Експерти розповіли, що гальмує розвиток туризму в Україні

Чому туристичний бізнес в Україні практично не розвивається? Чи відповідає сучасне законодавство у сфері туризму реаліям ринку? На ці та інші питання відповіли члени Комітету підприємців туристично-готельної індустрії при Торгово-промисловій палаті України 19 жовтня.

Туризм – двигун економіки в Європі, та не в Україні

Без сумнівів, туризм на сьогодні є надприбутковим компонентом будь-якої економіки. Оскільки завдяки мінімальним інвестиціям ця галузь здатна забезпечити максимальну віддачу. Саме тому в багатьох провідних країнах світу підтримці туристичного бізнесу вже давно приділяється особлива увага: вживаються всі необхідні заходи задля його розвитку та вдосконалення.

Наприклад, європейське законодавство забезпечує пільгове фінансування готелів та об’єктів туристичної інфраструктури, будівництва доріг тощо. Окрім цього, для нещодавно утворених туристичних фірм передбачено звільнення від оподаткування на три-п’ять років, вони також отримують безвідсоткові кредити на підготовку кадрів та будівництво нових туристичних об’єктів. Експерти переконують, що українській владі варто було б запозичити досвід європейських країн у своїй діяльності, адже на цей час туристичний бізнес в Україні перебуває у вкрай тяжких умовах та практично не розвивається.

Обмаль фінансування

За словами членів Комітету, з одного боку, це можна пояснити загальним станом української економіки, яка переживає свої не найкращі часи. З іншого – нестабільною ситуацією та воєнними діями на Сході. Зрозуміло, що з цих причин іноземні громадяни відвідують Україну стримано. Та найбільша проблема, що гальмує розвиток галузі, на думку експертів, криється в іншому:

«Туризм у нас завжди фінансувався з державного бюджету по залишковому принципу. А сьогодні навіть такого фінансування немає. Тому кожна туристична компанія виживає як може. Можна сказати, що весь український туристичний бізнес існує практично на волонтерських засадах», – говорить голова Комітету підприємців туристично-готельної індустрії при Торгово-промисловій палаті України Алла Шаповалова.

На думку підприємців, впливає на розвиток галузі також і незадовільний стан українських шляхів та низький рівень розвитку туристичної інфраструктури. До того ж в Україні відсутня ефективна система з просування вітчизняного продукту на міжнародні ринки. Зокрема, це стосується реклами українських курортних комплексів. Адже, як зазначалося, держава на участь туристичних компаній у міжнародних виставках грошей практично не виділяє, а брати в них участь за власні кошти можуть собі дозволити далеко не всі вітчизняні турфірми.

З огляду на це, іноземним туристам дуже важко отримати інформацію як про саму Україну, так і про її туристичний потенціал та послуги у цій сфері. Зовсім інша ситуація спостерігається в європейських країнах. До прикладу, Великобританія витрачає на рекламу своїх курортів близько 80 млн. стерглінгів. І, як виявляється, не дарма. Адже за підрахунками експертів, кожен фунт, який було вкладено в рекламу, приніс дохід від залучених туристів у 28 фунтів.

Говорять представники туристичного бізнесу і про технічну відсталість галузі. На жаль, в Україні практично не застосовуються такі новітні технології як електронні інформаційні довідники про готелі, транспортні шляхи, які включають в себе вартість послуг туристичних фірм та іншу корисну для пересічного туриста інформацію.

Скаржаться підприємці й на відсутність нормативно-правового регулювання туристичної діяльності. Зокрема, чинне законодавство не створює сприятливих умов для іноземних інвестицій, через що інвестори сьогодні не зацікавлені вкладати гроші в український туризм. Окрім цього, через несприятливий бізнес-клімат із 3 тис. туристичних підприємств в Україні реально працюють лише трохи більше третини.

Що відродить туристичний бізнес?

Та не дивлячись на складні умови для підприємницької діяльності та низку суттєвих проблем, що гальмують розвиток туристичного бізнесу, підприємці все ж сподіваються на розвиток туризму вже найближчими роками. Адже потенціал України у сфері туризму величезний. Та задля того, аби його реалізувати повною мірою, потрібно:

  • забезпечити системну та якісну державну підтримку галузі;
  • створити розвинену інфраструктуру;
  • забезпечити комфортні та безпечні умови для приїзду туристів в Україну;
  • розвивати інформаційну, рекламну та маркетингову діяльність у туристичній сфері.

Звичайно, не обійтися й без нормативного врегулювання діяльності туристичних компаній та готельної індустрії. Окрім цього, важливим кроком є відновлення та поліпшення стану визначних пам’яток культури, а також створення нових об’єктів масового туризму. До першорядних кроків, що сприятимуть відродженню галузі, підприємці віднесли й внесення змін до законів про землекористування, а також до правил видачі дозволів для організацій суміжних галузей. На їхню думку, це допоможе залучити інвестиції у відкриття нових місць для відпочинку.

«В Україні також мають бути створені сприятливі умови та можливості для будівництва малих готелів, які зможуть забезпечити збільшення кількості робочих місць та надходження додаткових фінансових надходжень. Але не слід забувати і про будівництво готелів високої категорійності», — наголосила Алла Шаповалова.

Вона додала, що вже найближчим часом українські компанії братимуть участь у трьох найбільш значущих міжнародних виставках: у Барселоні, в Лондоні та Ізмірі. Це дасть змогу заявити про потенціал туристичної України на весь світ та залучити туристів до країни.

«Не дивлячись на всі бар’єри, які наразі існують, ми сподіваємося на відродження туристичного бізнесу в Україні. І сьогодні для нас дуже важливо представляти Україну на міжнародному ринку, розповідати про наші нові можливості, проекти та потенціал. І те, що вітчизняні туристичні компанії все ж знаходять фінансову можливість, аби презентувати український продукт та власними силами просувати його, вже говорить про пожвавлення розвитку галузі та наближення вітчизняних туристичних послуг до виходу на світовий ринок», — зауважила пані Шаповалова.

Наприкінці зустрічі члени Комітету відмітили, що розвиток туристичного комплексу України має стати одним із пріоритетних напрямків вітчизняної економіки та невід’ємним фактором поліпшення іміджу України на світовій арені.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *