Тренери Google навчили українських підприємців ефективному веденню бізнесу

Які основні елементи успіху бізнесу в Інтернеті? Як знаходити нових клієнтів за допомогою Інтернету та відстежувати ефективність рекламних онлайн-кампаній? Відповіді на ці питання отримали учасники семінару «Можливості інтернету для бізнесу», що пройшов у Торгово-промисловій палаті України 31 жовтня

Огляд ринку

Організатори заходу – компанія «Google-Україна» та Комітет електронних комунікацій при Торгово-промисловій палаті України.

Сьогодні цифрові технології трансформують всі сфери економічного життя. Мобільний зв’язок, хмарні обчислення, великі аналітичні дані й інтелектуальні пристрої відіграють важливу роль у трансформації суспільства і водночас створюють нові проблеми, які до цього часу не існували. Зміни, які відбуваються, перебудовують традиційний бізнес. Їхнім головним чинником є «цифрові екосистеми», що сприяють розмиванню меж між індустріями. Ця тенденція вже отримала назву «економіка всіх нас» (we economy), тому що кожен учасник «екосистеми» – а сьогодні це споживачі і компанії – можуть отримати нові переваги для співпраці, – наголосив голова Комітету електронних комунікацій при ТПП України Володимир Коляденко

За його словами, Інтернет запропонував споживачеві безмежний спектр продуктів, послуг та інформації, а бізнесу – вихід на нові ринки і нові групи клієнтів при мінімальних інвестиціях. Так, представники малого бізнесу, які прагнуть розширити свою онлайн-діяльність, стали стикатися з питанням безпеки даних. Багато компаній, наприклад, виявили, що в них немає необхідних навичок і компетенцій в інформаційно-комунікаційних технологіях для того, щоб повною мірою реалізувати потенціал.

Сьогодні в світі існує надзвичайна потреба в висококваліфікованих фахівцях. Особливо бракує менеджерів, здатних довести до кінця складні технологічні проекти, аналітиків, програмістів, а також інженерів в області апаратних засобів і комунікацій. Але крім них, для ведення електронного бізнесу необхідні люди, які вміють працювати в інтернеті і зацікавлені в цьому.

Компанія Google пропонує онлайн-бізнесу великий вибір платних і безкоштовних додатків, які дозволяють не тільки отримувати широкий набір даних, що характеризують ефективність цього бізнесу, але і безпосередньо підвищувати його економічні показники.

Загалом семінар був розрахований на підприємців малого та середнього бізнесу, які лише почали просувати свій бізнес в Інтернеті або планують розпочати це найближчим часом.

Тренери Google  розповіли учасникам про актуальну статистику та тренди-2017 в Україні, а також про успішні приклади просування бізнесу онлайн.

Так, за оцінками експертів, сьогодні понад 3,5 млрд людей у світі користуються Інтернетом, а отже – можуть стати клієнтами для бізнесу. Якщо говорити про Україну, то 23 млн наших громадян активно використовують мережу, це у 2 рази більше, ніж 5 років тому.

У зв’язку з цим неабиякої популярності набуває електронна комерція – це продаж і купівля товарів або послуг через інтернет.

Що таке електронна комерція? Це набір технологій і сервісів, які надають можливість представити в інтернеті свої товари і послуги, приймати замовлення, виставляти рахунки, а також отримувати оплату і переводити гроші контрагентам через інтернет. Загалом існує дві основні категорії електронної комерції – це інтернет магазини, які дозволяють розмістити каталог своїх товарів і послуг онлайн, управляти їх продажем, а також  платіжні інтернет-системи, тобто сервіси, що дозволяють проводити взаєморозрахунки через інтернет, – Володимир Коляденко

За словами фахівців, електронна торгівля через Інтернет робить традиційний бізнес більше доступнішим для кожного. До того ж, не лише бізнес отримує користь з електронної торгівлі, адже від неї виграють і споживачі товарів та послуг. Тому що не лише підприємець може тепер продати товар покупцеві на іншому кінці світу, а й покупець може вільно купити потрібний йому товар з магазину, розташованого від нього за тисячі кілометрів.

Ба більше, за допомогою Інтернету користувачі мають можливість порівнювати ціни у десятків роздрібних продавців, лише поглянувши на екран.

Інтернет надає бізнесу величезні переваги, і обсяги товарообігу в сфері електронної торгівлі продовжують наростати, – Володимир Коляденко

За словами експертів, на сьогоднішній день компанії, щоб стати успішною на ринку електронної комерції потрібно дотримуватися таких критеріїв:

  • відповідність ресурсу напрямку діяльності фірми
  • наявність необхідної і достатньої інформації про пропоновані товари та послуги
  • зручність спілкування з «клієнтом», у тому числі можливість зворотнього зв’язку, встановлення подальшого контакту
  • дотримання ергономічних вимог при контентному вирішенні

Загалом в основі існування і розвитку будь-якого корпоративного представництва компанії в інтернет-середовищі покладена певна бізнес-модель. Вибір тієї чи іншої моделі визначається цілями і завданнями, що стоять перед власниками компанії. Фахівці наголосили, що основними бізнес-моделями наразі є: рекламна, модель підтримки існуючого бізнесу та модель створення нового бізнесу.

Рекламна бізнес-модель полягає в тому, що створюється сайт для організації і проведення рекламної кампанії підприємства. Основна мета – формування на сайті постійної, чітко сегментованої або, навпаки, максимально широкої аудиторії. Контакт з цією аудиторією продається рекламодавцям або спонсорам.

Модель підтримки існуючого бізнесу буде доречною у ситуації, якщо фірма займається бізнесом в традиційних умовах і має на меті перенесення (дублювання) окремих бізнес-процесів у віртуальний простір. У цьому випадку сайт стає одним з маркетингових інструментів, за допомогою якого з’являється додаткова можливість значно розширити інструментальну базу взаємодії з ринком.

Яскравим прикладом реалізації такої моделі є електронна біржа, інтернет-аукціон, інтернет-магазин. Як правило, основним видом товару в таких умовах є інформаційний продукт, для створення і реалізації якого застосовуються технології обробки інформаційного ресурсу з наданням йому унікальних характеристик, що задаються користувачем.У цьому випадку можливе перенесення всіх бізнес-процесів у віртуальний простір, включаючи навіть доставку товару.

Під час семінару експерти розповіли підприємцям, як відстежувати ефективність рекламних онлайн-кампаній, які інструменти інтернет-маркетингу підходять саме їхньому бізнесу, а також отримали консультацію провідних маркетингових агентств та протестували свої сайти для визначення їхньої ефективності.

Цей семінар – наш спільний з компанією Google вклад до цифрового перетворення України. Сьогодні 23 мільйони українців – користувачі Інтернету. Це майже у 2 рази більше, ніж 5 років тому. Інтернет запропонував споживачеві безмежний спектр продуктів, послуг та інформації, а бізнесу – вихід на нові ринки і нові групи клієнтів при мінімальних інвестиціях. ТПП України, маючи великий досвід и розвинену інфраструктуру, проводить активну роботу щодо просвіти бізнесу в питаннях цифрової культури и зацікавленості його в успішній трансформації, – підсумував голова Комітету електронних комунікацій при ТПП України Володимир Коляденко

 

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *