Як мотивувати персонал: 6 способів, які працюють

Мотивація персоналу – один із найкращих способів підвищення успішності компанії. Ми зібрали шість порад про те, як заохочувати своїх співробітників правильно

#1. Створіть банк ідей

Чи знаєте ви, про що думають ваші співробітники, чого вони хочуть? У багатьох із них може бути маса хороших ідей, але вони тримають їх при собі, оскільки вважають, що керівництву до їх думок немає ніякого діла.

Експерти радять періодично цікавитися, що думає ваш персонал з приводу того чи іншого питання. І, якщо в їх думках є раціональне зерно, обов’язково прислухатися до них.

Якщо працівник починає щось пропонувати, не перебивайте його, вислухайте, обміркуйте його пропозицію. По-перше, ви продемонструєте свою відкритість, довіру і зацікавленість в ньому, як у фахівцеві. По-друге, отримаєте свіжий погляд і нове рішення, реалізація якого може збільшити показники вашої компанії в рази.

Найголовніше, що і одне, і інше мотивує конкретного співробітника генерувати нові ідеї знову і знову. Все тому, що він буде відчувати безпосередню участь і зацікавленість у справах компанії.

Можна, звичайно, просто питати своїх підлеглих про їх думки і пропозиції. А можна створити спеціальну папку або файл, де співробітники будуть систематично фіксувати свої ідеї. Другий варіант вимагає більших витрат часу, але водночас яскраво продемонструє, наскільки важлива для вас думка вашої команди.

#2. Організовуйте тімбілдінги

Корпоративні спортивні та культурні заходи – ще один відмінний спосіб мотивації. Адже ніщо так не допомагає згуртувати колектив, як спільне проведення часу.

Підійде все: естафета, похід в театр або боулінг, малювання спільної картини, прогулянка на яхті, звичайний пікнік.

Головне, що чим частіше проводяться заходи за участю всього колективу, тим міцніше налагоджується комунікація, тим чіткіше кожен із працівників відчуває себе частиною команди, невід’ємною і невіддільною.

#3. Поставте мотиваційну дошку

Як це працює? Щодня кожен співробітник або цілий відділ відзначають на ній показники своїх продажів або будь-які інші результати своєї діяльності.

Таким чином, робота перетворюється на своєрідну гру. А це надихає, пробуджує азарт, а значить – стимулює працювати ефективніше і швидше.

Багато великих компаній саме таким чином мотивують свій колектив. І найважливіше, що таке суперництво, як правило, не заважає співробітникам підтримувати один одного, так як робота, виконана окремим працівником або відділом, дає відмінний загальнокомандний результат.

#4. Мотивуйте знаннями

Жоден співробітник не буде професійно виконувати свої обов’язки, якщо не буде рости і розвиватися в своєму напрямку. Тому, як для самого фахівця, так і для компанії важливо його навчання.

Досвідчені керівники, розуміючи це, використовують знання в якості мотиваційного фактора.

Як це зробити? Направляйте активних і старанних співробітників на конференції та тренінги. Більш того, пропонуйте їм самим вибрати навчальний курс.

Таким чином, ви зробите додаткові знання перевагою, яку отримують ті, хто продовжує розвиватися і робить свій внесок у розвиток компанії. Щоб отримати цю перевагу, й інші співробітники будуть підтягувати свої показники.

#5. Покажіть перспективу

Найкраща мотивація для зрілої людини – це усвідомлення, що саме тут вона може розвиватися, ставати краще і успішніше у своїй професії.

Тому, якщо ваші співробітники не знають, на що можуть розраховувати у вашій компанії, яких домогтися висот, поясніть їм це. Чітке розуміння, що людина знаходиться на своєму місці і з потрібними людьми, творить чудеса.

#6. Знімайте корпоративне відео

Багато хто вважає, що мета корпоративного відео полягає тільки в поліпшенні іміджу компанії і залученні нових клієнтів. Але насправді це ще й крутий інструмент для мотивації співробітників.

Наприклад, добре відомо, що найдієвіший спосіб підняти командні якості колективу і залученість кожного співробітника — забезпечити безпосереднє звернення до них перших осіб.

Пряме звернення керівника до співробітників цінне тим, що мине численні адміністративні «фільтри». Не варто забувати і про те, що керівники великого бізнесу володіють винятковою харизмою. Саме вони можуть надихнути співробітників на продуктивну працю і зробити союзниками в досягненні цілей бізнесу.

І тут важливо не тільки те, що вони говорять, але і як говорять. А це може адекватно передати тільки відео.

Безумовно, впровадження системи мотивації призведе до ефективності роботи всієї компанії. Однак пам’ятайте, що це можливо тільки в тому випадку, якщо враховані особистісні якості кожного співробітника.

Поділіться корисною інформацією з друзями: