7 фактів про стартапи, про які мало хто знає

#стартап

Щодня в Україні з’являється величезна кількість стартапів, однак лише деякі з них стають багатомільйонними компаніями. Ми зібрали сім маловідомих фактів про стартапи і поради, як успішно запустити свою справу

#1. Ви можете відразу ж прогоріти

90% стартапів вмирають. Така статистика. Можливо, з часом ситуація зміниться на краще, але поки факт залишається фактом: лише деякі проекти доживають хоча б до стадії переговорів з інвесторами, більшість – здуваються ще на самому початку.

Причини провалів можуть бути різними, але найчастіше це трапляється через невміння керівника проекту грамотно і стратегічно правильно запустити стартап.

Дуже часто керівники стартапів зосереджуються виключно на своїй ідеї, а юридичні моменти відходять на задній план. Як наслідок, замість клієнтів та інвесторів вони отримують проблеми з правоохоронними органами або зовсім втрачають бізнес. Щоб цього не сталося, потрібно з самого початку будувати бізнес правильно: вибрати потрібну юрисдикцію, оформити всі необхідні документи, скласти інвестиційний договір, – адвокат, директор Адвокатського бюро «Ципін та партнери» Денис Ципін

#2. Ви самотні

Безумовно, ваші рідні і близькі будуть вас підтримувати, а друзі говорити, що у вас обов’язково все вийде. Але варто пам’ятати, що саме ви ризикуєте своїми грошима, і тільки ваша репутація може постраждати у випадку невдачі.

Тому вміння брати відповідальність за реалізацію своєї ідеї виключно на себе – одна з найважливіших якостей успішного керівника.

#3. Вас можуть кинути

Партнери, інвестори, клієнти – кожен з тих, з ким ви будуєте ділові відносини, може вас обдурити.

Щоб цього уникнути, заздалегідь подбайте про безпеку свого бізнесу. Правило «довіряй, але перевіряй» особливо актуальне для ринку стартапів.

Реєстрація торговельної марки, перевірка договорів з контрагентами – все це вимагає особливої уважності і відповідальності. І якщо ви не розбираєтеся в цьому, краще довірте вирішення таких питань фахівцям.

#4. У вас не буде вихідних

Приготуйтеся до того, що реалізація стартапу відніме у вас дуже багато особистого часу. Електронні листи, повідомлення в соцмережах, дзвінки – вам доведеться бути у цілодобововій доступності для своїх партнерів і інвесторів.

Крім цього, вам потрібно постійно розповідати про себе. Дуже багато і на різних майданчиках.

Участь у всіляких спеціалізованих виставках, конференціях і зустрічах, де може знаходитися ваш потенційний інвестор або споживач, – невід’ємна частина розвитку будь-якого стартапу.

#5. Спочатку ваш дохід буде мізерним

Навіть якщо ваша ідея мегакрута, не думайте, що з першого ж дня до вас повалять юрби клієнтів, і ви зірвете великий куш. Як правило, до того часу, поки компанія стане на ноги і знайде свого покупця, пройде якийсь час. Комусь для цього достатньо кілька місяців, а комусь не вистачить і року.

Тому приготуйтеся, що спочатку ваш дохід буде невеликим. І, як правило, ці гроші будуть спрямовані на розвиток бізнесу.

#6. Ваш проект може «застрягти» на піку розвитку

Навіть успішний стартап може раптово припинити своє існування. Причин цьому може бути декілька: розбіжності засновників, економія на якості продукту, і як наслідок – зіпсована репутація.

Простий приклад. Згадайте кілька ваших улюблених закладів. Скільки з них через деякий час зіпсувалися? Чи повернетесь туди ще раз, чи захочете порекомендувати друзям? Навряд чи.

Тому, якщо у вас вийшло запустити проект і він почав успішно розвиватися – це зовсім не означає, що можна видихнути і розраховувати на постійний прибуток. Навпаки, це привід подумати, як модернізувати свій продукт і ще більше адаптувати під потреби ринку.

В іншому випадку, ви не зможете витримати конкуренції.

#7. Ви можете не впоратися з інвестиціями

Багато стартаперів, отримавши довгоочікувані інвестиції, впевнені, що грошей їм вистачить на все. В результаті, вже за  кілька місяців через невиправдані і не раціональні витрати проекту більше ні на що розвиватися або зовсім існувати.

Щоб не опинитися в такій ситуації, з самого початку грамотно розпоряджайтеся своїми фінансовими ресурсами.

Наприклад, при створенні імперії Walmart Сем Уолтон контролював витрати більше, ніж конкуренцію на ринку. Саме в цьому він знайшов свою перевагу і стійкість.

 

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *