Як і скільки заробляють на мобільних додатках

#it
Мобильные приложения

Розповідаємо, чому якщо у вашого бізнесу ще немає додатка для мобільних пристроїв, час це виправити

Цього року додатки для Android та iOS завантажили понад 26 млрд користувачів

Мобільні додатки відкрили нові можливості для розробників і способи продажів для власників бізнесу. Вони приносять гроші там, де раніше потрібні були непідйомні інвестиції. Саме в цифровій економіці бюджети невеликих компаній та великих транснаціональних об’єднань конкурують на рівних.

Час — гроші, й у ґік-економіці це головне правило. Користувачі мобільних додатків щодня витрачають на них по 3,5 години власного часу. Тому інвестиції в рекламу додатків досягли 65% від усіх інтернет-комунікаційних технологій.

Українські покупці витрачають кожен п’ятий євро онлайн. За годинниковою стрілкою: Північ, Центр, Схід, Південь, Захід, Київ

Якщо минулого року торгівля через маркети додатків принесла $36,2 мільйона, то до 2020 року ця цифра зросте майже вдвічі — до $71,1 мільйона. А вже за два роки загальний ринок продажів через мобільні додатки взагалі складе $189 мільярдів.

Витрати й прибуток ідеально збалансовані

Майданчик продажу мобільних додатків Google Play для Android пропонує користувачам до 3-х мільйонів додатків, а AppStore для iOS – понад 2-х мільйонів. При цьому розробники заробляють не від прямої монетизації, а розділяючи програми на безкоштовні базові версії та платний варіант продукту — full version.

Лідери ринку отримують дохід від реклами тим користувачам, які хочуть завантажити full version products, але не готові платити вперед. Тому вони завантажують пробну версію, а вже потім вирішують, чи купувати повнофункціональний продукт.

Зараз додатки дешевшають, а загальний дохід компанії-розробника навпаки зростає. Розширення функцій, поліпшення версії, доповнення та нові платні опції сприяють зростанню позитивного балансу за рахунок монетизації витрат на просування та рекламування продукту.

Масс-маркет додатків і на чому він тримається

  1. Першість серед способів отримання прибутку від мобільних додатків здобули ігри та розваги. До них відносять і монетизацію відео-трансляції за сформованим користувачем замовленням.
  2. Друге місце – покупки в магазинах, які тільки у США минулого року зросли на 30%. Серед української аудиторії теж зростає кількість користувачів додатків, пов’язаних з онлайн-покупками.
  3. Третій великий сегмент — спілкування в месенджерах, некомерційна робота або координація груп людей і корпоративна взаємодія.

Дещо інша статистика додатків за популярністю. В топі три тематики: програми, спілкування, відео.

Топові категорії мобільних додатків у світі. Інструменти, зв’язок, відеоплеєри та редактори, подорожі, соціальне, робота, музика й аудіо, розваги, новини та журнали, книги й довідники, фотографія. Дані за червень 2017 року

Найпривабливіша для маркетологів аудиторія мобільних додатків: чоловіки і жінки 30-35 років, з вищою освітою, часто у шлюбі або постійних стосунках. Тобто ті, в кого ще в дитинстві було закладено навички користування комп’ютером та програмами. Вони подорослішали, в них є статки, і найважливіше — вони платоспроможні.

Чому бізнес-додатки не поступаються за прибутком

Корпоративний сегмент давно й щільно підсів на додатки. Співробітники можуть бути в курсі завдань, планувати свій task-list поза робочого місця й розмежовувати спілкування на роботі та в особистому житті. Збереження даних при цьому гарантоване, плюс такі додатки доступні для перегляду даних оффлайн.

У цьому сегменті практично не вдаються до реклами. А основний дохід — послуги користувачам типу доступу до хмарних сервісів, баз даних та постійних оновлень.

Бізнес-додатки поділяються на закриті внутрішні та відкриті розробки. Відкриті — це стандартна розробка для всіх, яку купують для використання у конкретній компанії. А розробник отримує основний прибуток від доповнень і поліпшень такого додатка.

Розробки унікальних мобільних додатків цікаві українським компаніям, у яких:

  • великий оборот товарів і послуг
  • експортні поставки
  • унікальні товари для цільової аудиторії, яка використовує мобільні додатки

Лідери ринку заробляють на рекламі в безкоштовних версіях

Скажімо так: безкоштовні базові версії приносять дохід швидше, ніж повні платні. Справа у вбудованій рекламі у пробних варіантах — вона приносить багато грошей, але швидко дошкуляє.

Швидкий дохід від нав’язливої реклами згубно впливає на комфорт у використанні — користувачі агресивно реагують на вбудовану рекламу та чимраз частіше блокують її. Або взагалі відмовляються використовувати додаток.

Лідерами на ринку мобільних безкоштовних додатків залишаються продукти від гігантів індустрії типу Youtube і Facebook (із месенджером). Дохід приносить реклама та спеціальні розширені можливості.

Найвідоміший і вдалий приклад створення мобільного додатка став месенджер Viber. Цього року його завантажили понад 20 мільйонів українців, а 800 мільйонів людей по всьому світі користуються ним регулярно.

Некомерційний, але успішний та зручний український додаток для мобільних пристроїв — детальна карта громадського транспорту EasyWay. Він пропонує дані по транспорту в більшості міст України і дозволяє спостерігати за переміщенням міського транспорту онлайн, дізнаватися графік руху і планувати подорожі в незнайомих містах.

Ціна розробки: від мінімальних бюджетів до капітальних вкладень

Розробники й постачальники мобільних додатків створюють готові шаблони, які однаково згодяться малому та великому бізнесу:

  • доставка й купівля товару з невеликим асортиментом
  • доставка продуктів додому
  • нескладні мобільні додатки для організації робочого та особистого часу

Вартість послуг за використання або підписку на такі програми — від декількох доларів до десятків і сотень. А розробка — не більше кількох тисяч.

Для тих, хто потребує пересічного бізнес-рішення, є готові платформи для розробки мобільних додатків за шаблонами. Це appery.io, mobileroadie.com, theappbuilder.com, goodbarber.com та інші. З їхньою допомогою можна створювати додатки і на Android, і на iOS.

А ось система продажу квитків у масштабах країни, система фіксування лояльності покупців великого рітейлу та інші глобальні платформи обійдуться в кілька десятків тисяч доларів. На ділі покупець не сплачує за додаток нічого. Але ціна закладена в товар, який він купує, або послугу, яку замовляє.

Порівняно з минулим роком, користувачі стали на 40% більше використовувати мобільні додатки. Навіть ті види бізнесу, які не сприймали програми як серйозний інструмент продажів, або вже запустили свої додатки, або розробляють їх.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *