Краса ціною в життя: все про неякісні косметичні послуги

Неякісними послугами та хамським відношенням до клієнтів сьогодні вже нікого не здивуєш. Але, погодьтеся, одна справа – зіпсований настрій, і зовсім інша – якщо через некомпетентних косметологів, дерматологів і перукарів ви ризикуєте власним здоров`ям та навіть життям! Як повернути гроші за неякісні послуги та покарати недобросовісний салон?

Сьогодні спектр послуг, що їх надають салони краси, дуже різноманітний: від манікюру до найновітніших процедур та технологій із догляду. Як то кажуть – були б гроші. А гроші є, та от почасти не в салонів, а в їхніх клієнтів. Ось і шукають підприємці шляхів, як на вас підзаробити. Саме тому за «розкрученим» іменем салону краси нерідко криється тотальна економія на матеріалах і косметиці.

Ця проблема має глобальний характер. 40-річна мешканка Сент-Луїса (США) відвідала салон, аби зробити звичайну стрижку, укладку і трохи підфарбувати сиве волосся та дивом залишилася живою! Як пише The Daily Mail, жінка потрапила до лікарні після того, як її організм не сприйняв токсичну фарбу для волосся.

Та й в Україні набув розголосу жахливий випадок, коли журналістка телеканалу 2+2 Ірина Матвієнко змушена була на рік піти з роботи, оскільки після відвідування салону краси її обличчя довелося серйозно лікувати.

Як захиститися від недбалих косметологів? Як обрати дійсно гарний салон і зберегти власні кошти та здоров`я?

Правило 1. Банальний «куточок споживача»

Передусім, ви маєте переконатися, що салон чи косметичний кабінет надає послуги законно. Про це може свідчити оригінал або копія свідоцтва про реєстрацію. В «куточку споживача» ви також маєте знайти інформацію про всіх працівників салону краси, їхню кваліфікацію, які послуги надає салон та правила надання цих послуг клієнтам. Не зайвим буде поцікавитися, чи є в салону ліцензія на надання лікувальних послуг, якщо такі надаються.

Правило 2. Перевірте якість косметики

Ніхто не подбає про вашу безпеку, окрім вас самих. Оскільки процедури краси часто потребують використання якогось обладнання, слідкуйте, аби воно було справним та чистим. Не забувайте: перед вами обслуговували іншу людину.

Препарати та косметичні засоби також мають бути сертифікованими. Але, навіть якщо так, цього недостатньо. Зверніть увагу на строк придатності косметики та на умови її зберігання.

Правило 3. Вимагайте договір або чек

Перш ніж увійти до кабінету, поцікавтеся, чи буде з вами укладено договір про надання послуги або ж видано чек. Це має велике значення, адже в разі надання неякісної послуги ви матимете докази, за допомогою яких зможете притягнути заклад до відповідальності.

Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» визначає, що громадяни мають право на безпечні побутові послуги, які надають салони краси. Вам зобов’язані за вашим проханням показати медичну книжку будь-якого працівника, аби ви переконалися що його допущено до виконання таких послуг, — зауважує юрист ЮК «Центр Конфліктології і Права» Олена Садовець

Інколи навіть наявність усіх документів та ліцензій не захищає вас від некомпетентності косметолога. Та чи несуть салони краси відповідальність за здоров’я клієнтів?

Так, несуть. Зокрема, ЗУ «Про захист прав споживачів» визначає, що клієнт салону має право на відшкодування шкоди, яку йому було завдано внаслідок, наприклад, порушення салоном санітарного законодавства. Тож, якщо салон надає неякісні послуги, що завдали шкоди здоров’ю клієнта, останній має право звернутися зі скаргою до контролюючого органу або до суду за захистом своїх прав. Скаржитись на непрофесійну діяльність закладу та його працівників можна і в тому випадку, якщо ви з будь-яких причин просто залишилися незадоволеними наданими послугами, — зазначає пані Садовець

Як захищатися?

Тому, якщо вам зробили, наприклад, неякісну зачіску або манікюр, ви можете сміливо вимагати:

  1. Усунути недоліки послуги (переробити зачіску, манікюр).
  2. Зменшити вартість послуги.
  3. Безкоштовно повторно надати послугу.
  4. Повернути оплату (якщо виправити недоліки вже неможливо).

Якщо ж наслідки після надання косметичної послуги виявилися дуже серйозними, наприклад, у вас розпочалася алергія на якісь препарати, ви отримали опік після їхнього використання або ж внаслідок недотримання санітарно-гігієнічних норм вам занесли інфекцію, – вимагайте відшкодування матеріальної та моральної шкоди!

В такому випадку спочатку слід звернутися до адміністрації салону з вимогою відшкодувати вам збитки. Якщо це не подіяло – пишіть скаргу до контролюючих органів. І, звичайно, за захистом своїх прав можна також звернутися до суду. Тим більше, що лише суд може змусити салон виплатити вам матеріальні та моральні збитки, — наголошує юрист

Ваша зброя – докази!

Але отримати таку компенсацію можна лише за наявності доказів. Це може бути договір про надання послуги або квитанція про її оплату. Хочу звернути увагу, що саме через те, що підприємці часто нехтують цим правилом та не укладають з клієнтами договори або не видають квитанції, а клієнти, своєю чергою, не вимагають цього – на ринку косметичних послуг і досі так багато недбалих гравців, — говорить юрист

Олена Садовець також зауважує, що захистити свої права буде набагато легше, подбавши про дещо заздалегідь.

Для того, аби в разі необхідності можна було довести, що внаслідок дій працівника салону було завдано шкоду вашому здоров’ю, перед такими процедурами завжди проходьте обстеження в лікаря. Маючи на руках довідку про те, що у вас, наприклад, немає алергії та стан вашої шкіри нормальний, ваші шанси отримати грошову компенсацію значно зростуть. До того ж я раджу завжди фотографувати своє обличчя або інші частини тіла до косметичної процедури та після, якщо її результат виявився незадовільним, — наголошує юрист

Тож піклуйтеся про свою красу, але не забувайте про власну безпеку. А якщо так сталося, що ви стали жертвою поганого майстра – відстоюйте свої права за допомогою досвідчених юристів.

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *