Як відрізнити перспективну бізнес-ідею від тупикової?

#бізнес-ідея

Скільки разів вам на думку спадали круті бізнес-ідеї, які потім успішно реалізовував хтось інший? Або навпаки, ви бралися за щось, витрачали зусилля, але бажаного результату так і не отримали? А можливо ви і є той, хто першим відчуває у повітрі запах грошей і точно знає ознаки гарної ідеї для бізнесу? У цій статті ми спробували визначити, чи можливо заздалегідь передбачити успіх майбутньої справи.

Час, особисті зусилля, майнові та інші ресурси – все це ми ладні вкласти, не жалкуючи, якщо всередині загоряється передчуття вигідної справи, що здатна принести гарний прибуток. Але буває і так, що з часом витрати зростають, захоплення новою справою проходить, а бажаного результату так і немає. З досвідом багато хто починає задумуватися над тим, що будь-яку, навіть найперспективнішу на перший погляд ідею, варто було б все ж таки спочатку протестувати та дослідити. Фахівці визначають декілька правил, які допоможуть відрізнити гарну ідею від тупикової.

Зацікавте інших

Цілком природньо, що задумуючи нову справу, ви захочете тримати нюанси в таємниці, адже конкуренція існує практично всюди. Однак для того, щоб зрозуміти, що ваша ідея здатна захопити не тільки вас особисто, вам просто необхідно її протестувати на інших. І це не повинні бути ваші близькі знайомі та друзі, які можуть суб’єктивно поставитися до вашого захоплення і захотять підтримати вас особисто, а не саму ідею.

Для того, щоб зрозуміти, що нова ідея дійсно перспективна, вам не обов’язково слід розповідати про неї людям з вашої майбутньої сфери діяльності або гравцям певного ринку. Оберіть когось нейтрального, а ще краще незнайомця. Ваша задача цілком проста – викликати цікавість до своєї ідеї протягом якомога меншого часу, фактично одразу. Зумійте викласти свій задум в одному реченні, і спостерігайте за реакцією. Ви можете познайомитись з кимось у потязі або в кав’ярні, і спробувати справити враження. Найкращим результатом буде, якщо людина, почувши вашу ідею, захоче дізнатися про неї більше і сама ставитиме питання. Зацікавленість інших – перша ознака, що ваша ідея дійсно може мати успіх.

Визначте ризики

Якщо реалізація вашої бізнес-ідеї цілком залежить від певних зовнішніх умов, попрацюйте з ризиками. Як ви будете продавати свій товар, якщо маркетплейс, на який ви розраховуєте, раптом змінить умови роботи? А якщо вас підведе ваш єдиний постачальник? Та й до заміни співробітників та партнерів треба бути готовим у будь-який час. Отже, якщо ваш майбутній бізнес може бути успішним тільки за умов, які від вас напряму не залежить, слід задуматись, чи вартує він вкладень. Або принаймні заздалегідь подбати про план «Б» на випадок змін обставин.

Багато хто, змінюючи сферу діяльності, здатен переоцінювати перспективи майбутньої справи. Особливо, коли йдеться про справу, до якої ти небайдужий або яка особисто подобається. Приміром, мрія відкрити книжковий магазин може так захоплювати на перших порах, що ти здатен переоцінити свої можливості з продажу або реальну потребу ринку. Або ж мрія про кондитерську переважатиме над реальним прорахунком витрат та прибутків. Іноді люди не надають належного значення необхідній освіті та реальним знанням і вмінням. Якщо в вашій уяві ви залихвацько підкидаєте у повітря тонкі коржі для піци, потренуйтесь спочатку робити це вдома. Раптом реальність виявиться не такою спокусливою, як ваші уявлення про неї.

Створіть тестовий продукт

Плануєте відкрити клінінгову компанію? Спробуйте продати послугу з прибирання через сайт оголошень, разово найнявши персонал або виконавши роботу самостійно. Маєте гарну ідею освітнього проекту? Продайте спочатку один тренінг, але саме продайте, а не проведіть безкоштовно.

Тестування майбутньої ідеї дасть вам уявлення про всі складові процесу, дозволить краще уявити потенційний ринок і найголовніше – ви зможете виправити можливі недоліки своєї ідеї ще на стадії планування. Набагато важче і затратніше змінювати алгоритми, коли бізнес уже запущений, ніж тоді коли ви лише задумуєте щось і в будь-який момент можете корегувати концепцію.

Насправді, які б помилки ви не робили і який би досвід не отримали, успіх багато в чому залежатиме від ваших управлінських якостей. Є гарний китайський вислів: «Досвід – це ліхтар, який висить на спині і висвітлює шлях назад». То ж дійте, і обов’язково матимете результат.

 

Автор:

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *