Бізнес-тренди-2021: визначаємо невизначеність

#Бізнес-тренди

Прогнозувати розвиток бізнесу у наступному році – як розв’язувати рівняння, в якому майже всі дані є змінними. Коли закінчиться карантин? Як змінюватиметься епідеміологічна ситуація? Які сфери потраплять під чергові обмеження? Однак на деякі прогнози фахівці все ж наважуються…

Насправді бізнесу завжди доводиться слідкувати за тим, як змінюється ринок. 2020 рік, який загнав у прірву цілі галузі, як приміром ресторанну, дав шанс лише тим гравцям, які зуміли вчасно переформатуватися. Наприклад, у випадку із закладами харчування – почали активно працювати «на виніс». Якщо все ж таки ваш бізнес спіткав повний локдаун, ймовірно, у вас був час проаналізувати свої перспективи та визначити можливі точки злету. Але звірити свої погляди із баченням експертів ніколи не зайве.

Musthave в управлінні

Бізнесмен та футуролог Бернард Марр одними із найважливіших бізнес-тенденцій 2021 року називає віддалену роботу та автоматизацію. За даними Міжнародної організації праці, в 2020 році дистанційну роботу для державного персоналу запровадили уряди 59 країни світу. Якщо до COVID-19 з дому на постійній основі працювали близько 8% робочої сили у світі, то вже у березні-квітні в тій чи іншій мірі вдома працювали дві третини (62%) всіх робітників США, повідомляє американська аналітична компанія Gallup.

Українські компанії в більшості виявилися не готовими перенести роботу в онлайн. Необхідність переходу на дистанційну роботу виявила суттєву проблему з доступом до даних з будь-якого місця. Це говорить про те, що з часом інвестиції у системи обробки та збереження даних лише зростатимуть.

Читайте також: Дистанційна робота: як ефективно організувати процес

Недооціненим вітчизняними підприємцями є і ресурс фрілансерів, який дозволяє використовувати погодинну або постійну працю робітників без додаткових виплат. Ще однією точкою зростання може стати використання такого аспекту автоматизації, як чат-ботів, що здатні замінити співробітників у певних процесах, наприклад, прийманні замовлень.

Musthave в торгівлі

Якщо ви все ще очікуєте відповіді від клієнта на e-mail замість мессенджеру або не пропонуєте своїм покупцям безготівковий рахунок, то вам точно слід змінити свої підходи у наступному році. Повсюдне використання гаджетів диктує і вимоги до сайтів. Сьогодні вони обов’язково повинні мати мобільну версію, причому з гарно налагодженою функцією подачі заявок зі смартфону.

Тенденцією, яка має необмежені перспективи до зростання, є швидка доставка. Причому якщо раніше в нас не було часу ходити магазинами, то сьогодні до цього додалася ще й небезпека від пандемії коронавірусу. В будь-якому разі ми хочемо отримувати товари додому, причому швидше, ніж ми б самі сходили за ним в магазин.

Забезпечення максимально швидкої доставки стосується не лише товарів, а й послуг. Клінінг, ремонт, оренда техніки чи хімчистка – у будь-якій сфері виграє той, хто зможе організувати послугу того ж дня. Це гарна ніша навіть для малих підприємств, які можуть сконцентруватися на наданні послуг лише в окремому районі.

Musthave в маркетингу

Найкращим місцем пошуку клієнтів залишаються соціальні мережі, причому все популярнішим стає залучення впливових особистостей до реклами брендів.

Сучасні тенденції вимагають від компаній не просто роботи з текстами та картинками, а й з відео. Бажання клієнтів переглядати відео змушує бренди відкривати власні youtube- канали.

Успішну торгівлю в інтернеті в наступні роки важко уявити без роботи відгуками клієнтів. Онлайн-обзори та онлайн-рейтинги – те, на що клієнт точно звертатиме увагу при виборі покупки в найближчі роки. Для бізнесу це чудовий спосіб у часи кризи зекономити на прямій рекламі.

Інший інструмент, якому пророчать стрімкий розвиток – маркет-плейси. Деякі дослідники вказують, що у наступні п’ять років там з’являться три чверті усіх брендів. Окремою тенденцією є розвиток хенд-мейд товарів та майданчиків для торгівлі ними. Тренд відмови від відомих брендів на користь оригінальних індивідуальних речей теж є перспективною точкою росту для малого бізнесу у багатьох сферах.

Звичайно, спрогнозувати всі тенденції, які наберуть обертів у 2021-му неможливо, адже наш світ стрімко змінюється. Одне можна сказати з впевненістю – нові часи неодмінно породять нових героїв. І, скоріш за все, ними стануть ті, хто сприйматиме дійсність не зі страхом як загрозу, а із захопленням – як новий виклик. 

Читайте також: «Ефект нового початку»: як досягти новорічних цілей

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *