Як ефективно вести ділові переговори: 9 практичних порад

#переговори

Хочете професійно вести переговори? Зібрали 9 практичних порад, які допоможуть вам це зробити

#1. Сформулюйте для себе мету

Ретельна підготовка до переговорів не менш важлива, ніж самі переговори. Визначте для себе, чого ви очікуєте від цієї зустрічі і будуйте стратегію своєї поведінки на майбутній зустрічі, виходячи з цього.

Формуючи мету, не можна виходити тільки зі своїх особистих інтересів. Поставте себе на місце свого співрозмовника. Чого він може очікувати від цієї зустрічі? Пам’ятайте, досягнення вашої мети має бути вигідно і для вашого партнера по переговорам.

Ідеально, якщо ви підготуєте кілька вагомих аргументів, які це підтвердять.

#2. Виберіть правильне місце

Найкраще призначати зустріч на своїй території. Так ви будете почувати себе впевненіше.

Якщо у вас немає офісу, виберіть пристойний ресторан або затишну кав’ярню. Місце, де ви пропонуєте зустрітися, вже характеризує вас.

#3. Правильно презентуйте себе

На початку бесіди дайте співрозмовнику візитку й розкажіть про себе і про свою компанію. Коротко, але зрозуміло. Продемонструйте, що ви прийшли на зустріч із серйозними намірами і готові відповісти на всі питання чесно і відкрито.

#4. Слухайте і задавайте питання

Адвокат, директор Адвокатського бюро “Ципин і партнери” Денис Ципін впевнений, що в переговорах головне – грамотно побудувати діалог:

Украй важливо вміти слухати. Адже ви не можете знати напевно, які потреби є у вашого співрозмовника, чого він від вас очікує і яку проблему хоче вирішити. Для цього важливо задавати уточнюючі питання. І не тільки чути відповіді свого співрозмовника, а й аналізувати їх, а також їх емоційне забарвлення. Саме завдяки інтонаційному навантаженню можна визначити, що для людини найважливіше.

 

Крім цього, я раджу заздалегідь, ще під час підготовки до переговорів, моделювати різні ситуації, які можуть виникнути під час бесіди. І готувати відповіді на можливі питання співрозмовника. Ретельно опрацювавши різні моделі поведінки іншої сторони і свою реакцію на них, ви значно збільшите свої шанси провести важливу зустріч успішно

#5. Розташовуйте до себе

Презентабельний зовнішній вигляд, грамотна мова і тактовність – головна зброя професійного пареговірника.

Не перебивайте, використовуйте аргументи, будьте впевнені в собі і позитивно налаштовані – і ви неодмінно залишите приємне враження про себе, продемонструєте свій діловий статус і переконаєте в тому, що вам можна довіряти і мати з вами справу, – говорить Денис Ципін

#6. Слідкуйте за тим, як говорите

Уникайте туманних, неоднозначних фраз і натяків. Це виключено в сучасному діловому світі. Будьте чесні і послідовні.

Не забувайте про мету цієї зустрічі і час, який на неї виділено. Щоб встигнути сказати головне, не вдавайтеся в зайві подробиці і не відходьте далеко від теми бесіди. Додаткову інформацію завжди можна вислати в письмовому вигляді, або обговорити на наступних зустрічах. Зараз головне завдання – зробити так, щоб вони відбулися.

#7. Контролюйте бесіду

Задавайте емоційний тон бесіди і займіть позицію ведучого. Впевнені в собі ділові люди викликають повагу до себе. Але не перестарайтеся, щоб не здатися самовпевненим.

Важливо також стежити за настроєм і поведінкою співрозмовників. Не дозволяйте почуттям або особистої неприязні зіпсувати переговори.

#8. Робіть записи

Заведіть звичку записувати на важливих зустрічах найважливіші тези. Вони стануть в нагоді вам після зустрічі, коли ви будете аналізувати зустріч і приймати важливе для себе рішення.

#9. Чітко сформулюйте резюме

В кінці переговорів проговоріть основні моменти і уточніть, чи правильно ви один одного зрозуміли. У переговорів повинен бути виразний результат.
Якщо переговори пройшли успішно, ви знайшли спільні інтереси і побачили перспективу співпраці, обов’язково домовтеся з партнером про подальші дії і нову зустріч.

Подякуйте співрозмовникові за час, який він виділив на цю зустріч, відзначте його особисті якості або переваги його компанії, побажайте якнайшвидшого здійснення задуманих цілей. І це однозначно закріпить ваш успіх.

Поділіться корисною інформацією з друзями: