Чому ваш бізнес завжди має бути готовим до продажу і це нормально

#маркетинг

На ранніх етапах розвитку своєї справи підприємець може не замислюватися над тим, як, коли і кому він продаватиме свій бізнес. Чому корисно, аби ваш бізнес завжди був привабливим для покупців? Існує як мінімум три причини, чому бізнес має бути готовим до продажу, незалежно від ваших цілей та планів

Популярними є купівля/продаж франшиз, кав’ярень, та інтернет-магазинів

Інтернет-речей відкрив безліч можливостей продажу. На olx.ua розміщено понад 10 тисяч оголошень із пропозицією продати бізнес. Найбільше їх — у Києвській (понад третини), Дніпропетровській, Харківській та Одеській областях.

Згідно з даними ВizRating, найбільший сегмент продажу — інтернет-магазини (їх найчастіше і створюють під це), ресторани і кав’ярні, а також промислові об’єкти та різноманітні заклади торгівлі. А от продають найбільше саме ресторанний та торговельний бізнес.

Найчастіше бізнес продають від безвиході. Але бувають і позитивні сценарії

Причини продати бізнес бувають різні. Але перша — бути підготовленим на випадок, якщо щось піде не так, як ви планували.

Інколи необхідність виникає зненацька, наприклад, якщо ви вирішили кардинально змінити своє життя і переїхати світ за очі. Буває й так, що продати бізнес доводиться через конфлікт між засновниками. Раптова потреба в грошах — від такого ніхто не застрахований. Це також призводить до пошуку покупців.

Продають і через гірші обставини: шахрайство, борги, неконкурентоспроможність підприємства, проблеми з законом, недбалість попередніх власників, — Тетяна Журавель, юрист «Центр Конфліктології і Права»

Продаж добре зрозумілого “старого” бізнесу може стати поштовхом для освоєння нових сфер, про які ви давно мріяли, але не могли наважитися. Саме це прагнення рухає вперед світову економіку.

Після тупцювання на місці можуть вичерпатися ідеї з розвитку справи, або виникнути бажання інвестувати в іншу справу — такі причини властиві продажу малого й середнього бізнесу.

Якщо внутрішній ресурс вичерпано, страждає і бізнес. Тому стрес та втома, як-от у засновника Uber, призводять до втрати контролю та справа переходить до інших рук. А власник, що не був підготовлений завчасно до можливого продажу, потерпає ще й від збитків.

А от надто великий податковий тиск, перевірки, рейдерство та економічна нестабільність — властиві реаліям ведення бізнесу в Україні.

Будьте готові до раптових пропозицій

До виникнення спонтанної пропозиції ви можете не замислюватися над продажем свого бізнесу. І навіть не хотіти цього взагалі. При цьому необов’язково, щоб компанія, виробництво або бізнес-ідея були збитковими. Тому слід бути готовим до несподіваних пропозицій.

Старт проекту, управління бізнес-процесами і розвиток справи можуть вас повністю захопити, що здасться вам цілком нормальним. Виникне враження, що ви приділяєте увагу тільки дрібним проблемам, які необхідно вирішувати сьогодні або запобігти їм завтра.

Тому піклуватися про глобальніші питання — час, коли ви перестанете вести свій бізнес, — украй корисно. Захистити свою працю в майбутньому може план Б. Цей же план допоможе вам визначитися з напрямком справи вже сьогодні.

Слід замислитися, скільки коштує ваш бізнес і яких фінансових цілей ви хочете досягти. Без відповіді на ці питання буде важко дати вичерпну та грамотну відповідь на пропозицію. Маючи підготовлені аргументи, ви не змусите покупця чекати і не проґавите вигідного шансу.

Будучи непідготовленим, можна дійти поквапливого рішення і пристати на невдалу пропозицію. А потім усвідомити, що ви могли б затребувати більшу суму або дійти зовсім інакшого рішення.

Планування продажу свого бізнесу, навіть якщо від цього моменту до моменту угоди минуть десятиліття, потребує допомоги. Зверніться до брокера, юриста або аудитора, щоб визначити вартість бізнесу й окрему стратегію укладання угоди з покупцем, — юрист

Зробіть свою справу привабливою для покупців

Коли ви про продаєте будинок, знаючи, що потенційні покупці приходять щодня, ви зазвичай приводите до ладу і помешкання, і подвір’я. Так само й з бізнесом: ви робите його привабливим, якщо завчасно плануєте продаж і хочете скористатися цією можливістю якомога вигідніше.

Навіть якщо це не приведе жодного покупця, це підвищить прибуток бізнесу. Тому третя причина бути готовим до продажу своєї справи — це стимулює бізнес-процеси і підвищує привабливість бренду.

Збереження інтересу до вашої справи потребує кількох стратегічних рішень:

  • удосконалюйте і захищайте грошові потоки
  • орієнтуйтеся на якісне обслуговування клієнтів
  • шукайте поради та позитивні відгуки
  • створюйте виняткову репутацію бренду
  • робіть бізнес-модель прибутковою і стійкою
  • створюйте команду талановитих та зацікавлених фахівців

Запам’ятати:

  • Дізнайтеся вартість бізнесу

Скільки прибутків приносить підприємство та які несе ризики — врахувавши все це, можна оцінити вартість бізнесу.

  • Приведіть до ладу всі документи та показники

Передпродажний період — найкращий час для того, щоб змусити бізнес “заробити” якнайбільше.

Покупці можуть розглядати пропозиції максимально прискіпливо. Тому слід мати вичерпні аргументи, підкріплені документацією на доказ того, що ваш бізнес чесний і прозорий:

Покупець перевіряє, чи не перебуває майно підприємства під арештом, чи є щодо нього судові спори. Тому юристи готують установчі документи й впорядковують структуру власності компанії, — юрист

  • Підготуйтеся до несподіваних пропозицій

Будучи готовим до несподіваної пропозиції, ви упередите себе від шоку термінового продажу. Стратегія розвитку бізнесу при цьому не постраждає, адже ви будете морально готові до можливої пропозиції.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *