Македонія презентувала інвестиційні можливості для українського бізнесу

Македонія може стати економічним центром для масштабного виходу наших товарів на ринки Євросоюзу, а також Туреччини. На цьому наголосили учасники круглого столу 17 травня у Торгово-промисловій палаті України за участі македонської делегації та українського бізнесу. Представники обох країн назвали найперспективніші напрямки співпраці та інвестицій

Очолив делегацію міністр іноземних інвестицій Македонії Біл Павлескі. Він наголосив, що Україна і Македонія – дві держави, які можуть обмінятися цінним досвідом державотворення та проведення реформ:

Україна є надзвичайно важливим економічним партнером для Македонії. Ми зацікавлені у взаємодії з українськими партнерами в таких галузях, як туризм, енергетика, газ та сільське господарство. Між нашими країнами підписано низку угод, які спрощують ведення бізнесу, тому ми маємо скористатися цими можливостями та покращити показники нашого товарообігу

Своєю чергою, президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чижиков наголосив, що в Македонії найнижчі податки в Європі – 10%, а середня заробітна плата– 537 євро на місяць. Крім того, країна посідає 10-те місце в рейтингу Світового банку Doing Business за легкістю ведення бізнесу та 2-ге – за легкістю його відкриття:

Економічна інтеграція з Республікою Македонія відкриває для українських підприємців нові можливості як для експорту продукції, так і для тендерних закупівель. А географічне положення та інфраструктура дозволяють вітчизняним виробникам отримати через Македонію доступ до європейських ринків

Геннадій Чижиков додав, що, говорячи про переваги і про те, чому інвестори повинні зацікавитись у співпраці з Республікою Македонія, треба також згадати про трудові ресурси країни та розвиток конкурентоспроможності робочої сили.

Велике значення також має вільна торгівля Македонії з ЄС та стабільна економічна ситуація. Геннадій Чижиков сказав, що все це свідчить про надійність Македонії як торговельного партнера для нас:

Україна завжди була важливим гравцем у регіональній та світовій міжнародній торгівлі. Тому питання встановлення нових зв’язків з іноземними підприємствами, розвитку експортного потенціалу, виведення нових продуктів на зарубіжні ринки завжди для нас актуальні. Отже, варто пильніше придивитися до такої країни, як Македонія

Македонія чекає на українських аграріїв

Іноземні делегати розповіли, що Македонія вже зараз зацікавлена в залученні українських підприємств, що працюють у сфері будівництва газопроводів, до 3-х масштабних проектів газифікації країни. На думку президента ТПП України Геннадія Чижикова, це шанс для вітчизняних компаній заявити про себе та реалізувати свої можливості на цьому перспективному ринку.

Водночас голова Комітету АПК при ТПП України Олег Юхновський зауважив, що ринок Македонії може стати трампліном для виходу на іноземні ринки передовсім для наших аграріїв:

В Македонії діє дуже гнучка система оподаткування. Крім 10%-го податку для підприємств, податок на додану вартість у країні становить лише 17%, а податок на дивіденди – 10%. Тому податковий клімат країни є дуже сприятливим для розвитку особливо малого та середнього бізнесу, що привертає увагу великої кількості іноземних інвесторів.

До того там надзвичайно гнучка підтримка сільськогосподарських виробників. Для прикладу, при загальній ставці оподаткування у 18% для них така ставка складає 5%. Від сплати податків звільняють інвестиції, які вкладають у модернізацію підприємств. Тому досвід Республіки Македонія в контексті реформування економіки, зміни системи оподаткування, легкості ведення бізнесу є надзвичайно актуальним для України і є дуже багато корисних речей, які можемо запозичити з Македонії та вивести нашу економіку на новий рівень

Чим Македонія приваблива для інвесторів?

Особливу увагу учасники зустрічі приділили обговоренню інвестиційної привабливості Македонії. Біл Павлескі зауважив, що важливою перевагою Македонії є вільний вихід на ринки загальним обсягом 650 мільйонів споживачів, а також діяльність вільних економічних зон, що відкривають нові перспективи для українських компаній.

Він розповів, що наразі в Македонії працюють чотири вільні економічні зони: Скоп’є 1, Скоп’є 2, Штип і Тетово. Зокрема, у вільній економічній зоні можна виготовляти товари та послуги, які призначені на експорт, а також здійснювати оптову торгівлю.

Відповідно до місцевого законодавства, земля у ВЕЗ надається інвесторам в оренду на 50 років. Але також існує можливість продовжити її ще на 25.

Міністр наголосив, що вільні економічні зони надають іноземцям безліч переваг та пільг. До прикладу, продаж та обмін товарів між такими зонами не обкладаються митом і додатковим податком. Крім того, іноземна компанія може у вільній економічній зоні без обкладення митом розміщувати товари з-за кордону або з іншої території Македонії.

До інших інвестиційних стимулів представник македонської делегації відніс наступне:

  • субвенція до 500 000 євро на будівельні витрати
  • «зелений» митний коридор для ввезення товару до ЄС
  • оренда землі за привабливими концесійними ставками
  • зручний доступ до десятка транспортних коридорів та аеропортів

Іноземна компанія може отримати пільги та додаткові стимули в Македонії, якщо вона:

  • не переносить якийсь вид діяльності з однієї частини Македонії до вільної економічної зони, а організовує новий вид діяльності
  • не має боргів зі сплати податків
  • стосовно компанії не було порушено кримінального провадження, що пов’язане з його підприємницькою діяльністю
  • компанія не є банкрутом

Якщо інвестор повністю дотримується цих вимог, він звільняється від сплати платежів, податків та інших обов’язків, які стосуються використання землі, підключення до води, каналізації, опалення, газу та електромережі.

Як відкрити бізнес в Македонії?

Щоб зареєструвати компанію в Македонії потрібно мати статутний капітал у розмірі 5000 євро, що має бути сплачений на момент реєстрації або протягом 12-ти місяців з моменту реєстрації підприємства. Зазвичай реєстрація фірми займає всього декілька робочих днів.

Важливим фактором є те, що власником македонської компанії може бути будь-яка людина, незалежно від громадянства та національності. В процесі реєстрації компанії використовуються копії паспортів засновників, рахунків за комунальні послуги. Особиста присутність для відкриття фірми є необов’язковою. Для цього досить мати уповноваженого представника, який буде діяти від вашого імені на підставі довіреності.

Водночас слід наголосити, що документи, які необхідні для реєстрації підприємства в Македонії, обов’язково мають бути перекладеними та нотаріально завіреними.

Міністр іноземних інвестицій Македонії Біл Павлескі додав, що Македонія зацікавлена в залученні інвестицій та партнерстві з іноземними компаніями, тому в країні створені максимально сприятливі умови для інвесторів. До слова, іноземці, які інвестували в економіку Македонії 400 000 євро, мають право на отримання македонського громадянства.

Він також відмітив важливість співпраці міністерства з Торгово-промисловою палатою України для встановлення тісних бізнес-зв’язків між підприємцями обох країн:

У нас є багато галузей для співробітництва. Тому ми активно співпрацюємо з Торгово-промисловою палатою України, роль та значення якої для українського та македонського бізнесу важко переоцінити. Завдяки роботі ТПП України товарообіг між нашими країнами за останні роки значно збільшився. І я впевнений, що це лише початок нашої стабільної та ефективної торгівельної взаємодії

Про важливість партнерства між Україною та Македонією на всіх рівнях зазначив і президент ТПП України Геннадій Чижиков:

Співпраця наших країн невпинно зміцнюється і розвивається. І мені дуже приємно, що торгово-промислові палати України та Македонії, наші регіональні торгово-промислові палати та партнери в Македонії відіграють важливу роль у процесі активізації цієї співпраці та підтримці наших торгівельних відносин на дуже високому рівні. Ми плануємо і надалі організовувати спільні бізнес-форуми як в Україні, так і в Македонії задля того, щоб підприємці обох країн змогли ознайомитися з потенціалом один одного, знайти партнерів за кордоном та знайти нові ринки для просування своїх товарів. Адже для ТПП України питання виходу українських товарів на міжнародні ринки є одним із пріоритетних

Нагадаємо, 20 квітня у Торгово-промисловій палаті Україні відбулася українсько-литовська конференція, яку відвідали понад 100 вітчизняних та литовських компаній, а також представники державних органів влади України та Литви. У межах конференції працювали робочі групи із запозичення литовського досвіду у сфері енергоефективності, розвитку ІТ-сектору,  стимулювання інвестицій і бізнесу. Захід став продовженням  Другого українсько-литовського бізнес-форуму за участі Президентів обох країн, коли було підписано угоду щодо зміцнення партнерства у сфері інформаційних технологій.

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *