Як залучити інвестиції до стартапу: 7 важливих рекомендацій

#інвестиції

Крута бізнес-ідея – половина успіху. Друга половина – знайти гроші на її реалізацію. Ми зібрали сім важливих порад і рекомендацій, які допоможуть презентувати вашу ідею та залучити інвестиції

#1. Використовуйте правило піраміди

Щораз більшу популярність здобуває elevator-pitch – презентація проекту, яка триває не більше 60 секунд. За хвилину стартапер має продати свою ідею. Як за такий короткий час встигнути зацікавити потенційного інвестора? Справити правильне враження й зачепити його своєю ідеєю?

Експерти радять використовувати правило піраміди. Працює воно так: на верхньому рівні піраміди розташовується ваша ключова думка, висновок, а на наступних рівнях піраміди головна думка знаходить своє обґрунтування.

Будь-якого бізнесмена передусім цікавить фінансова перспектива й окупність стартапу. Тому починати свій pitch краще з результатів, яких ви вже досягли, або вражаючих цифр. Підписані контракти, клієнти, показники конверсії – все це допоможе розбудити інтерес інвестора.

Тільки після цього можна переходити до розповіді про інші складові проекту.

#2. Запропонуйте рішення

Підприємці-початківці часто припускаються помилки, коли під час короткої презентації заглиблюються в розповідь про бізнес-модель проекту. По-перше, за такий короткий час розповісти про неї докладно неможливо. По-друге, у процесі безпосередньої реалізації ідеї вона може змінитися.

Замість цього поясніть, яку конкретно проблему вирішує ваш продукт і найголовніше – як саме. Причому краще розкажіть про це детально та яскраво, наводячи доступні та достовірні приклади.

Потенційний інвестор має самостійно прийти до того, що ваш продукт – ідеальне рішення існуючої проблеми.

#3. Не забудьте про ринок, цільову аудиторію, конкурентів

Інвестор має бачити, що перед тим, як почати шукати гроші для реалізації проекту, ви вже виконали чималу роботу. Що ви маєте детальний бізнес-план і чітко знаєте, як зробити так, щоб стартап став успішним.

Проведіть дослідження ринку в обраній ніші, оцініть обсяг попиту, інтерес потенційних споживачів та прогноз прибутковості проекту. Ваше основне завдання – показати, що ви відрізняєтеся від аналогічних компаній та пропонуєте інноваційний продукт, який буде затребуваним.

Це основна частина презентації, якій потрібно приділити особливу увагу. Адже саме на ці цифри інвестор буде спиратися, доходячи остаточного рішення.

#4. Обґрунтуйте, чому не варто відкладати

Поясніть потенційному інвестору, чому ваш проект вигідніше запустити саме зараз. Підготуйте переконливу аналітику та статистику.

Дуже важливо дати зрозуміти, що це вигідна пропозиція. І що якщо цей інвестор не вкладе гроші у ваш проект, це обов’язково зробить хтось інший.

#5. Використовуйте відео

Генеральний директор Zodiak Active Марко Феррарі впевнений, що найкраще візуалізувати свій продукт і наочно продемонструвати його користь:

Раджу уявити коротке відео до однієї хвилини з поясненням ідеї. Воно має бути коротким, простим і незабутнім. Ще краще, якщо воно почнеться із фрази «Вперше у світі…». Це два головних пункти для залучення уваги інвестора

Презентаційне відео – візитна картка вашого продукту. Тому воно має бути якісним. І якщо ви не вмієте монтувати, довірте це фахівцям.

#5. Не зловживайте з акторством

Водночас американський підприємець і співзасновник інвестиційної компанії Y Combinator Пол Грем упевнений, що головне правило будь-якої успішної презентації – бути собою. Зайва емоційність, бажання здаватися розумнішим або компетентнішим може зіграти злий жарт із підприємцями-початківцями:

Ви лише повинні переконати інвесторів у тому, що ви розумний і готові до чогось більшого. Якщо ви занадто стараєтеся, щоб приховати свою незрілість, — наприклад, намагаючись міркувати про те, чого не знаєте, — ви можете приховати свої таланти. Інвестори легко розпізнають блазня

Найчастіше причиною неприродної поведінки стартаперів стає страх публічних виступів або провалу. Стартап-тренер Бет Сьюзанн радить із цим боротися наступним чином:

Воскресіть у пам’яті той момент, коли ви вперше отримали грамоту в школі чи університеті, як вам аплодував загал. Та все що завгодно, лише б ви відчували піднесення – тоді ви будете почувати себе переможцем ще до того, як підніметеся на сцену

#7. Попрацюйте над фінальною точкою

Заздалегідь подумайте, як ви закінчите свою презентацію. А зробити фінал виступу більш вражаючим допоможе ефектний візуальний ряд. Тому можна залишити на останні секунди виступу тизерний ролик.

Автор: Checkpoint

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *