Навіщо потрібна “картка киянина” і як її оформити?

Останнім часом “картку киянина” почали активно оформляти не лише соціально незахищені категорії населення, а й студенти та мешканці столиці, які приїхали до Києва працювати. Які переваги дає така картка та як її отримати?

“Картка киянина” – це соціальний проект КМДА, який спочатку був спрямований лише на пільгові категорії громадян, які зареєстровані у столиці. Втім з травня 2015 року, згідно рішення Київської міської ради “Про внесення змін та доповнень до рішення ради “Про запровадження в місті Києві багатофункціональної електронної пластикової картки “Картка киянина” від 17.04.2013 N 104/9161”, цю картку можуть оформити не лише кияни, а й мешканці міста, які мають постійну роботу, студенти та вимушені переселенці із зони АТО.

Що собою являє “картка киянина”? Виглядає вона як звичайна пластикова банківська картка. При цьому, картка є іменною з фотографією власника, тому у разі передачі її третім особам, картка може бути заблокована. На картці встановлений ідентифікаційний додаток, який підтримує функціонал, пов’язаний із наданням соціальної підтримки та інших інформаційних сервісів та послуг. Крім цього, “картка киянина” має власний рахунок, що діє по всій території країни та за її межами. Картку також можна використовувати як зарплатну.

Які переваги отримує власник картки?

“Картка киянина” включає у себе безліч різних додатків, корисних та необхідних для громадян. Наприклад, завдяки медичному додатку власники картки можуть користуватися Електронною реєстратурою для запису на прийом до лікарів, робити необхідні аналізи у лабораторіях, які є партнерами проекту, зі знижкою чи з нарахуванням бонусів по картці. Картка також дає знижку пільговим категоріям громадян від 10% до 29% в аптеках, з якими міська адміністрація уклала договір.

Для зручності використання картки, у сервісі створений персональний кабінет, у якому відображаються дані власника та історія всіх його дій у системі по кожному додатку. Таким чином, можна відслідковувати свої витрати. Доступ до кабінету можна здійснити з будь-якого пристрою, або через мобільний додаток.

За допомогою цієї картки пільговики можуть безкоштовно їздити у громадському транспорті. А особи, що не мають соціальних пільг, отримують можливість використовувати картку як проїзний квиток, поповнюючи її для подальших поїздок.

Крім цього, власники картки в залежності від пільгової категорії можуть отримувати знижки при відвідуванні музеїв, театрів, концертів тощо. Через власний електронний кабінет можна відстежувати історію придбаних квитків та відвіданих театрально-видовищних, культурних заходів.

Картка передбачає сервіс оплати послуг, що надає можливість сплачувати за послуги онлайн та купувати товари в Інтернеті, а також платити за послуги ЖКГ без черг, миттєво поповнювати мобільний рахунок, оплачувати дитячий садок, рахунок за телебачення тощо.

Додаток адмінпослуг надає можливість власникам картки замовляти адмінпослуги онлайн у персональному кабінеті та отримувати їх у ЦНАПі. Дуже зручно, що користувачі можуть відстежувати через персональний кабінет свою електронну чергу. Передбачена також можливість завантаження та прикріплення електронних документів.

За допомогою додатку “Картка учня” батьки можуть отримувати інформацію про придбані дитиною товари, проїзд у міському транспорті, час відвідувань учбового закладу та навіть успішність дитини у школі.

Тож “картка киянина”є  своєрідним “електронним паспортом” киянина або мешканця столиці, за допомогою якого він ідентифікується для отримання різноманітних послуг та сервісів, в тому числі і державних.

Як оформити “картку киянина”?

Для того, щоб оформити картку, громадяни, які мають право на пільги, мають звернутися до управління праці та соціального захисту населення  або до Департаменту соціальної політики КМДА. При собі потрібно мати паспорт, ідентифікаційний код та посвідчення, що дає право на пільгу.

Громадяни, які не належать до пільгової категорії, можуть звернутися в одне з відділень банків-партнерів проекту з паспортом та довідкою про присвоєння ідентифікаційного коду для зареєстрованих жителів міста, та довідкою з роботи або навчального закладу, якщо ви постійно працюєте у Києві або навчаєтесь.

Якщо ви оформили “картку киянина” у відділеннях банків та маєте право на пільги, вам необхідно звернутися до районного управління праці та соціального захисту населення для активації вашої пільги в системі “картка киянина”. Для цього при собі необхідно мати картку та посвідчення, що дає право на пільгу. У випадку, коли ви не маєте змоги самостійно оформити картку, відповідні соціальні працівники можуть прийти за місцем вашого проживання та оформити картку на місці. Є й інший варіант, картку може оформити довірена особа або опікун. У будь-якому випадку, реєстрація “картки киянина” займає не більше двох тижнів.

Такий проект КМДА став зручним сервісом, який дає можливість зберегти час та заощадити власні кошти усім категоріям населення, — адвокат Татьяна Войнова

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *