Онлайн закупівлі: як правильно приймати участь у торгах?

Сьогодні у рамках засідання Комітету підприємців малого та середнього бізнесу при ТПП України відбувся семінар, учасники якого проаналізували переваги корпоративних онлайн закупівель та ознайомились з порядком роботи на електронних торговельних майданчиках.

14 червня 2016 року Торгово-промислова палата України організувала семінар на тему: “Корпоративні онлайн закупівлі на електронному торговельному майданчику – нові можливості для малого та середнього бізнесу”. Мета заходу – ознайомити членів Комітету, керівників бізнес-асоціацій, підприємців та роботодавців з особливостями і перевагами корпоративних онлайн закупівель на електронному торговельному майданчику для малого і середнього бізнесу.

Відкриваючи захід, голова Комітету підприємців малого та середнього бізнесу при ТПП України В’ячеслав Биковець наголосив, що подібний семінар проводиться вдруге, адже питання корпоративних онлайн закупівель є дуже важливим для українського бізнесу.

“На одному із засідань Уряду Перший віце-прем’єр-міністр України Степан Кубів зазначив, що за 14 місяців роботи системи електронних держзакупівель ProZorro держава заощадила близько півтора мільярда гривень. За словами Кубіва, в тендерах взяли участь близько 5800 компаній. Він також наголосив, що до кінця року цією системою буде охоплено усі державні закупівлі і у наступному 2017-му році Україна зможе заощадити від закупівель у системі ProZorro до 50 млрд гривень державних коштів. Безумовно, це дуже важливі цифри, тому будемо мати надію, що ця система буде ефективно працювати”, – сказав В’ячеслав Биковець.

У свою чергу, керівник відділу розвитку державних закупівель електронного торговельного майданчика zakupki.prom.ua Андрій Баришполь розповів про етапи впровадження Закону України “Про публічні закупівлі”, а також дав практичні рекомендації учасникам тендерів.

“Приймати участь в електронних торгах значно дешевше, ніж займатись реалізацією продукції в офлайні. Тут важливо розуміти, що торги відбуваються у три раунди, і закриває раунд той, хто запропонував найнижчу ціну чи то у попередньому раунді, чи то на етапі періоду прийому пропозиції.  Що стосується стратегії, то вам, у першу чергу, слід визначитися з умовами, чи все вас влаштовує, далі – чітко визначити бюджет та мінімальну ціну, з якою ви можете виходити на торги. При цьому важливо визначити той мінімальний поріг, який дозволить вам зберегти комерційний інтерес. Тут хочу відмітити, якщо ваша ціна виявилась не найнижчою – не засмучуйтесь. Замовники не завжди розглядають пропозиції з найнижчою ціною. Головне – ніколи не переходьте межу свого мінімального порогу, не потрібно продавати продукцію нижче собівартості”, – зазначив Андрій Баришполь.

Він також додав, що 90% успіху – це подача кращої ціни на етапі періоду прийому пропозицій. Але, навіть якщо ви не станете переможцем тендеру, експерт радить не засмучуватись, адже і програні торги несуть у собі певні переваги – отриманий досвід та знання дозволять наступного разу розробити кращу стратегію і перемогти.

Керівник відділу юридичного обслуговування групи компаній “PARASOL” Ганна Лиса теж погоджується, що система корпоративних онлайн закупівель має цілу низку переваг.

“Ні для кого не секрет, що українські компанії все частіше купують товар на електронних торговельних майданчиках. Плюсів цієї системи досить багато, оскільки ЕТМ – це ефективні помічники для великих корпорацій. Ми знаємо, що будь-яка процедура закупівлі – це великі часові, грошові витрати, трудові ресурси, а тут це все максимально зменшується. Крім цього, кожна компанія може створити собі позитивний імідж. Система ЕТМ також надає бізнесу певні пільги в плані оподаткування. Якщо ваш покупець купує товар за державні кошти, ви будете оподатковувати кошти лише після їх отримання”, –  наголосила Ганна Лиса.

Однак, за словами експерта, електронні торгові майданчики мають також певні недоліки, оскільки несуть в собі ризики для учасників торгів.

“Найголовніший мінус – неможливість замовника попередньо поглянути на товар, який він замовляє, і з цього випливає багато наступних ризиків для постачальників – що замовник відмовиться від цього товару і не заплатить за нього. Звісно, зменшити ці ризики можна, підписуючи договори, але питання все-таки залишається: як зробити так, щоб і замовник, і постачальник залишилися задоволеними?”, – підкреслила Ганна Лиса.

Загалом учасники семінару дійшли висновку, що система корпоративних онлайн закупівель справді може бути дуже ефективною для бізнесу, але лише у тому випадку, якщо вона буде дійсно прозорою, зрозумілою і до кінця врегульованою на законодавчому рівні.

Читайте також: Угода СОТ та держзакупівлі: нові ринки чи старі схеми?

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *