Автострахування: на що потрібно звернути увагу аби не лишитись ні з чим

Скупий платить двічі – крилата фраза, мабуть, про автострахування. Як правильно обрати автострахування та не залишитись у дурнях

На вихідних у Києві вибухнула автівка Toyota Prado – було встановлено, що машину підпалили. Власник авто не отримає жодної компенсації, тому що його страховка не покривала нещасні випадки (хоч це і була КАСКО). Цю ситуацію можна розглядати як показову для тих, хто сподівається на “авось”.

ЦКП Інформ підготували загальні рекомендації для автолюбителів, які хочу захистити себе та свою машину, не сподіваючись на пані вдачу.

Перш за все, в Україні діє лише один вид обов’язково автострахування – ОСАГО (ОСЦВВТЗ -обов’язкове  страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів). За відсутність такої страховки вам обов’язково випишуть штраф. Вона не захистить вас та вашу машину жодним чином, проте нею передбачено страховий захист майна та здоров’я потерпілих внаслідок ДТП з вашої вини. Тобто, страхова компанія сплатить ремонт не вашої машини, а чужої. Розмір виплат на сьогоднішній день становить:

  • шкоду життю та здоров’ю потерпілих – 100.000 грн. на одного потерпілого
  • збиток майну потерпілих при ДТП – 50.000 грн. на одного потерпілого.

Тут ще варто згадати про франшизу – відсоток відшкодовувань, що не покриває страхова. У випадку ОСАГО він не може перевищувати 2%. Проте у разі, якщо сума збитків перевищує страховку – решту платить власник авто.

Вартість поліса ОСАГО є однаковою у всіх страхових компаніях України (бо регулюється Законом України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”) і залежить від типу транспортного засобу, об’єму двигуна і території використання транспортного засобу.

Варто розуміти, якщо поліція встановила, що ви потрапили у ДТП з чужої вини, але ви маєте лише ОСАГО – зобов’язати винуватця відшкодувати вам понесені збитки можна буде тільки через суд. Іншими словами, ваша автівка та ваше здоров’я за кермом страхуються окремо. Такий вид страховки називається КАСКО і він є добровільним. На відміну від ОСАГО, ціни на КАСКО не регулюються державою та встановлюються кожною страховою окремо.

Повертаючись до Toyota Prado, що вибухнула, власник мав саме страховку КАСКО, проте неповну. Повна КАСКО захищає машину та водія від будь-яких випадків, аж до смерті та тотального пошкодження автівки. Проте, вартість такого страхування відповідна – близько 50 000 гривень на рік (точна вартість залежить від багатьох факторів, як то стаж водія, вартість авто, її вік тощо).

Найчастіше страховий договір складається з урахуванням побажань автовласника та порад страховика. У нашому випадку власник Toyota вирішив, що вірогідність тотального пошкодження машини замала, аби витрачати на неї гроші. У його договорі були прописані пошкодження під час ДТП.

Проте не варто тішити себе надією на те, що у разі наявності в страховому договорі пункту про нещасні випадки, страхова обов’язково відшкодувала би власникові вартість його автівки. У договорі завжди прописується максимальна сума відшкодування на той чи інший випадок, а решта коштів лишається на плечах власника. Це стосується будь-якого пункту страховки, тож будьте уважними до таких деталей у договорі.

Щодо франшизи у КАСКО – вона також залежить лише від страхової. Зазвичай саме на цьому пункті страхова пропонує автовласникам економити на вигідних умовах. Наприклад, від нещасних випадків вони страхують, проте сума франшизи може досягати 50% або більше. Тобто власнику доведеться самому сплачувати певну частину відшкодувань, хоч формально це і страховий випадок.

Поради, як обрати страхову та вид страховки

  • Поцікавтесь ринковими цінами на потрібний вам вид страхування. Якщо компанія пропонує свої послуги за невиправдано низькою ціною – це підозріло. Така компанія може бути на межі банкрутства та хапатися за останню можливість укласти договір. Не варто довіряти такій страховій свої гроші.
  • Зателефонуйте до страхової перш ніж вирушити до її офісу. Не купуйтеся на пропозицію менеджера продиктувати йому Ваш телефон, аби він вам потім передзвонив. Хороший менеджер тільки по назві авто вже може прикинути порядок цін, а після уточнення деяких параметрів запропонувати 2-3 варіанти. Навіщо мати справу з некваліфікованими працівниками?
  • Запитайте у співробітника офісу, чи є у них відділ врегулювання і до кого звертатися, у разі ДТП. Відповідь: “Дзвоніть на гарячу лінію, там Вам все розкажуть”, – свідчить про те, що вам доведеться мати справу з посередниками, що обслуговують кількох страховиків. Черга на такій гарячій лінії може добряче дратувати.
  • Слід звернути увагу на рейтинги страхових компаній, як довго вони на ринку і чи є негативні відгуки про них в питанні невиплат за зобов’язаннями.

У кожної страхової є ряд причин не виплачувати відшкодування. Усі вони чітко прописані у договорі, який необхідно детально вивчити ДО укладання. У разі, якщо страхова відмовляється відшкодовувати збитки з незрозумілих вам причин, варто звернутися по допомогу юристів. ЦКП Інформ вже публікували поради, як притягнути страхову до відповідальності.

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *