлю мережевого обладнання, апаратних рішень. Хмара заощаджує кошти підприємства на утримання великої кількості технічного персоналу, а також може оперативно змінювати конфігурацію корпоративної інформаційної інфраструктури.

Для будь-якого власника бізнесу хмарні технології – це передусім економічна привабливість та нові можливості для підприємства. А SaaS-рішення дозволяють перевести капітальні витрати в операційні витрати, дають можливість бізнесу залишатися більш конкурентоспроможним. Для звичайного IT-фахівця хмарні технології зможуть заощадити час і дозволять сконцентруватися на пріоритетних завданнях. Плюси використання хмарних технологій очевидні і для звичайного користувача. Можливість доступу до бізнес-додатків з будь-якої точки світу, більш оперативне та ефективне спілкування з колегами та потенційними і діючими клієнтами, можливість командної роботи зі співробітниками над документами в режимі реального часу – це можливість розвантажити свій робочий графік та збільшити продуктивність праці, – Володимир Коляденко

За словами Володимира Коляденка, не менш важливою перевагою хмари є безпека збереження інформації та конфіденційності даних. Адже провайдер, зазвичай, має у своєму розпоряджені більше ресурсів та засобів для запобігання втрати інформації. Тому випадки рейдерських захоплень, вилучення серверів та комп`ютерів правоохоронцями, що фактично паралізують роботу компанії, у цьому випадку виключені. Як і наслідки від пожежі, потопу або перепаду напруги.

Хмарне рішення – це рішення для широкої аудиторії. Тому провайдер насамперед дбає про свою репутацію та використовує найсучасніші інструменти захисту інформації від стороннього втручання, – Володимир Коляденко

Хмарні технології в українській освіті

Актуальним залишається і впровадження хмарних технологій у вітчизняних вищих навчальних закладах. Адже наразі немає жодної окремо взятої онлайн бібліотеки або ресурсу, які задовольнили б запити студентів, коли їм дуже часто необхідна вичерпна інформація з тих чи інших питань.

Електронна література – невід’ємна частина навчального процесу у вищих навчальних закладах більшості провідних країн світу. Хмарні додатки, які дають можливість ознайомитися з періодичними виданнями, науковими статтями, підручниками і посібниками безпосередньо на екрані планшету або комп’ютера, дозволяють студентам швидше та краще засвоювати матеріал. Як наслідок – ставати висококваліфікованими фахівцями. Загалом хмарні обчислення – це динамічний метод збільшення продуктивності сервісу або можливостей, без зайвих вкладень в нову інфраструктуру, навчання персоналу або ліцензування програмного забезпечення. Це те, що необхідне зараз Україні, – Володимир Коляденко

Як це працює за кордоном

Використовуючи інноваційні цифрові програми, які пропонує IBM, загальноосвітні та вищі навчальні заклади контролюватимуть і вдосконалюватимуть навчальні досягнення студентів.

Впровадження хмарних технологій у вишах Іспанії в межах фонду Fundacoin german Sanchez Ruiperez дало студентам доступ до великої бази навчальних матеріалів, а також спілкуватися з однолітками інших навчальних закладів країни, швидко обмінюватися інформацією. Водночас викладачі під час навчальної програми змогли надати студентам більш змістовні матеріали.

Водночас в Австралії не тільки університети, а й школи створюють навчальне середовище за допомогою хмарних сервісів Google Apps, а також використовуючи соціальні мережі типу Facebook і Twitter. Завдяки такому середовищу в австралійських навчальних закладах школярі спілкуються й навчаються онлайн, отримують домашнє завдання, а також навчальний матеріал для повторення.

За кордоном учителі фізики, астрономії, біології, математики, літератури створюють та наповнюють віртуальні кабінети. Віртуальний кабінет – це створене за допомогою хмарних технологій місце для колаборації, комунікації й кооперації вчителів і учнів задля підвищення якості освіти та розвитку здібностей учнів. Окремим компонентом навчального середовища виступає віртуальний клас для проведення онлайн навчання учнів. Віртуальний кабінет використовується як місце збору різноманітних документів, списків, графіків, таблиць, анкет. У кожного учня і вчителя формується власне електронне портфоліо. Загалом у  кожного учня і вчителя формується власне портфоліо, що допомагає використовувати велику кількість інформації у будь-якому місці, де б у цей час не перебував користувач, – Володимир Коляденко

Запровадження хмарних технологій в українській освіті осучаснить навички в учнів та студентів. Крім цього, вони дають можливість:

  • спростити процес створення, накопичення та обміну інформацією між учителями, учнями, батьками та адміністрацією навчального закладу
  • розширити можливість навчання учнів удома
  • розширити доступ до інформації для учнів і підвищити доступність до навчальних ресурсів, які мають відповідати їхнім віковим особливостям та потребам

Тому учасники тренінгів одностайні: ініціатива проведення безкоштовних семінарів для викладачів українських вишів – це крок уперед, як для вітчизняної освітньої системи, так і для країни загалом.
До України привезені топ-технології світу.  Навіть сама подача матеріалу була настільки якісною, що за 3-4 дні можна було ознайомитися з найновітнішими технологічними продуктами, зрозуміти їх та опанувати нові знання. Тому це дуже важливо не просто для кожного з нас, а є необхідністю для майбутніх спеціалістів у різних сферах діяльності, – підсумував заступник директора ІВК КНТЕУ Ігор Гарбарук

Наприкінці курсу всі викладачі отримали сертифікати міжнародного зразка, які вперше у світі створені з використанням найновішої технології блокчейн.

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *