Нове об’єднання підприємців лобіюватиме інтереси авіагалузі

В Україні має бути чітко сформована стратегія розвитку авіаційної галузі, зокрема аеропортів. Такої думки дійшли члени Авіаційного комітету при Торгово-промисловій палаті України, який було створено 21 жовтня. Учасники комітету проаналізували сучасний стан вітчизняного авіаційного ринку та з’ясували, що допоможе Україні зайняти вдалу позицію на міжнародному ринку авіаційних перевезень.
За словами президента Торгово-промислової палати України Геннадія Чижикова, головне завдання новоствореного комітету – сприяти вирішенню проблем галузі та розвивати авіаційний ринок України.
«Авіакомпанії констатують зростання пасажиропотоку, виголошуються амбітні плани щодо відкриття нових маршрутів. Але питань, які потребують вирішення, ще забагато. Я впевнений, що новоствореному комітету вдасться налагодити дієвий діалог між владою і бізнесом щодо вирішення актуальних питань галузі, її вдосконалення, лобіювання українських виробників на міжнародних ринках. Ми маємо зробити так, щоб українські аеропорти стали одними з найкращих у Європі», – наголосив пан Чижиков.
Слід зазначити, що ринок авіаперевезень з-поміж усіх видів транспорту розвивається найшвидше, адже це зумовлюється підвищенням мобільності населення, проте він має свої особливості. Адже для того, щоб витримати конкуренцію, Україні потрібно не лише розвивати авіагалузь, а й максимально наблизити свої стандарти та правила функціонування ринку до європейських. Експерти впевнені, тільки за таких умов Україна зможе завоювати міцні конкурентоспроможні позиції в галузі міжнародних авіаперевезень.
Голова комітету Євген Дихне підкреслив, що розвиток авіаційної галузі в Україні значно відстає від інших країн. Зокрема, це пояснюється невизначеністю стратегії стимулювання ринку авіаперевезень, а також відсутністю чіткого порядку фінансування та механізму залучення коштів. Водночас в Україні відсутній чіткий план лібералізації ринку авіаційних перевезень. Хоча сам ринок має всі передумови для розширення обсягів як пасажирських, так і вантажних авіаперевезень, а вигідність розташування вітчизняних аеропортів дає змогу залучати транзитні перевезення, потенціал галузі в Україні повністю не використовується.
Він також наголосив, що сьогодні розвиток авіаційної галузі йде в розріз з думкою суспільства про авіацію як таку, а також у розріз з інтересами українських учасників ринку авіації.
«Ринок авіації незбалансований, неврегульований. У нас немає чіткої стратегії розвитку як всієї галузі, так і конкретно аеропортів. Ми також бачимо, в яких умовах зараз працює Державіаслужба, бачимо якість цієї роботи. Там не залишилось ні кваліфікованих кадрів, ні спеціалістів. Тож, на жаль, доводиться констатувати, що сьогодні глибокого занурення у вирішення питань галузі немає ні з боку Міністерства інфраструктури, ні з боку Державіаслужби», – сказав Євген Дихне.
На думку члена комітету Кирила Новікова проблеми галузі також пов’язані із законодавчими ініціативами, яких наразі недостатньо. Так, зараз при Міністерстві інфраструктури лише розроблюється новий Закон про концесію, що відповідатиме сучасним умовам ринку. Окрім цього, він наголосив на необхідності змін, пов’язаних з Державіаслужбою, щоб усі учасники ринку мали вільний доступ до авіаційних послуг. Важливим питанням є також реконструкція аеропортів, які мають працювати відповідно до вимог авіаційного ринку.
Члени комітету зауважили, для того, аби залучити іноземні компанії на український авіаційний ринок, потрібно відкрити небо, зняти всі обмеження з країн ЄС, а також підписати безвізовий режим з ЄС. Адже ринок Європейського Союзу на сьогодні є основним ринком авіаційних перевезень.
Про свої проблеми розповіли й представники агентів з продажу авіаперевезень на українському ринку. Вони скаржаться, що неодноразово зверталися до Державіаслужби щодо своїх конкурентів на ринку, які роблять великі виписки, а потім зникають разом із грошима. Витрати в такому випадку лягають на авіакомпанії, агентів з продажу авіаперевезень та клієнтів.
«Не дивлячись на те, що такі випадки далеко не поодинокі, представники Державіаслужби просто бездіють», – скаржаться вони.
Окрім цього, агенти з продажу авіаперевезень наполягають на внесенні змін до правил повітряних перевезень пасажирів та багажу, а саме – щоб агенти не несли фінансової відповідальності у випадку банкрутства авіакомпанії.
Наприкінці зустрічі представники галузі відмітили, що розвиток ринку авіаперевезень залежить від економічного розвитку країни, а також платоспроможності громадян. А з огляду на те, що економіка України зараз переживає не найкращі часи, сподіватися на швидкий темп розвитку авіаперевезень не доводиться.
До того ж впливає на ситуацію і застарілість авіаційного парку, а також те, що аеропорти сьогодні не здатні обслуговувати так багато рейсів, які можуть забезпечити авіаперевізники. Окрім цього, сьогодні в галузі майже не впроваджуються сучасні технології, а жорстка податкова політика держави відносно авіагалузі та невизначеність умов діяльності жодним чином не мотивують учасників ринку, а навпаки.
На їхню думку, суттєвими факторами, які позитивно впливатимуть на розвиток вітчизняних авіапідприємств, є розширення маршрутів авіаперевезень, збільшення кількості польотів та оновлення застарілого парку суден. Окрім цього, більша увага має приділятися безпеці польотів та покращенню якості надання авіаційних послуг населенню. До того ж Україна має формувати конкретні переваги, які призведуть до зміцнення її позицій на ринку та сприятимуть залученню інвестицій. Це можуть бути і спільні підприємства, транскордонні злиття та кооперація, та найголовніше – це все має здійснюватися за активної державної підтримки.
Авіаперевізники переконані, що такі зміни не лише дозволять забезпечити подальший розвиток авіагалузі України, а й сприятимуть налагодженню тісних економічних зв’язків з іншими країнами та розширенню потенційних ринків збуту української авіаційної продукції. Національні перевізники запевняють, якщо держава зверне увагу на проблеми галузі та сприяє вирівнюванню умов функціонування вітчизняного ринку авіаперевезень з авіаційними ринками Європи, це дозволить українській авіагалузі не лише легше перенести наслідки економічної кризи, а й залучити інвестиції для розвитку парку та підвищення рівня сервісу.
«Наразі авіаційна галузь України переживає бурхливі моменти змін. І, власне, Торгово-промислова палата України – це одна з ключових організацій в Україні, яка може забезпечити сталий діалог між учасниками ринку, у тому числі в авіаційному напрямку. Ми маємо розуміти важливість маркетингової складової розвитку галузі, відповідно нам потрібно вивчати ринки, а Торгово-промислова палата України має систематизувати цю інформацію, надати якісь об’єктивні дані, для того, щоб ми знали ринок досконало. Саме від цього буде залежати, як надалі буде розвиватися наша авіаційна галузь», – переконаний Кирил Новіков.
Тож, як бачимо, наразі саме процес узгодження національних стандартів на ринку авіаперевезень з загальноєвропейськими має стати пріоритетним завданням держави для розвитку авіаційної галузі. Саме це дозволить українським аеропортам зайняти свою нішу на ринку авіаційних перевезень, що дозволить залучити інвестиції в економіку країни та сприятиме покращенню іміджу України на світовій арені.

Автор: Checkpoint
Залишити відповідь