Як поводитися з таксистами і чи несуть вони за нас відповідальність

Днями в Києві трапилася страшна ДТП за участю таксі: водій автомобіля загинув на місці, а пасажира було тяжко травмовано. Останній стверджує, що ще на початку подорожі примітив від водія запах алкоголю, але дуже поспішав, тож знехтував безпекою

Аварії за участю таксі часто спливають у стрічках новин. Але одна справа — керувати власноруч, і зовсім інша — їздити з незнайомцем та потрапити в аварію через його недбалість. Реальність невтішна: пасажиру складно притягнути до відповідальності службу таксі за шкоду, завдану під час перевезення. Але ми знаємо, як це можна зробити.

Коли причиною ДТП стає саме водій таксі, стягнути бодай якесь відшкодування за поганого керманича в Україні вкрай складно. Навіть коли пасажири відчувають запах алкоголю або помічають, що водій поводиться неадекватно, і відмовляються рушати з ним, від них усе одно вимагають гроші за виклик.

Диспетчер, що з’єднує замовника з таксистом, не може знати, в якому стані приїде водій. Навіть якщо ви користуєтеся спеціальними мобільними застосунками для виклику певної служби, є ймовірність, що повезе вас зовсім не її співробітник.

Коли занадто багато викликів, а машин не вистачає, замовлення надсилається на партнерських умовах до єдиної бази — так званої бочки, — розповідає один із столичних таксистів

В Україні 80% таксистів — нелегали, які працюють без ліцензії та на сумнівних автомобілях без жодної перевірки. Влада вже декілька років обіцяє посилити санкції проти таких водіїв і видавати всім легальним таксистам жовті номерні знаки, але поки що це обмежується лише балачками.


Реакція таксистів на перевірки вражає: з року в рік вони обурюються, що їх перевіряють:

Що робити, якщо на виклик приїхав сп’янілий водій, і як стягнути відшкодування з компанії-перевізника, — розповідає Тетяна Журавель, юрист ЮК “Центр Конфліктології і Права“.

Тетяна Журавель, юрист

Таксисти мають дотримуватись законів про автотранспорт і про захист прав споживачів.

Ви маєте право відмовитися від послуг таксиста, якщо запідозрили від нього запах алкоголю. І ніхто не може вимагати у вас грошей за виклик. Так само водій може відмовити у перевезенні пасажира з ознаками сп’яніння

Закон прирівнює відносини пасажирів і водіїв до договірних. Споживач завжди може відмовитися від договору про надання послуг без будь-яких штрафних санкцій з боку виконавця. Якщо після укладення договору стане очевидно, що ці послуги, зважаючи на їхню ціну та характеристики, явно не задовольнятимуть інтереси або вимоги споживача.

Без ліцензії на перевезення пасажирів і багажу перевізники не мають права надавати послуги з перевезень. Це порушення закону.

Якщо сталася аварія на таксі, ви маєте право на моральне та матеріальне відшкодування. Для цього треба звертатися до суду. При цьому мають бути докази завдання шкоди: довідки з лікарні, свідки, судово-медичні експертизи. Будьте готові, що суддя попросить вас довести, що ви їхали саме в легальному таксі як пасажир.

Для того, щоб довести, що виїхали саме на таксі (а не вас, приміром, перевозив знайомий), у водія має бути ліцензія. В іншому випадку в пасажирів немає гарантій при можливому ДТП

Запам’ятати:

  • обирайте перевізників із ліцензією
  • не соромтеся відмовляти водієві, якщо його стан або стан його автівки сумнівний
  • жодної компенсації за відмову від виклику у вас не мають права вимагати
  • якщо сталася аварія, звертайтеся до суду. Юристи допоможуть зібрати докази та обґрунтувати позов

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *