Що робити, якщо затримали або скасували рейс на літак, – радить адвокат

#відшкодування збитків

Розповідаємо про те, як стягнути кошти з недбалої авіакомпанії або турагента та чому колективний позов – найкращий правовий шлях для постраждалих туристів

Чому скасовують рейси?

Затримка або скасування авіарейсу – достатньо часта практика. Й особливо прикро, коли це стається в сезон довгоочікуваних відпусток. Адже тоді йдеться не лише про втрату коштів та часу, а про зіпсований відпочинок, який ви планували мало не весь рік.

Одна справа, коли причиною стали погодні умови чи несправність літака, – тут нарікати ні на кого. Але коли це відбувається з вини туроператора або авіаперевізника, можна притягнути до відповідальності винних, і далі ми розкажемо, як.

Але найперше питання: як і хто має повернути постраждалим туристам втрачені кошти за квиток та компенсувати непередбачувані у зв’язку з цим витрати?

Хто має відповідати?

Адвокат і директор адвокатського бюро «Ципін і партнери» Денис Ципін розповідає, що права всіх пасажирів захищає національне законодавство. Зокрема, Повітряний кодекс України та Правила повітряних перевезень пасажирів і багажу. Тож спочатку слід з’ясувати для себе, з ким конкретно ви підписали договір про надання послуг:

Якщо ви мали справу з турагентом або туроператором, то ви маєте пред’являти всі претензії до них. Оскільки саме вони підписували договір з авіакомпанією, в якому передбачені всі наслідки, зокрема відшкодування збитків, завданих туристам через скасування рейсу. Якщо ж ви купували квитки в авіаперевізника, то компенсувати вам шкоду має авіаперевізник. І звертатися з претензіями варто саме до нього

Які збитки можуть відшкодувати?

За словами Дениса Ципіна, це – витрати на проживання, харчування, телефонний зв’язок з рідними тощо:

Але ви маєте довести, що ці витрати були пов’язані саме з неналежним виконанням туроператором або авіаперевізником їхніх обов’язків. Для цього зберігайте всі чеки та розписки, які зможуть це підтвердити

Як звернутися за відшкодуванням збитків?

Передусім складіть письмову заяву. Далі – додайте до неї копії всіх чеків на витрати, які ви були змушені понести під час очікування іншого рейсу.

Письмову заяву ви можете передати безпосередньо до рук працівника авіакомпанії або туроператора чи надіслати поштою на їхню юридичну адресу. Дізнатися юридичну адресу компанії можна в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб. Цей сервіс доступний кожному, – говорить адвокат

Протягом десяти днів немає відповіді від туроператора чи авіаперевізника? На ваш рахунок не надійшли кошти? Це означає, що компанія відмовилася виконувати свої зобов’язання. Не гайте часу та зверніться до суду.

Окрім вас, зазнати збитків могли й інші пасажири. Тому краще подайте колективний позов. Як показує практика, це набагато дієвіший механізм для відшкодування збитків та моральної шкоди. Подання таких позовів значно скорочує час розгляду справи й у рази зменшує судові витрати, – підсумовує Денис Ципін

Відшкодування збитків через недбалість туроператора або авіакомпанії – справа досить складна й тривала. Тож краще звернутися до фахівців, які мають досвід у вирішенні суперечок з авіакомпаніями й турагентами і складуть аргументовану позовну заяву та захистять ваші інтереси.

Матеріал створено за інформаційної підтримки адвокатів та юристів АБ «Ципін і партнери».

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *