Черговий податок для автомобілістів: який сюрприз готує Мінфін

В Міністерстві фінансів заговорили про введення щорічного податку на всі автомобілі, не старші за п’ять років, а також окремого податку на автомобілі старші п’яти років. Зараз цей податок стосується лише розкішних автівок з об’ємом двигуна понад 3 літри та становить 25 тисяч гривень на рік. Заява викликала обурення автомобілістів, які і так потерпають від податкового навантаження.
Міністр фінансів Наталя Яресько пояснила на своїй сторінці у Facebook, що презентація не є проектом податкової реформи, а лише піднімає кілька важливих питань, які випадають із загальної дискусії про реформу. Але чи не повинні наміри Кабміну покращувати життя українців, а не навпаки?

Подивимось, скільки зараз платять українці при купівлі автомобіля.

1. Перш за все, 20% вартості машини доведеться віддати державі одразу у вигляді НДС. Це стосується як нових машин, так і б/у з країн Європи.

2. Далі йде акцизний збір – він становить  0,05-3,5 євро/куб.см.

Нові автомобілі з моторами від 1л до понад 3 л обкладаються акцизом від 0,05 до 1 євро за 1 куб.см. об’єму. У дизелів акциз починають платити за машину з об’ємом понад 2,5 л. За б/у автомобілі до 5 років ставки акцизу від 1 до 3 євро, для дизелів – до 2,5 євро за см.куб. об’єму. Коли ввезене авто старше 5 років ставка акцизу становить від 1,25 до 3,5 євро за см.куб. і на дизеля від 1,25 до 3,25 євро.

3. Ввізне мито становить 10% від суми митної вартості ТЗ. Виняток становлять автобуси з дизельними моторами об’ємом мотора понад 5 л, службові для перевезення більше 10 чоловік (20%), електромобілі (8%) і нові легкові авто з об’ємом двигуна більше 3 л (5%).

4. Спецмито. Поширюється на авто з бензиновими моторами об’ємом 1,0-2,2 л незалежно від країни виробництва. При обсязі мотора від 1,0 до 1,5 л – 2,15% і від 1,5 л до 2,2 л – 4,32%. Спецмито додається до діючої ввізного мита.

5. За “розкішні” автомобілі, вартість яких понад 1 мільйон гривень та об’єм двигуна понад 3 літри в рік необхідно сплачувати 25 тисяч гривень.

Скористаємось калькулятором митних платежів від Авто Центру. Ми плануємо придбати б/у автомобіль з Європи за 6 000 евро з об’ємом двигуна 1,8 літрів. Розмитнення в Україні коштуватиме 5 779,20 евро.

розрахунок розмитнення автомобіля

Проте розмитнити ідентичний новий автомобіль коштуватиме майже вдвічі менше – всього 2 807,04 евро. Тож, таким чином стимулюється купівля нових автівок.

Реформою планується ввести податок на всі автомобілі старші за п’ять років. Уявимо дідуся зі старенькою Волгою, який раз на тиждень вирушає на дачу. Хіба справедливо змушувати його платити податок на володіння автомобілем? Невже акцизу на бензин не достатньо? Доки в країнах ЄС борються з використання неекологічних автомобілів, в Україні уряд робить все, аби взагалі відбити бажання користуватись чи мати автомобіль.

Юрист Центру Конфліктології і Права Олена Садовець наголошує: “Одним із принципів оподаткування в Україні є “принцип соціальної справедливості” – п.4.1.6. ст.4 ПКУ”. Згідно цього принципу, перед введенням податків необхідно перевіряти стан платоспроможності громадян з позиції наявності реальних ліквідних грошових ресурсів.

Такий принцип в розвинених країнах втілюється шляхом диференційованого підходу до сплати податків (багаті платять більше), – зазначає Олена. – З позиції принципу соціальної справедливості, введення податку на всі транспортні засоби означатиме, що в Україні вони відноситься до предметів розкоші. Віднесення транспортних засобів до предметів розкоші суперечитиме ст.22 КУ оскільки це фактично обмежує право особи на володіння ТЗ. Так, наприклад, триматти в сім’ї ТЗ, на якому раз на рік їздять до бабусі, стане невигідно”, – підсумувала юрист.

Нагадаємо, що с 1 січня 2015 року набували чинності поправки до Податкового кодексу України, згідно з якими вводиться транспортний податок, новий акцизний збір на автобуси і вантажний транспорт, акциз на електродвигуни, а також відновлений акцизний збір на переобладнані автомобілі. У квітні 2015 року Укравтопром звітував про падіння українського ринку нових легкових авто на 76% відносно аналогічного періоду минулого року.

Також на початку цього року уряд скасував збір за першу реєстрацію автомобіля, який в залежності від об’єму двигуна становив від 3,82 до 69,99 гривні за 100 куб см. Це ніби то мало полегшити податкове навантаження на автомобілістів. Проте голова асоціації автоімпотрерів Олег Назаренко заявив в інтерв’ю для УНІАН, що акцизи були введені з однією метою – звільнити приватні вертольоти та яхти від податку. “Все це – хитрість можновладців. Був збір за першу реєстрацію, який оплачували і власники автомобілів, і яхт, і літаків, і вертольотів. Останнім трьом категоріями він заважав. Його скасували, а замість цього підняли акциз на автомобілі”, – зазначив спікер.

На останок варто нагадати, що одним з пунктів асоціації з ЄС було скасування будь-яких митних зборів на імпорт автомобілів. Надії автолюбителів не лише не виправдались – натомість нам намагаються нав’язати додаткові податки. І це враховуючи різницю в середніх зарплатах між українцями і європейцями майже в 10 разів.

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *