Еко-продукти стають новим світовим трендом

Експерти прогнозують, що через декілька років Європа повністю перейде на “зелені стандарти” щодо державних закупівель. У зв’язку з цим українські компанії, які планують експортувати свою продукцію до європейських країн, вже зараз повинні пристосовуватись до стандартів екологічного та органічного маркування, які розробляються в Україні.

Про це наголосили учасники засідання Координаційної ради з екологічного маркування, яке відбулось 27 липня 2016 року у Мінприроди.

“19 липня у Торгово-промисловій палаті України відбувся круглий стіл, присвячений обговоренню неврегульованості питання стосовно застосування органічного та екологічного маркування продукції. Сьогоднішнє засідання є продовженням минулої зустрічі. Ми презентуємо екологічні критерії, на основі яких відбувається оцінка різних категорій продукції для визначення покращених економічних характеристик цих продуктів та впливу на здоров’я людини. Нам важливо дійти спільного розуміння того, що ж являє собою екологічне маркування”, – розповіла президент ВГО “Жива планета” Світлана Берзіна.

Під час засідання були представлені проекти екологічних стандартів на такі групи товарів як матраци, мийні засоби та засоби для чищення, плоди та овочі оброблені та законсервовані, соуси та майонези. Загалом, ці критерії більш жорсткіші, ніж державні норми безпеки, відносно показників щодо екологічних аспектів життєвого циклу продукції. Це пов’язано з тим, що українське законодавство поступово гармонізується із законодавством ЄС, а в Європі виготовлення максимально безпечної для здоров’я споживачів продукції стає справжнім трендом.

“В Європі та США різні системи сертифікації та різні розуміння того, що є органічною продукцією. Але, незважаючи на ці різні підходи, загальною тенденцією є поліпшення якості продукції, застосування органічних технологій, які не впливають негативно на здоров’я людей”, – наголосив голова Координаційної ради з екологічного маркування Денис Красніков.

Він розповів, до чого готуватися українським виробникам у зв’язку зі змінами критеріїв маркування органічної та екологічної продукції.

“Все жорсткішими будуть вимоги щодо екологічної безпеки продуктів та безпеки самого процесу виробництва. Тому виробникам необхідно звертати увагу і на якість кінцевого продукту і, скажімо, на те, куди йдуть відходи від виробництва. Чи це роздільний збір, чи відходи використовуються для певних видів сировини, чи споживається найменша кількість енергії, щоб виробляти цю чи іншу продукцію – все це важливо. Фактично такий рух у стале виробництво є незворотнім. Тому, якщо компанія хоче залишатись серед конкурентів лідером, вона повинна відповідати цим вимогам та максимально застосовувати ці стандарти у виробництві”, – підсумував Денис Красніков.

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *