European Enterprise Network – нова платформа пошуку партнерів за кордоном

Знайти партнерів та залучити інвестиції до своїх проектів – такі можливості надає українським компаніям міжнародна програма «Європейська мережа підприємств», або EEN. Про те, чому мережа є ефективним майданчиком для виходу на іноземні ринки та відкриває перед вітчизняним бізнесом нові перспективи, говорили на семінарі у ТПП України 30 листопада

Що таке EEN?

European Enterprise Network – це глобальна інформаційна мережа для підтримки малого та середнього бізнесу, що діє в межах європейської програми COSME. Головними завданнями мережі є інтернаціоналізація МСП – пошук партнерів у 65 країнах світу, комерціалізація інновацій – трансфер технологій, пошук інвестора або партнера за кордоном для виведення на ринок нової технологічної продукції чи послуг, захист прав інтелектуальної власності.

Мережа EEN включає:

  • понад 600 організацій із підтримки та розвитку бізнесу
  • понад 2,5 мільйона організацій-учасників
  • понад 6000 технологічних профілів
  • понад 10000 бізнесових профілів
  • понад 100 великих заходів і 18 тисяч b2b-зустрічей на рік

Представлена у вигляді віртуального торговельного майданчика, мережа презентує компанії різних країн потенційним партнерам та інвесторам. Основним інструментом EEN є електронна база комерційних і технологічних пропозицій, у якій щотижня публікується до 250 нових профілів.

База даних є публічною, але для розміщення власної пропозиції та отримання контактної інформації про замовників потрібно звернутися до локального партнера EEN. В Україні їх сім:

  • Міністерство економічного розвитку та торгівлі України
  • Міністерство зовнішніх справ України (Представництво України при ЄС)
  • Інститут фізики НАН України
  • Державна бюджетна установа «Київський міський центр з інвестицій та розвитку»
  • Торгово-промислова палата України
  • Київський Національний університет ім. Тараса Шевченка
  • ВГО «Споживач» (бізнес-асоціація з головним офісом у м. Дніпро)
  • Нова Інтернаціональна Корпорація

Консорціум EEN-Ukraine було створено в 2011 році задля інформування та залучення українських підприємств до використання можливостей програм COSME, HORIZON 2020 та всіх інших програм і проектів фінансової підтримки ЄС, доступних для України.

Учасники консорціуму відповідають на запити європейських учасників EEN, роблять вибіркову оцінку проектів комерційних і технологічних профілів, що розміщуються учасниками в системі EEN, а також навчають користуванню всіма можливостями системи. Вони також надають підтримку потенційним учасникам у пошуку партнерів у ЄС для участі в проектах. Багато проектів COSME передбачають формування міжнародного консорціуму учасників, зазвичай, це не менше чотирьох організацій із не менш, як трьох різних країн.

Як можна долучитися до EEN?

Якщо компанія націлена на міжнародну співпрацю, їй потрібно:

  • звернутися до будь-кого з партнерів консорціуму EEN-Ukraine
  • підписати угоду про співпрацю
  • визначити потрібний тип пропозиції (технологічна чи бізнес-пропозиція, технологічний чи бізнес-запит)
  • отримати в партнера консорціуму EEN-Ukraine форму для заповнення англійською мовою відповідно до типу пропозиції
  • заповнити форму та надіслати одному з партнерів EEN-Ukraine, яку після перевірки буде розміщено в системі EEN
  • пропозиція проходитиме внутрішню та зовнішню оцінку експертів
  • після необхідних правок, згідно з рекомендаціями експертів, пропозицію буде розміщено у відкритому доступі на сайті EEN, де вона буде доступна для перегляду у 65 країнах світу

Розділи, які потрібно заповнювати

Щодо порталу, то він містить декілька розділів, які необхідно заповнити докладно та правильно.

Перший – «Назва пропозиції». Тут необхідно ввести назву профілю. Вона повинна бути зрозумілою для неспеціалістів у технології або її використанні. Назва має бути такою, щоб розкрити зміст пропозиції, дозволити клієнтам побачити профіль, який їх цікавить.

Назва повинна бути:

  • чіткою та короткою (це не реклама, далі буде місце для більш докладної інформації)
  • привабливою (слід уникати висловлювання типу «маркетингові дослідження говорять», мають бути лише факти)

 Важливо: Окремі скорочення, назви продуктів або товарних знаків у назві не допускаються, максимально 256 символів (зокрема відступи).

Наступний розділ – «Опис пропозиції». Це найважливіша частина профілю, в якій наводиться опис основних результатів або характеристик пропозиції (максимально 4000 символів). Тут бажано забезпечити відповідну довідкову інформацію або короткий вступний текст до технології.

Ось основні поради, які зроблять ваш профіль максимально ефективним:

  • чітко вказуйте, які інновації ви пропонуєте
  • зосередьтеся на питаннях, порушених у вашому резюме. Якщо можливо, зробіть резервне копіювання опису з даними для підтримки будь-яких претензій
  • надайте інформацію про експертизу того, що ви пропонуєте
  • не включайте просування продажів вашої технології або продукту
  • не включайте переваги технології або продукту – це буде нижче
  • не давайте опис вашого ринку: зосередьтеся на бізнесових, технологічних аспектах технології або продукту, який ви запитуєте чи пропонуєте
  • якщо ви використовуєте абревіатури, переконайтеся, що додаються повні назви та подальші пояснення за необхідності
  • переконайтеся, що ваш профіль є зрозумілим іншим партнерам, які можуть не бути експертами в цій галузі техніки
  • зверніть особливу увагу на орфографію та граматику. Орфографічні помилки не повинні бути присутні в профілі, тому не забудьте використовувати перевірку орфографії

Важливо: Окремі скорочення, назви продуктів або товарних знаків не допускаються в описі. Ваш текст має бути досить детальним, щоб задовольнити перспективного партнера на цьому ранньому етапі. Слід відповісти на найбільш очевидні питання, які б могли поставити ваші потенційні партнери.

Ще один розділ – «Переваги та інновації». У цій графі потрібно чітко описати інноваційні аспекти, економічні переваги та вигоди профілю. Також потрібно:

  • розглянути такі елементи, як ефективність, простота використання, необхідність специфічного ноу-хау або досвіду, щоб використовувати цю технологію
  • уникати таких узагальнень, як «кращий» або «унікальний», але спробувати вказати про переваги вашої технології в порівнянні з існуючими
  • щоразу, коли це можливо, давати кількісні оцінки інноваційних аспектів або переваг технології, робити акцент у поясненні на «що», а не на «як»
  • звернути увагу, що відступи й розділові знаки рахуються за окремі символи
  • при заповненні цього розділу для бізнес-пропозиції вказати, які основні переваги ваша компанія може запропонувати потенційним партнерам.
  • додати короткий список інших головних переваг вашої продукції: потенційні аспекти інноваційного продукту, новизна, ефективність, простота використання, економічні вигоди, порівняння з конкуруючими продуктами, що вже є на ринку тощою.

Наступний розділ – «Стадія розробки». Тут потрібно обрати відповідну стадію розвитку технології або продукту:

  • вже на ринку
  • доступна для демонстрації
  • етап розробки концепції
  • польові випробування, оцінка випробувань
  • проект тільки розпочався
  • проект на етапі переговорів – терміновість
  • пропозиція на стадії розробки
  • прототип доступний для демонстрації
  • у процесі розробки або лабораторних випробувань

Будь-який вибір, зроблений в цій графі, може бути прокоментований у графі «Коментарі до стадії розробки», і це не має суперечити інформації, викладеній в інших розділах профілю.

Один із заключних розділів – «Опис шуканого партнера». Це один із найбільш важливих розділів у створенні профілю. Тут необхідно розмістити інформацію про тип і роль шуканого партнера. Необхідно ввести максимально детальну інформацію, це дозволяє потенційним партнерам бути повністю в курсі ваших потреб і очікувань.

Зазвичай, як мінімум, має бути надана наступна інформація:

  • тип шуканого партнера (промисловість, наука, науково-дослідна організація, бізнес)
  • завдання, які має виконати партнер

Експерти наголошують, що правильно заповнений профіль є запорукою успішного пошуку партнерів та інвестицій за кордоном.

Загалом для українських компаній доступні 25 підпрограм, які класифіковані за трьома напрямками:

  • полегшення виходу МСБ на зовнішні ринки – надання консультативних послуг щодо експортно-імпортної діяльності МСБ на ринках ЄС
  • покращення умов для конкурентоспроможності
  • формування культури ведення бізнесу – освітні програми, семінари, секторальні тренінги, програми з обміну

Додамо, що ще однією ефективною програмою підтримки малого й середнього бізнесу є East Invest. Це європейський проект, що реалізується під керівництвом Асоціації торгово-промислових палат Європи (Eurochambres), членом якої з 2002 року є Торгово-промислова палата України, яка виступає як Національний координатор проекту в Україні з 2011 року.

Цей проект фінансує Європейський Союз. Головною його метою є поліпшення інвестиційно-торговельного середовища країн Східного партнерства (Вірменія, Азербайджан, Білорусь, Грузія, Республіка Молдова, Україна), які мають потенціал розвитку взаємного співробітництва та інвестиційних відносин із Європейським Союзом, за допомогою організацій із підтримки малого та середнього бізнесу.

У межах проекту вже було проведено низку різноманітних заходів (академії, тренінги, твінінги, ділові візити, семінари), як для організацій підтримки бізнесу для покращення структурного та кадрового ресурсів, так і для МСБ, пріоритетними галузями яких був агропродовольчий сектор (вихід на ринок ЄС).

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *