Податок на прибуток можуть замінити

Як скоро податок на прибуток може відійти в минуле? Чому чинна система оподаткування є нищівною для бізнесу? Ці та інші питання обговорювали на засіданні коаліції бізнес-об’єднань “Громадянська платформа” Податки для економічної свободи” 23 вересня в Торгово-промисловій палаті України.

Під час зустрічі учасники обговорили питання реформування податку на майно та податку на прибуток, а також відстрочки сплати податку до моменту розподілу прибутку. Водночас експерти Реанімаційного пакету реформ презентували свою концепцію змін до чинної податкової системи.

“Податок на прибуток себе віджив. Фактично сьогодні прибуток є доволі умовною та легко маніпульованою базою для оподаткування. До того ж в Україні фондовий ринок недостатньо потужний, аби створити стимул показувати прибутки. Податок фактично сплачується за домовленістю, хабарництво та корупція процвітають, до того ж платники вигадують усе нові способи для мінімізації сплати податку”, – наголосив експерт Реанімаційного пакету реформ Володимир Дубровський.

Він зауважив, що податок на прибуток має бути замінений податком на розподілений прибуток. Пан Дубровський заявив і про необхідність встановлення мінімального порогу для цього податку у вигляді модифікованого податку на майно з мінімальними можливостями дискреційності оцінки майна.

“Реформування податку на прибуток передбачає оподаткування тільки виведеного капіталу. Має також бути припинено контроль витрат, відмінено податковий облік та запроваджено автоматичну роботу ПДВ. Більшість підприємців не матимуть знати податкового інспектора особисто та забудуть, що таке перевірка, як зараз спрощенці. Окрім цього, за рахунок перенесення тягаря з прямих податків на майнові будуть створені сприятливіші умови для нового бізнесу, особливо працемістського”, – підкреслив Володимир Дубровський.

За його словами, завдяки таким змінам бізнес звільниться від додаткового тиску.

“Що дасть запровадження податку на розподілений прибуток? Звужується поле для «домовленостей», мінімізації і ухилення та, відповідно, натиску на підприємства. Власники будуть зацікавлені показувати реальну вартість майна, аби використати його як заставу. Також вирівнюється податкове навантаження між працемістським та капіталомістським бізнесом. І головне – значно легше стає показувати прибутки, що сприятиме формуванню фондового ринку і залученню інвестицій”, – підкреслив експерт.

На стосунок реформування податку на майно, на думку Володимира Дубровського, це має відбуватися наступним чином:

“Усі наявні в Україні податки на нерухоме майно та землю зводяться до єдиного податку на землю з урахуванням використання та споруд. По-перше, цей спосіб є водночас достатньо простим і не дискреційним в адмініструванні, та дозволяє все ж охопити широку базу. По-друге, він дозволяє без додаткових ускладнень обкласти податком усі об’єкти, тобто не тільки  будинки – а, отже, є кращим наближенням при оцінці джерел доходу підприємств. По-третє, він прозоріший та краще сумісний з масовою оцінкою, зокрема дозволяє напряму використовувати геодані”, –  сказав Володимир Дубровський.

Він переконаний, що реформування податку на майно зменшить корупцію, сприятиме розвитку підприємництва, прискорить процес структурної перебудови економіки на користь постіндустріального розвитку та призведе до технічної модернізації промисловості.

Схожі теми:

Оподаткування нерухомості: гра на підвищення

Податок на нерухомість 2016: хто сплачує, порядок, пільги

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *