ЮРИДИЧНИЙ КОМЕТАР: ознаки шахрайства в оголошеннях з продажу автомобілів

Придбання авто – річ надважлива, особливо, якщо кожна гривня на рахунку. Хочете бути певними, що автівку продає реальний та чесний власник? Аби не потрапити на вудку шахраїв та відразу виявити оголошення-пастку, достатньо запам`ятати декілька нехитрих правил

Для «перекупників» продаж автомобілів – серйозний бізнес, в який вони готові вкладати гроші на просування своїх оголошень і привернення уваги. Саме тому, інформація про сам автомобіль може бути спотворена або прихована. Для того, аби визначити ймовірного шахрая.

Вартість

Значно нижча, ніж у автомобілів зі схожою комплектацією та роком випуску, – зверніть увагу.
Низькою вартістю заманюють різноманітні шахраї, які продають неіснуючий автомобіль або вказують несправжній рік випуску, а на 1-2 роки молодше, накручений пробіг автомобіля та вдаються до інших хитрощів.

Фото

1. Прихований або зовсім відсутній держномер автомобіля. Спочатку перекупники ховали номери для того, аби приховати те,, що він є транзитним (що означало, що автомобіль знятий з обліку). Після зміни порядку реєстрації автомобілів 15.10.2013 року це стало неактуальним, але звичка залишилася. Також приховують, що автомобіль зареєстрований в іншому регіоні. Частотною є саме така практика в перекупників. Більше того,  звичайні продавці автомобілів (приватники) також стали наслідувати цю моду, приховувати держномер автомобіля, прикриваючись міфічним захистом персональних даних.

2. Фотографії, зроблені в приміщенні мийки, автосервісу або поруч із ними, на території якогось промислового підприємства. Переважна більшість перекупників – дуже зайнятий народ, у них конвеєр – купив машину, підрихтував, помив – у продаж. Їм ніколи думати про те, де б краще зробити фото автівки. Вони не переймаються через ракурси та освітлення.

3. Навколо наявні інші автомобілі зі знятими номерами, або номерами інших регіонів, табличками під лобовим – «продається» або цінниками. Це побічно говорить про те, що машина продається на торговому майданчику салону-перекупок.

4. Надмірні декоративні “прикраси” – на кермі новий чохол, на кріслах нові чохли, на штампованих колесах новенькі ковпаки. Найшвидший і найдешевший спосіб додати глянцю бувалому автомобілю.

5. Фотографії тільки загальних видів автомобіля. Відсутність фото, з якогось боку автомобіля. Жодного фото з вадою – сколом, подряпиною, пошкодженим елементом. Якщо немає фото з якогось боку автомобіля, ймовірно на тій стороні є якісь пошкодження, які таким чином приховуються. Перекупник до останнього моменту ніколи не покаже або не скаже, що у автомобіля є яка-небудь вада. Якщо ж в оголошенні є фото з вадою, то довіра до такого продавця буде вищою.

6. Відсутність фотографії показань одометра (кілометражу), сервісної книжки.

Сервісна книжка є підтвердженням своєчасного обслуговування автомобіля, наявності гарантії, збільшує правдивість показань пробігу. Фото показань одометра позбавить вас від сюрпризу виявити при перегляді більший пробіг, ніж заявлено в оголошенні.

7. Наклейка з номером і моделлю авто на брелоку чи дешева пластикова мітка, яку можна побачити на ключах у запалюванні. Часто перекупники продають багато автомобілів, та, щоб не заплутатися у безлічі ключів, роблять такі індивідуальні мітки.

8. На килимках – додаткові паперові килимки (як у офіційних дилерів).

Для того, щоб купити такі килимки, потрібно замовити їх у великій кількості, що звичайному власнику автомобіля ні до чого. Це окупає себе лише тоді, коли в перекупників постійний потік продаваних автомобілів і бажаючих сісти в автомобіль та забруднити килимки.

9. Фотографії на задньому ряду крісел або в багажнику лежить другий комплект гуми. Приватний продавець зазвичай зберігає другий комплект коліс у гаражі, на балконі, ще деінде та зрідка возить їх із собою постійно. Перекупники, викупивши автомобіль із другим комплектом коліс, так само й виставляють на продаж.

10. Фотографії дуже низької якості, з водяними знаками інших сайтів, замасковані приписи з інших сайтів. Це означає, що подавець оголошення навіть не має зроблених власноруч фотографій авто. Цим займаються шахраї, які продають вигадані автомобілі, або це перекупники створюють оголошення-обманку. Оголошення-обманка з привабливою ціною створюється з метою привернути увагу до торговельного майданчика покупця. А на місці покупцеві оголошують, що автомобіль проданий півгодини тому, але у нас є такий самий, але «з перламутровими ґудзиками» та на 10 000 грн дорожче.

До того ж, оголошення-пастка може використовуватися перекупником при викупі автомобіля у продавця. Під час торгу показують схожий автомобіль та аргументують тим, що у продажу є авто значно дешевше, ніж ціна продавця.

11. Фотографії, зроблені в іншу пору року. Це означає, що оголошення подано шахраями, які не мають своїх фотографій, або автомобіль має серйозні дефекти, через які автомобіль не був проданий з 3-6 місяців.

12. Фотографії, зроблені в іншій країні, видно за номерами машин навколо, вивісок магазинів, дорожнім знакам. Або це шахраї, які діють за схемою вимагань грошей через інтернет. Або ліниві перекупники, яким навіть ліньки зробити фото продаваного автомобіля. Або це просто йде реклама послуг перегону. Дуже Щастя до описів таких автомобілів пишуть, що авто під замовлення. У реальності такий автомобіль швидше за все ви не купите, а просто він є рекламною картинкою.

Опис авто

1. Текст написаний капслоком (великими літерами). Відсутність у перекупників знання основ етикету електронного листування.

2. Текст із очевидними граматичними помилками. Відсутність у перекупників високого рівня освіти, погане знання мови.

3. Формальні фрази-штампи, нічого не говорять про конкретний автомобілі, на зразок «не битий, не фарбований», «сів та поїхав», «будь-які перевірки за ваш рахунок». Оголошення, що створюється однією й тією ж особою.

4. Використання спеціалізованого жаргону, який у повсякденному житті, люди, які не знаються на авто й не використовують слова типу «американка», «повний фарш», «без підкрасів». Це викриває перекупника з головою, адже використовуються фрази з жаргону перекупників.

5. Відсутність індивідуальності, щирості в оголошеннях, дрібниць, які відомі тільки власникові.

Для перекупника автомобіль лише товар, він пише про нього, наче про лот, для приватного продавця – автомобіль, який служив йому кілька років, надійний друг, для когось – навіть член сім’ї.
І тільки власник автомобіля може написати будь-які індивідуальні примітки, що стосуються конкретного автомобіля, а перекупники цим просто не «заморочуються».

Зв’язок із власником

1. Відсутність номера телефону (є тільки електрона пошта для зв’язку). Основна ознака оголошення, поданого шахраями для виманювання грошей по інтернету.

2. Під цим номером закріплені кілька одноманітних оголошень протягом тривалого часу. Одна з найголовніших ознак перекупа. Звичайний власник автомобіля рідко продає авто частіше, ніж раз на 1-3 роки.

3. Телефонний номер постійно вимкнений, незважаючи на те, що оголошення щойно вийшло або регулярно оновлюється. Такі оголошення створюються або шахраями для виманювання грошей через інтернет (щоб люди не телефонували безпосередньо продавцеві, а писали на пошту), або це ще одне оголошення-опастка.

Спілкування

1. Перше питання до вас: «Яке саме авто цікавить?». Перекупники рідко продають одну машину, частіше декілька. Тому таке питання ставиться, аби зрозуміти, на яке саме оголошення відгукнувся покупець.

2. Продавець не виявляє зацікавленості, уникає конкретних відповідей, посилається на міфічну особу, якогось чоловіка, брата, який все знає про це авто. Якщо відповідає диспетчер, він взагалі нічого не знає про автомобіль,о крім того, що написано в оголошенні. Якщо відповідає сам перекупник, він не може запам’ятати якісь деталі. Наприклад, де конкретно обслуговувався автомобіль, яке масло заливали, яка марка гуми на літньому комплекті, а яка на зимовому. Справжній власник авто майже завжди зможе відповісти на такі питання.

3. Різкий перехід на «ти» без вашої згоди, агресія, нестримувана лайка, «наїзди». Зазвичай таке буває, якщо ви ставите багато питань, цікавитесь дрібницями. Шахрай чи перекупник нервується й не може стримати свою агресію. Якщо ж так починає реагувати справжній власник авто, зважте, чим обумовлена ​​така агресія та чи варто мати справу з таким продавцем?

4. Відмова у наданні даних VIN, держномеру, номерів СТС. У більшості випадків власник зацікавлений у якнайшвидшому продажеві автомобілі, саме тому піде вам назустріч у наданні цих даних, оскільки:

  • за VIN ви можете дізнатися точну дату виробництва та подробиці комплектації;
  • за держномером та номером СТС фактична кількість власників, наявність заборон, наявність фактів ДТП.

5. Телефонна розмова зводиться до однієї фрази «Приїжджайте, та все дізнаєтеся, чого по телефону час витрачати». Перекупник зайнятий іншими покупцями, або автомобіля з цього оголошення немає у продажу і це оголошення-пастка.

6. Під час з’ясування адреси, вас просятс під’їхати до  промислової зони, гаражних кооперативів тощо. Тобто у місця, де зазвичай люди не живуть, час огляду жорстко фіксують в рамках робочого дня. Найчастіше торгові майданчики орендуються в промзонах та інших недорогих для оренди районах міста. Через те, що перекупники особисто відвідують власні торгові майданчики, то й показувати поза рамками свого робочого дня вам авто ніхто не буде.

Слідкуйте за оголошенням

1. Оголошення оновлюється частіше, ніж двічі на тиждень. Якщо оновлюється щодня – це 100% перекуплення. Стандартна практика професійних продавців – привертати увагу до свого оголошення, якнайчастіше оновлюючи інформацію.

2. Виокремлене з усіх інших оголошення (кольором, шрифтом, іншими способами, доступними на конкретному сайті за додаткову плату). Для перекурів продаж автомобілів – бізнес, в який вони готові вкладати кошти на просування своїх оголошень для залучення уваги. Традиційно, власники авто публікують безкоштовні оголошення.

3. Закрита можливість залишати коментарі до оголошення. Ошукані покупці залишать невтішні відгуки, які відлякають інших потенційних покупців.

Зрозуміло, всі ці ознаки необхідно аналізувати комплексно, а не робити висновки за одним-двома критеріями.  Ці поради можуть допомогти вам як під час купівлі авто, так і під час складання власного оголошення про продаж. Докладіть зусиль, аби ваші кошти були в безпеці.

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Комментариев (1)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *