Довести, що ви отруїлися в якомусь закладі складно, але можливо. І ми знаємо як

#споживачам

Новини про те, що в ресторанах, кафе та інших закладах українців труять неякісними продуктами, з’являються ледь не щотижня.

Про те, як не отруїтися в закладах громадського харчування та як відстоювати свої права, розповідає адвокат АБ “Ципін і партнери” Тетяна Журавель.

Як мені відмовитися від підозрілої страви?

Свіжість страви, яку приніс офіціант, викликає у вас сумніви? Відмовтеся від неї і не зважайте, що це буде незручно. Так, персонал може нагородити вас недобрим поглядом, але це не так неприємно, як госпіталізація.

Попросіть принести вам документи, що підтверджують якість продуктів. Це може бути накладна від постачальника з датою постачі. Особливо це стосується морепродуктів і молока.

Споживач має законне право отримати документи, що підтверджують якість продукції. Заклад порушує закон, якщо приховує від вас цю інформацію, — адвокат

Якщо вам відповідають, що постачальник і дата постачання  – це комерційна таємниця і її розголошувати вони не зобов’язані і не будуть – знайте, що це не так. Інформація про якість харчових продуктів, дату виготовлення, термін придатності не може бути якимось чином прихована чи засекречена.

Щоправда, бути впевненим, що у вашій страві саме свіжі продукти, а не, приміром, із минулої постачі, неможливо. Якщо працівники ресторану відмовляються замінювати несвіжу страву або не включати її до розрахунку, попросіть книгу скарг і пропозицій. Слід зазначити,  що з березня 2019 року книга скарг та пропозицій не є обов’язковою. У деяких закладах, особливо якщо це велика мережа, є гарача лінія, на яку також можна звернутись зі скаргою.

Якщо ви придбали непридатні до харчування продукти, продавець зобов’язаний замінити їх на придатні або повернути сплачені вами кошти

Довести, що я отруївся в якомусь закладі складно, але можливо?

Ми з друзями отруїлися в одному з львівських кафе. Відвідини закладу того для всіх гостей закінчилися сальмонельозом і госпіталізацією», – розповідає вінничанка Анна. – Після отруєння я написала звернення до закладу, чеку в мене не було, натомість була бонусна картка, за якою видно, що ми розраховувалися. Вони обіцяли передзвонити, але ніхто нічого не зробив

Перше, що слід запам’ятати, — завжди забирайте чек. Саме він буде доказом, що їжа саме в цьому закладі могла стати причиною отруєння.

Якщо після відвідин закладу громадського харчування ви помітили симптоми отруєння, обов’язково зверніться до лікаря для засвідчення цього факту.

Не поспішайте бігти до суду. Спочатку прийдіть із чеком і висновком лікаря до адміністрації закладу та поясніть ситуацію. Ресторан, який дбає про свою репутацію, волітиме відшкодувати вам вартість лікування без судової тяганини.

Набагато простіше відстоювати свої права колективно. Де шукати «товаришів по нещастю»?

Зараз у соцмережах чимало ресторанів і кафе мають свої сторінки. Там ви можете написати про отруєння й запитати, чи не захворів після відвідин закладу того дня хтось іще.

Колективні отруєння привертають більше уваги в правоохоронних органів. У вітчизняній судовій практиці є випадки засудження керівників або відповідальних за належну якість харчових продуктів осіб тих закладів громадського харчування, робота яких призвела до масового отруєння.

За ідеальних умов до органів санітарно-епідеміологічного нагляду звернеться медичний заклад, де перебувають хворі, наприклад, міська інфекційна лікарня. А постраждалим потрібно буде перейматися винятково своїм здоров’ям і швидшим одужанням.

Що може бути додатковим доказом моєї правоти?

Ви можете самостійно отримати докази вашої правоти:

  • чек
  • якщо його немає – відео з камер спостереження в закладі, хоча вони є далеко не в усіх ресторанах
  • свідки які доведуть, що ви їли в цьому закладі
  • висновок лікаря, в якому зафіксовано факт отруєння і те, що могло спричинити його
  • рахунки з аптек і медичних закладів, до яких ви зверталися через свою хворобу

А якщо керівництво закладу не знає про те, що сталося?

Так, керівники або власники ресторану можуть бути не в курсі «розбірок» клієнтів та адміністраторів. Напишіть заяву на ім’я директора або власника і повідомте всі деталі ваших розмов зі співробітниками.

Якщо ніхто назустріч не іде, звертайтеся до правоохоронців та відстоюйте свої права в суді

Куди звертатися, крім суду?

Окрім суду є й інші важелі впливу на недобросовісні заклади громадського харчування. Передусім, це Держпродспоживслужба, яка зобов’язана проводити санітарно-епідеміологічні розслідування задля виявлення причин та умов, що призводять до виникнення і поширення інфекційних хвороб, зокрема й через харчові продукти, групові та індивідуальні.

Наполегливість і докази — ті речі, які обов’язково вам знадобляться при відстоюванні своїх прав перед недбалим обслуговуванням у закладах громадського харчування. Пам’ятайте, що факт отруєння завжди краще попередити, ніж потім доводити.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *