«Ефект нового початку»: як досягти новорічних цілей

#Ціль

Написати бажання на листочку, вкинути його у бокал із шампанським та випити рівно о 12-їй в новорічну ніч? Є вірніші способи здійснення новорічних бажань, стверджують науковці. А чи здійснювалися Ваші новорічні мрії, та що для цього потрібно зробити?

Насправді ми схильні починати нові справи не лише з нового року, а й з нового місяця і навіть з нового тижня. У 2014 році дослідники Хенгчен Дай, Кетрін Л. Мілкман та Джейсон Рійс назвали цю закономірність «ефектом нового початку». Вони виявили величезні стрибки у відвідуваннях тренажерних залів та пошукових запитах слова «дієти» саме на початку тижнів, місяців і, звісно, років.

То чому ж одні наші починання завершуються успіхом, а інші – ні? Науковці дають декілька пояснень щодо цього.

Візуалізуйте свою мрію

Згідно з дослідженням, проведеним Гейл Меттьюз з Домініканського університету, ті, хто записує свої цілі, досягають значно більшого, ніж ті, хто не записує. Однак очевидно, що справа не лише у самому записуванні. Фахівці радять помріяти і максимально візуалізувати свою ціль. Ви повинні уявити, чого саме ви хочете досягти, і найголовніше – як це могло б бути здійснене.

Насправді, коли ви точно відчуєте, чого хочете, ви зрозумієте, що вам потрібно зробити, щоб потрапити у власну мрію. Розділіть свою ціль на кроки, а далі кожен крок на ще менші кроки. Не бійтесь помилятися і не лякайтесь, що вам доведеться реалізовувати їх всі. Чим більше варіантів досягнення своєї мети ви визначите, тим з більшою вірогідністю серед них буде правильний.

Справа зовсім не в тому, щоб запланувати якомога більше. Великий обсяг роботи скоріш за все відлякуватиме вас, і бажання на звершення буде все менше. Просто коли ви плануєте, ви налаштовуєтесь на успіх, змінюється ваша поведінка, яка починає притягувати потрібних людей і потрібні події.

Ставте нечіткі цілі

Здавалося б, ця порада суперечить правилу про максимально чітке уявлення мрії, але насправді тут треба вловити нюанс. І він ось у чому.

Пер Карлбрінг, професор, що очолює кафедру психології Стокгольмського університету, провів дослідження, в якому взяли участь 1066 особи. Учасники були розділені на три групи. Членам першої групи було запропоновано заповнити анкету щодо своїх новорічних цілей і не отримувати жодної підтримки у їхньому досягненні. Членів другої групи попросили не лише сформувати новорічні цілі, а й назвати друзів та членів родини, які могли б їм допомогти, і протягом року вони отримували електронні листи про підтримку. Членам останньої групи було запропоновано зробити свої новорічні настанови конкретними, вимірними та досягти їх у певний термін. 

Загалом близько 55% учасників дослідження досягли новорічних постанов. При цьому одна група була успішнішою за інші. Це була друга група, члени якої отримали трохи підтримки та прийняли нечіткі резолюції.

Чому точні резолюції були б менш успішними? Карлбрінг та його команда вважають, що такі рішення дали учасникам занадто багато негативних відчуттів. Учасник дослідження міг успішно худнути, але людина не втрачала 2 кілограми на місяць, обіцяні в резолюції, і це могло змусити учасника відмовитись від усього проекту. Тож урок з їхнього дослідження полягає в тому, що, можливо, вам слід вибрати дещо аморфну ​​новорічну ціль або принаймні таку, яка не деморалізує вас, якщо ви не дотримаєтесь точних кількісних або часових рамок.

Святкуйте свої успіхи

Радійте своїм успіхам, діліться ними з оточуючими і не засмучуйтесь, якщо щось пішло не так.

Отримайте підтримку близьких чи друзів – розкажіть комусь про свою мету і попросіть людину допомогти вам дотримуватися її. Як показало дослідження Карлбрінга, підтримка дійсно працює.

Для декого дієвим буде парі на гроші. Або ж ви можете просто дати гроші другові, домовившись, що він поверне їх наприкінці року, лише якщо ви досягнете своєї мети.

У дослідженні Карлбрінга є й інші уроки, зокрема щодо того, які типи цілей краще обирати. Адже в одних випадках ми намагаємось усунути щось із нашого життя, приміром вживання солодощів чи куріння, а в іншому – ставимо за мету розпочати щось нове. Карлбрінг каже, що ті, у кого були цілі спробувати нові речі, на відміну від відмови від старих, були більш успішними. Основна причина проста: кинути що-небудь важко. А от вивчення чогось нового може притягувати та дарувати новий досвід. Тож мрійте правильно, і мрії обов’язково збудуться!

 

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *