Комітет з електронних комунікацій: у сільських школах запровадять нові технології

«Смартизація сільських шкіл». Така назва нового проекту, який запустив Комітет з електронних комунікацій при Торгово-промисловій палаті України. 14 грудня члени Комітету подарували першу смартдошку для інтерактивного навчання школярам села Солов’ївка, що на Житомирщині. Ініціатори проекту переконують, що це дасть змогу сільським учням не відставати від своїх ровесників із великих міст.

«Однією з глобальних проблем, які обговорювалися на всесвітніх самітах з інформаційного суспільства, що відбулися в Тунісі та Женеві, була проблема цифрового розриву різних країн, жителів міст і сіл. Безумовно, довгий час жителі села та міста мали різні можливості, жителі мегаполісу та невеликого містечка теж мали різні можливості доступу до інформації.

Тому сьогодні дуже важливо виробити ефективні механізми скорочення цифрового розриву. Звичайно, це завдання комплексне. Воно передбачає розвиток інфраструктури, що дозволяє зробити цифрове проникнення досяжним на території всієї країни, це залучення інвестицій та застосування інновацій», – підкреслив голова Комітету з електронних комунікацій при Торгово-промисловій палаті України Володимир Коляденко.

За його словами, дуже важливим сьогодні є якраз перенесення інформаційних ресурсів в освітнє середовище:

«Те, що відбулося сьогодні у звичайній школі в селі Солов’ївка за участі сільської громади, місцевої влади, кращих компаній, які пропонують на ринку найновіші мультимедійні засоби, та Торгово-промислової палати України демонструє, що цей цифровий розрив можна долати. Діти та вчителі отримали дуже потужний та ефективний ресурс, який здатний змінити взагалі суть підходу до навчального процесу», – додав Володимир Коляденко.

Виробники смартдошки запевняють, що вона дає можливість отримувати інформацію у зручній та доступній формі. Крім цього, мультимедійна дошка робить заняття цікавими та  сприяє розвитку особистих і соціальних навичок:

«Ці інтерактивні дошки підтримують до восьми одночасних дотиків будь-якими предметами, зокрема й пальцями рук. Це на сьогодні найновітніша розробка, що має своє програмне забезпечення, котре дає можливість викладачам створювати власні інтерактивні уроки, які будуть індивідуальні та не схожі на всі інші. Вона дозволяє учням значно підвищити успішність у навчанні завдяки зацікавленості, завдяки мотивації. Такі дошки встановлені майже в кожній школі Києва, в деяких школах ними вже навіть оснащений кожен клас. І дивлячись на те, як викладачі та учні працюють із цими дошками, можемо сказати, що це значно підвищує рівень навчального процесу. Навіть ті учні, які раніше не цікавилися навчанням, працюючи з інтерактивною дошкою, працюючи в групах та виконуючи певні завдання, покращили свої показники у навчанні», – розповів начальник відділу новітніх технологій в освіті групи компаній «Літер» Владислав Бурангулов.

Він зауважив, що перевага інтерактивної дошки над індивідуальною роботою в тому, що деякі учні не мають достатньої комп’ютерної грамотності, але освоїти інтерактивну дошку для них не складе великих труднощів. Навіть одного побаченого всім класом зображення досить, щоб почалася дискусія.

До того ж інтерактивні дошки дозволяють прискорити темп уроку і залучити до нього весь клас, тому це більш ефективний спосіб викладання. Відповіді учнів перед електронною інтерактивною дошкою дозволяють вчителю налагодити з класом дієвий зворотний зв’язок.

Слід зазначити, що існують активні та пасивні інтерактивні дошки. Активна електронна дошка – це дошка, яку необхідно підключити до джерела живлення і до комп’ютера за допомогою дротів. В її поверхню вмонтовані датчики, що визначають положення стилуса під час роботи. Пасивна ж електронна дошка, на відміну від активної, не містить у своїй поверхні датчиків. Усі технології розпізнавання зосереджені безпосередньо у стилусі.

На пасивній інтерактивній дошці можна працювати без підключення дошки дротами до розетки, комп’ютера або проектора. Це особливо зручно при використанні інтерактивних дошок у школі. Адже під час встановлення такої дошки не потрібно враховувати розташування електричних розеток і прокладати кабелі через увесь клас. Її можна безперешкодно переміщати з одного кабінету в інший. До того ж така дошка абсолютно безпечна: можливість ураження електричним струмом виключена.

Отже, до переваг інтерактивних дошок експерти відносять наступні:

  • інтерактивні дошки допомагають розширити використання електронних засобів навчання, тому що передають інформацію слухачам швидше, ніж при використанні стандартних засобів;
  • такі дошки дозволяють вчителю збільшити сприйняття матеріалу за рахунок збільшення кількості ілюстративного матеріалу на уроці (чи то картинка з інтернету, чи то великомасштабна таблиця);
  • інтерактивна дошка стає відмінним доповненням слів учителя;
  • дошки дозволяють вчителю створювати прості та швидкі виправлення в наявному методичному матеріалі прямо на уроці під час пояснення матеріалу;
  • такі дошки дозволяють учням сприймати інформацію швидше;
  • інтерактивні дошки дозволяють учням брати участь у групових дискусіях, роблячи обговорення ще більш цікавими;
  • інтерактивні дошки дозволяють учням виконувати спільну роботу, вирішувати загальну задачу, поставлену вчителем.

Зауважимо, що перші інтерактивні дошки в українських школах з’явилися кілька років тому. Але сьогодні щоразу більше шкіл купують їх з метою підвищення якості знань учнів. І причиною їхньої затребуваності є не тільки технологія, що здатна замінити традиційну шкільну дошку з ганчіркою і крейдою, а й широка можливість її використання на всіх щаблях шкільного навчання, а також зручність візуалізації текстової та графічної інформації з подальшим коректуванням та збереженням на електронних носіях.

Узагалі, мультимедійна дошка складається з сенсорного екрану, приєднаного до комп’ютера, зображення з якого передає на дошку проектор. Поверхня дошки, на яку проектується екран монітора, є чутливою і дозволяє використовувати навіть палець, щоб малювати, писати на самій дошці та управляти роботою комп’ютера, який до неї підключено.

Принцип роботи інтерактивної дошки такий: спочатку комп’ютер посилає зображення інформації, що зберігається в ньому, відеопроектору. Далі відеопроектор передає зображення на проекційний екран, що здатний працювати і як монітор, і як пристрій прийому даних. Саме останнє забезпечує інтерактивність дошки. Вона нерідко використовується і як маркерна дошка.

Щодо недоліків таких пристроїв, то до них відносять те, що їх гладка поверхня відблискує, що погіршує умови розглядання інформації, яка на них розміщується.

Як правильно використовувати інтерактивну дошку?

Водночас використання інтерактивної дошки висуває особливі вимоги до створення в школах комфортних умов для сприймання з них інформації. Окрім цього, вчитель, який використовує у своїй практиці мультимедійну дошку, має володіти уявленнями про ергономічні вимоги до оформлення екранної інформації. Це і розмір та гарнітура шрифту, і колірні рішення, і поєднання шрифту та фону тощо.

На жаль, сьогодні такі відомості практично відсутні, і впровадження в навчальний процес інтерактивних дошок проходить без належного обґрунтування заходів безпечного для здоров’я користувачів.

Під час вибору місця для інтерактивної дошки потрібно керуватися тими ж міркуваннями, що і у випадку з звичайною або маркерною дошкою. Вона повинна розміщуватися на тій же висоті, її має бути добре видно. Якщо для роботи інтерактивної дошки використовується проектор, його розміщення має бути таким, щоб виключити потрапляння променя проектора в очі учні або вчителя, який працює біля дошки. Яскравість проектора повинна забезпечувати високу чіткість зображення, оскільки повне затемнення навчального приміщення неможливо. Слід також передбачити, щоб тінь від працюючого проектора не потрапляла на дошку. Не менш важливим є й низький рівень шуму, виробленого вентилятором проектора.

 

Загалом учні та вчителі солов’ївської школи віднеслися до такого подарунку дуже позитивно. Запевняють, що тепер процес їхнього навчання стане більш цікавим та головне – не гіршим, ніж у їхніх ровесників із великих міст.

Окрім дошки для інтерактивного навчання, учні отримали м’яч, підписаний відомими українськими футболістами, спортивний інвентар та солодкі подарунки до дня Святого Миколая. Члени Комітету запевняють, що це лише перший крок, що допоможе ліквідувати цифровий розрив між дітьми в місті та селі. Незабаром проект реалізують по всій Київській області.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *