Зберегти команду під час пандемії – місія здійснима

#команда

Сьогодні підтримка віддаленої роботи співробітників є ключем до забезпечення безперервності бізнесу. Однак це задача з нелегких для керівника. Адже фізичне і психологічне здоров’я команди перебуває під загрозою. Як «тримати руку на пульсі» та допомогти працівникам легше пережити важкі часи – у нашій статті.

Пандемія – момент випробування для будь-якого керівника. Здатність пристосовуватись до змін, організаційна культура, згуртованість команди, комунікації та довіра, які в спокійні часи в переважній більшості компаній були на другому плані, сьогодні є вирішальними. Чи зможе компанія підтримувати темп бізнесу, багато в чому залежить від ефективності віддаленої роботи. А вона в свою чергу залежить від самопочуття кожного.  В таких умовах до задач керівника додається ще й турбота про здоров’я співробітників, адже і захворюваність на коронавірус, і рівень психологічних розладів зростають. Вихід – ввести в компанії нові правила взаємодії, які створюватимуть комфортну атмосферу та підвищать ефективність команди.

Читайте також: Дистанційна робота: як ефективно організувати процес

Підтримка здоров’я кожного

Карантин та самоізоляція звільнили нам час, але ми не завжди використовуємо його для самовдосконалення або турботи про себе. Між тим пандемія коронавірусу – не привід забувати про інші аспекти здоров’я. Запровадьте в своїй компанії день здоров’я – раз на рік влаштуйте співробітникам вихідний та загітуйте їх пройти профілактичні огляди. Це буде реальним проявом піклування та взаємопідтримки, яких нам так не вистачає у віддаленому режимі.

Підтримуйте оздоровчі цілі своїх співробітників. Хтось хоче кинути палити, схуднути або почати бігати? Влаштуйте корпоративне змагання серед співробітників із символічною винагородою. Це мотивуватиме їх і підніме загальний дух. Гарна ідея – командна участь, приміром, у благодійному марафоні. Або організація челенджу, де кожен зніме відео своїх домашніх тренувань. До речі, його можна буде використати не лише для внутрішньокорпоративного піару, але й як креативний хід для реклами компанії, приміром, у соцмережах.

Рефлексивне слухання

Зазвичай під час розмови з іншими ми більше концентруємося на власній ролі, адже у нас є певні завдання, і в діалозі ми намагаємося досягти якихось цілей. А під час того, як говорить хтось інший, ми особливо не аналізуємо його стан, здебільшого продумуючи власну відповідь та моделюючи хід розмови. Рефлексивне слухання пропонує нам навпаки зосередитись на поведінці співрозмовника і враховувати як думки, так і почуття, які він намагається виразити.

Під час пандемії та карантину люди гостріше переживають особисті проблеми, про які не говоритимуть прямо. Дайте співрозмовнику впевненість, що ви чуєте і розумієте його. Рефлексивне слухання не вимагає від вас швидкої реакції або влучної поради. Сам процес слухання тут є важливішим за діалог. Задайте собі питання – що зараз відбувається з цією людиною, що вона відчуває. І намагайтеся знайти відповідь не лише в її словах, але й в тембрі голосу, поставі та жестах. Сама ваша присутність у ситуації, яку переживає людина, може допомогти їй прийти до вирішення.

Власний приклад

Зарядити підлеглих позитивом зможе лише керівник, який сам відчуває впевненість. Діліться власним досвідом переживання кризи. Покажіть, що тривога та вразливість під час пандемії – це нормально, і головне, як ви долатимете негатив.

Не робіть вигляд, що все нормально, якщо справи кепські. Скажіть правду, і якщо важко робити довгострокові прогнози, краще не робіть жодних. Наприклад, розподіл щомісячних доходів вашої компанії та ваші плани щодо подолання стрімкого падіння будуть більш чесним і корисними, ніж роздуми про те, наскільки яскравим буде наступний квартал.

Навіть якщо у вас, як у керівника, сьогодні немає відповіді на певні запитання ваших підлеглих, це не означає, що її не буде завтра. Зосередившись разом на чітких і конкретних цілях, ви внесете ясність у розум та дії кожного. А це допоможе заземлити колег у реальності, орієнтувати їх на сучасність та зарядити на подальші звершення.

Читайте також: Як пандемія змінила лідерство

Поділіться корисною інформацією з друзями:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *