Як у 2021 році довести, що інформаційна вивіска – це не зовнішня реклама?

#вивіска

Юрист Адвокатського бюро «Ципін і партнери» Аліна Сколота наголошує на тому, що оформлення вивіски для Вашого підприємства – досить відповідальний момент, і треба обов’язково пам’ятати, що в процесі створення та розміщення головного інформативного вказівника, треба враховувати не тільки творчий, а ще й правовий аспект. Інакше Вас неодмінно звинуватять у порушенні Закону України “Про рекламу” та позбавлять об’єктів фасадної творчості.

Що робити коли вам вручають попередження від місцевих органів самоврядування про усунення порушення правил чи порядку розміщення зовнішньої реклами? Звичайно, обирати Вам. Можете знімати або “узаконювати” свої інформаційні вивіски як зовнішню рекламу. Можете взагалі нічого не робити. У цьому випадку по закінченні терміну, вказаному у попередженні, представники комунальних служб знімуть інформаційні вивіски самостійно. Але Ви в будь-якому разі отримаєте рахунки на оплату послуг з їхнього демонтажу, транспортування та зберігання.

Ми ж пропонуємо відстоювати свої права у суді.

Насамперед потрібно визначити, містить ваша інформаційна вивіска рекламу чи ні?

Закон України “Про рекламу” чітко регламентує що є рекламою, а що – ні. Зокрема, в ст.1 закону зазначено, що реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. В той же час, розміщення інформації про виробника товару (чи сам товар) у місцях реалізації не вважається рекламою (ч.8 ст. 8).

У частині 6 ст. 9 Закону України “Про рекламу” зазначено, що вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.

Аналогічні положення викладені і в Типових правилах розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р. № 2067.

«Варто пам’ятати, що інформація може бути визнана рекламою тоді, коли вона вказує на конкретну, індивідуально визначену особу, або на конкретний, індивідуально визначений товар, із зазначенням найменування, якісних показників, країну походження, виробника тощо», – зазначає юрист Адвокатського бюро «Ципін і партнери» Аліна Сколота.

З іншої сторони , треба обов’язково врахувати вимоги Закону України “Про захист прав споживачів” (ч.3, ст. 17), який, у свою чергу, вимагає від продавця (виконавця) надати споживачеві достовірну і доступну інформацію про найменування, належність та режим роботи свого підприємства.

Але будьте уважні, адже якщо вивіска містить заклики до придбання товарів (послуг), або назва та профіль діяльності вашого підприємства не співпадають з зареєстрованими – вона є рекламою!

Тож, якщо ви переконані, що ваша вивіска відповідає нормам Закону України “Про рекламу” – починайте відстоювати свою правоту.

Головне – діяти рішуче і на випередження. Не варто втрачати час, потрібно звертатися до суду, аби отримати рішення про зупинення виконання попередження до вирішення справи по суті. Обов’язково зверніть увагу на термін виконання, який вказаний у попередженні. Якщо він надто короткий (2-4 дні), пишіть заяву з проханням про подовження цього терміну до органу, який виніс вам попередження.

Обов’язково ознайомтеся із розглядами подібних справ у судах – повірте, їх чимало. Позитивні приклади не тільки додають впевненості, а й можуть вплинути на рішення суду при розгляді вашої справи.

Та отримавши позитивне рішення суду по вашій справі, – будьте готові до нового візиту чиновників. Наявність вивіски підпадає під регуляцію іншого закону – Закону України ” Про регулювання містобудівної діяльності” (п.1, ст.28). Зокрема, в п.1 ст. 28 Закону вказано, що рекламні та інформаційні стенди, дошки та вивіски належать до малих архітектурних форм, правила розташування яких визначає орган самоврядування відповідної територіальної громади. В Києві – це Київська міська державна адміністрація.

Порядок розміщення  вивісок у місті Києві (рішення Київської міської ради від 20 квітня 2017 року N 224/2446)) встановлює нові критерії вивіски (зокрема – кількість та розмір, на відміну від Закону України “Про рекламу”), вимоги до її оформлення та наявність паспорту на розміщення.

Автор:

Биография:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *